Müteahhit, geciken otoyol projeleri için 1 lakh crore Rs tutarında iddiada bulunuyor

PiKe

New member
Müteahhit, geciken otoyol projeleri için 1 lakh crore Rs tutarında iddiada bulunuyorYENİ DELHİ: Otoyol müteahhitlerinden, bazı durumlarda orijinal proje maliyetinin 13 katına ulaşan çok sayıda iddia var.
Kaynaklar TOI’ye verdiği demeçte, Perşembe günü sunulan bir parlamento komitesi raporunda tespit edilen 17 davanın 62.193 Rs’lik bekleyen iddiaları varken, özel geliştiricilerin toplam iddialarının şu anda 1 lakh crore Rs olduğunu söyledi. Otoyol yapımından sorumlu kurum olan NHAI bile geride kalmış gibi görünmüyor. Otoyol inşaatçılarına karşı yaklaşık 50.000 Rs tutarında karşı dava açtı. 17 projede, NHAI’nin karşı talebi yaklaşık 31.000 crore’a ulaştı.
Rakamlar, hükümetin, müteahhitler ve NHAI arasındaki anlaşmazlıklar nedeniyle birkaç yol projesi ertelendiğinden, otoyol sektöründeki davaları azaltmaya ve anlaşmazlıkları çözmeye çalıştığı sırada geldi.

Sty


Hükümet, savunmasında, büyük iddiaları olan projelerin, kamu-özel sektör ortaklıkları için düzenlendiği UPA günleriyle ilgili olduğunu savunuyor (PPS) modu.
Rapora göre, özel sektör oyuncuları, mutabık kalınan tarihin bildirilmesinde gecikme, çevre izinlerinin alınmasında gecikme, projenin çeşitli nedenlerle uzatılması, fesih ücreti, gişe gelir kaybı, gişe işlemine geç başlanması gerekçeleriyle dava açtı. , makinelerin verimlilik kaybı ve imtiyaz sahipleri için proje kabul edilmeden önce mali modelde öngörülen gelir kaybı.
Örneğin, imtiyaz sahibi Madurai Tuticorin Otoyol genişletme projesi, 8.199 Rs’lik bir talepte bulunurken, proje maliyeti birçok nedenden ötürü 629 Rs’ye zar zor ulaştı. Ayrıca dört şeritli minibüsün imtiyaz sahibi Mulbagal-Andhra Pradesh/Karnataka sınır, 154 Rs’lik orijinal maliyete karşı 2.133 Rs crore iddiasını artırdı. Sadece Gurgaon-Jaipur projesinde, NHAI müteahhite karşı 14.952 Rs’lik daha büyük bir karşı dava açarken, özel oyuncu 4.287 Rs’lik taleplerde bulundu.
Anlaşmazlıkları çözmek ve bu tür davaların alternatif çözümünü hızlandırmak için hükümet, bir miktar başarıya ulaşan iki özel tahkim mekanizması kurmuştur. Kaynaklar geçtiğimiz aylarda, NHAI’nin bir defaya mahsus olmak üzere, Bağımsız uzmanlardan oluşan uzlaşma komiteleri. Yetkililer, özel oyuncuların dava açtığı ve ayrıca dava açtığı birkaç durum olduğunu söyledi.
Bunu dikkate alan meclis heyeti, karayolları bakanlığı “Genellikle sağlam bir temeli olmayan projeleri mahkemeye götüren yol yapımcılarını cezalandırmak için” atılan ve yol projelerinin tamamlanmasında gereksiz gecikmelere neden olan adımlar hakkında onu bilgilendirmek.