EnguLizyoN
New member
Önemli haber, yolcunun ölümüyle sonuçlanan tramvay kazasında emniyet sisteminin çalıştığıydı.
İlk tepkilere göre kadını yakalayarak ölümüne sebep olan kapının güvenlik sistemi çalışıyordu ve kazayla doğrudan ilgisi yoktu.
Kaza, 14 Eylül Perşembe günü saat 14.00’ten sonra, platformun kaldırım seviyesinde yolun yüksek bir bölümünde yer aldığı Viyana tipi olarak adlandırılan Výstaviště Flora durağında meydana geldi.
“İlk bilgilere göre, tramvayın ikinci vagonundan inen 87 yaşındaki yaşlı kadın, kapının yanında bacağından yakalandı. Tramvay hemen hareket etmeye başladı, kadın düştü ve tramvayla temas etti, bu da onu öldürdü.” dedi o sırada bölge polisi sözcüsü Miluše Zajícová.
Polis, cezai ihmal şüphesiyle konuyu araştırmaya başladı. Kazadan üç hafta sonra dava hakkında daha fazla yorum yapmak istemedi ve sonuçların önümüzdeki aylarda bilinebileceğini söyledi.
Tramvay bir sonraki durak olan Wolkerova’ya ulaştı. Bu nedenle insanlar tepkilerinde sıklıkla sürücüyü suçladılar, onlara göre bir şeylerin ters gittiğini fark etmesi gerekiyordu. Aynı zamanda, “eski” tramvayların, modern araba türlerinde olduğu gibi, kapıları kapatılmadıkça çalışamayacak şekilde nasıl güvence altına alındığına dair sorular vardı.
iDNES.cz web sitesinde yer alan makale kapsamındaki tartışmada “Açıkçası sürücünün hatası, yola çıkmadan önce dikiz aynalarına bakması gerekiyor” görüşü sıklıkla dile getirildi.
Engellemeye başla
Ancak sürücü de destek buldu. “Görgü tanıklarının ifadesine göre yaşlı kadın, herkes binmeyi bitirdikten sonra inmek istediğini hatırladı ve ancak kapanış sinyali duyulduğunda kapıdan içeri girdi. Sürücünün yolcuların olası çığlıklarını göremediği veya duyamadığı arka arabada olması da eklenince kazaya doğru epey yol kat etti. Hatanın en yüksek bedelini o ödedi ve insanlar zavallı sürücüyü linç etmeyi tercih edecekler” diye yazdı başka bir yazar.
Tramvayların her kapısında bulunan imdat frenini kimse kullanmadı. Taşıyıcı, 2000 ile 2007 yılları arasında T3 tramvaylarını modernize ettirdi. Ayrıca güvenlik ekipmanlarıyla donatılmıştır.
“T3 R.P tramvaylarının kalkış engelleme sistemi, kapı kanatları arasında bir engelin varlığının algılanması prensibiyle çalışıyor. Taşımacılık şirketinin sözcüsü Anna Sýkorová, “Engel sıkıştırıldığında tramvayın çalışması ve hareketi engelleniyor ve ön paneldeki kapı ışığı sürücüye kapının açık olduğunu gösteriyor” dedi.
Şirket, daha sonraki testlerin sistemin kusursuzluğunu doğruladığını garanti etti. “Olaydan hemen sonra, faaliyette olan tüm T3 R.P tipi tramvaylar için, başlatma engelleme işlevine ilişkin olağanüstü bir kontrol gerçekleştirildi. Denetlenen araçların hiçbirinde kusursuzdu” dedi sözcü.
2008 yılında Olomouc’ta bir tramvay kapısının bir yolcunun ayağını kapatmasıyla meydana gelen ve daha sonra araba tarafından yüz metre sürüklenen bir kaza meydana geldi. Daha sonra üç yaşında bir çocuk Wolkerova durağında sıkıştı. Yolcular, araç kullanırken kapıyı zorla açarak ağır yaralı çocuğu serbest bırakmayı başardılar. Çocuğun kaburgasında kırık, beyin sarsıntısı, ellerinde, sırtında ve yüzünde sıyrıklar ve morluklar vardı. Yedi gün hastanede kaldı.
İlk kazadan sonra güvenliği ayarladılar
Müfettişlere göre o zaman bile kapının güvenlik sistemi düzgün durumdaydı ancak testler sırasında genişliği üç ila sekiz santimetre arasında olan nesneleri tanımıyordu. Demiryolu denetimi daha sonra nakliye şirketine, nihai raporda belirtildiği gibi, biniş kapılarının blokajını “kapalı biniş kapılarının alt kısmında bile lastik kenarlar arasındaki mesafe iki santimetreyi geçmeyecek şekilde” ayarlamasını tavsiye etti. Nakliye şirketi daha sonra güvenlik ayarlamaları yaptı.
Ancak şu anda Demiryolu Müfettişliği olayı soruşturmuyor. “Bu olağanüstü olayla ilgili olarak Demiryolu Müfettişliği kendi soruşturmasını başlatmadı ve bu nedenle bu olağanüstü olayla ilgili nihai bir rapor işleme koymayacak. Soruşturma, demiryolu ve demiryolu taşımacılığı işletmecisi tarafından yürütülüyor ki bu durumda bu bir nakliye şirketidir”, dedi örgütün sözcüsü Martin Drápal.
Demiryolu İdaresi bile güvenlik kontrolleriyle ilgilenmiyor, onayı olmadan tramvaylar faaliyete geçemiyor. Ancak etkinlikten sonra Olomouc’taki trafiğe odaklanma konusunda herhangi bir teşvik almadı.
“Bu olağanüstü olayların soruşturulması Demiryolu Otoritesinin yetkisi dahilinde değildir. Demiryolu Otoritesi, araçları teknik açıdan onaylar ve gerekirse denetler. Edindiğimiz bilgilere göre bu vakada kaza doğrudan kapılarla ve bunların kapanmasıyla ilgili değildi, dolayısıyla Demiryolu İdaresi bu teknik durumu kontrol etmeyi planlamıyor” dedi Demiryolu İdaresi sözcüsü Pavlína Straková.
Olomouc taşımacılık şirketinin araç filosu, 1960’lardan bu yana Prag’ın ČKD’si tarafından Tatra Smíchov fabrikasında üretilen ve tramvay filosunun yüzde 26’sını temsil eden on sekiz ikonik tramvay aracını içermektedir. Nakliye şirketi, özellikle iş günlerinde çoğunlukla alçak tabanlı arabaları kullanmaya çalışsa da, insanlar “üçlü” aracı oldukça düzenli olarak kullanabiliyor. Nakliye şirketi bunları mümkün olan en kısa sürede değiştirmeyi planlıyor.
1990’lı yıllara kadar Prag’da yaklaşık on dört bin Tatra T3 tramvayı inşa edildi ve bu da onları dünyanın en çok üretilen tramvay arabaları arasında sıralıyor. Bu nedenle yeniden inşa sonrasında Olomouc dışında başka şehirlerde de görülebiliyorlar.
Straková, “Genel olarak, eğer araç onaylanırsa, yani uygun onay sürecinden geçmişse, gerekli düzenlemelere uygun olarak güvenlik unsurları da dahil olmak üzere tüm unsurlara sahip olduğunu söyleyebiliriz” dedi.
İlk tepkilere göre kadını yakalayarak ölümüne sebep olan kapının güvenlik sistemi çalışıyordu ve kazayla doğrudan ilgisi yoktu.
Kaza, 14 Eylül Perşembe günü saat 14.00’ten sonra, platformun kaldırım seviyesinde yolun yüksek bir bölümünde yer aldığı Viyana tipi olarak adlandırılan Výstaviště Flora durağında meydana geldi.
“İlk bilgilere göre, tramvayın ikinci vagonundan inen 87 yaşındaki yaşlı kadın, kapının yanında bacağından yakalandı. Tramvay hemen hareket etmeye başladı, kadın düştü ve tramvayla temas etti, bu da onu öldürdü.” dedi o sırada bölge polisi sözcüsü Miluše Zajícová.
Polis, cezai ihmal şüphesiyle konuyu araştırmaya başladı. Kazadan üç hafta sonra dava hakkında daha fazla yorum yapmak istemedi ve sonuçların önümüzdeki aylarda bilinebileceğini söyledi.
Tramvay bir sonraki durak olan Wolkerova’ya ulaştı. Bu nedenle insanlar tepkilerinde sıklıkla sürücüyü suçladılar, onlara göre bir şeylerin ters gittiğini fark etmesi gerekiyordu. Aynı zamanda, “eski” tramvayların, modern araba türlerinde olduğu gibi, kapıları kapatılmadıkça çalışamayacak şekilde nasıl güvence altına alındığına dair sorular vardı.
iDNES.cz web sitesinde yer alan makale kapsamındaki tartışmada “Açıkçası sürücünün hatası, yola çıkmadan önce dikiz aynalarına bakması gerekiyor” görüşü sıklıkla dile getirildi.
Engellemeye başla
Ancak sürücü de destek buldu. “Görgü tanıklarının ifadesine göre yaşlı kadın, herkes binmeyi bitirdikten sonra inmek istediğini hatırladı ve ancak kapanış sinyali duyulduğunda kapıdan içeri girdi. Sürücünün yolcuların olası çığlıklarını göremediği veya duyamadığı arka arabada olması da eklenince kazaya doğru epey yol kat etti. Hatanın en yüksek bedelini o ödedi ve insanlar zavallı sürücüyü linç etmeyi tercih edecekler” diye yazdı başka bir yazar.
Tramvayların her kapısında bulunan imdat frenini kimse kullanmadı. Taşıyıcı, 2000 ile 2007 yılları arasında T3 tramvaylarını modernize ettirdi. Ayrıca güvenlik ekipmanlarıyla donatılmıştır.
“T3 R.P tramvaylarının kalkış engelleme sistemi, kapı kanatları arasında bir engelin varlığının algılanması prensibiyle çalışıyor. Taşımacılık şirketinin sözcüsü Anna Sýkorová, “Engel sıkıştırıldığında tramvayın çalışması ve hareketi engelleniyor ve ön paneldeki kapı ışığı sürücüye kapının açık olduğunu gösteriyor” dedi.
Şirket, daha sonraki testlerin sistemin kusursuzluğunu doğruladığını garanti etti. “Olaydan hemen sonra, faaliyette olan tüm T3 R.P tipi tramvaylar için, başlatma engelleme işlevine ilişkin olağanüstü bir kontrol gerçekleştirildi. Denetlenen araçların hiçbirinde kusursuzdu” dedi sözcü.
2008 yılında Olomouc’ta bir tramvay kapısının bir yolcunun ayağını kapatmasıyla meydana gelen ve daha sonra araba tarafından yüz metre sürüklenen bir kaza meydana geldi. Daha sonra üç yaşında bir çocuk Wolkerova durağında sıkıştı. Yolcular, araç kullanırken kapıyı zorla açarak ağır yaralı çocuğu serbest bırakmayı başardılar. Çocuğun kaburgasında kırık, beyin sarsıntısı, ellerinde, sırtında ve yüzünde sıyrıklar ve morluklar vardı. Yedi gün hastanede kaldı.
İlk kazadan sonra güvenliği ayarladılar
Müfettişlere göre o zaman bile kapının güvenlik sistemi düzgün durumdaydı ancak testler sırasında genişliği üç ila sekiz santimetre arasında olan nesneleri tanımıyordu. Demiryolu denetimi daha sonra nakliye şirketine, nihai raporda belirtildiği gibi, biniş kapılarının blokajını “kapalı biniş kapılarının alt kısmında bile lastik kenarlar arasındaki mesafe iki santimetreyi geçmeyecek şekilde” ayarlamasını tavsiye etti. Nakliye şirketi daha sonra güvenlik ayarlamaları yaptı.
Ancak şu anda Demiryolu Müfettişliği olayı soruşturmuyor. “Bu olağanüstü olayla ilgili olarak Demiryolu Müfettişliği kendi soruşturmasını başlatmadı ve bu nedenle bu olağanüstü olayla ilgili nihai bir rapor işleme koymayacak. Soruşturma, demiryolu ve demiryolu taşımacılığı işletmecisi tarafından yürütülüyor ki bu durumda bu bir nakliye şirketidir”, dedi örgütün sözcüsü Martin Drápal.
Demiryolu İdaresi bile güvenlik kontrolleriyle ilgilenmiyor, onayı olmadan tramvaylar faaliyete geçemiyor. Ancak etkinlikten sonra Olomouc’taki trafiğe odaklanma konusunda herhangi bir teşvik almadı.
“Bu olağanüstü olayların soruşturulması Demiryolu Otoritesinin yetkisi dahilinde değildir. Demiryolu Otoritesi, araçları teknik açıdan onaylar ve gerekirse denetler. Edindiğimiz bilgilere göre bu vakada kaza doğrudan kapılarla ve bunların kapanmasıyla ilgili değildi, dolayısıyla Demiryolu İdaresi bu teknik durumu kontrol etmeyi planlamıyor” dedi Demiryolu İdaresi sözcüsü Pavlína Straková.
Olomouc taşımacılık şirketinin araç filosu, 1960’lardan bu yana Prag’ın ČKD’si tarafından Tatra Smíchov fabrikasında üretilen ve tramvay filosunun yüzde 26’sını temsil eden on sekiz ikonik tramvay aracını içermektedir. Nakliye şirketi, özellikle iş günlerinde çoğunlukla alçak tabanlı arabaları kullanmaya çalışsa da, insanlar “üçlü” aracı oldukça düzenli olarak kullanabiliyor. Nakliye şirketi bunları mümkün olan en kısa sürede değiştirmeyi planlıyor.
1990’lı yıllara kadar Prag’da yaklaşık on dört bin Tatra T3 tramvayı inşa edildi ve bu da onları dünyanın en çok üretilen tramvay arabaları arasında sıralıyor. Bu nedenle yeniden inşa sonrasında Olomouc dışında başka şehirlerde de görülebiliyorlar.
Straková, “Genel olarak, eğer araç onaylanırsa, yani uygun onay sürecinden geçmişse, gerekli düzenlemelere uygun olarak güvenlik unsurları da dahil olmak üzere tüm unsurlara sahip olduğunu söyleyebiliriz” dedi.