EnguLizyoN
New member
“Artık burada yerimiz yok, geri dönüp aşağıya park etmelisin,” diyor park görevlisi gümüş steyşın vagonun sürücüsüne.
Bir de mahallelinin çok iyi bildiği ve üzülerek katlandığı sahneler var. Dönmek, korna çalmak, yollara, sarı çizgilere veya ormana park etmek. Şehir polisinden para cezası ödemek için davetiyelerle sıvalı arabaların camları bir istisna değildir. Bilinç bulanıklığı, konfüzyon.
Bir hafta önce hayvanat bahçesi yönetimi, Kopečka’da park etmeyi kolaylaştırması beklenen yeni bir sistemin test işletimini başlattı, ancak insanlar henüz herhangi bir değişiklik hissetmeyecek. Ne yerliler ne de turistler.
“İlk kez buradayım, tepeden dönüp başka bir park yeri aramak zorunda kaldım. Sonunda bebek arabasıyla uzun yokuşu da tırmanmak zorunda kaldık” diye şikayet ediyor kendisini Josef olarak tanıtan bir ziyaretçi.
Hayvanat bahçesi iki hafta içinde daha iyi olacağına söz veriyor
“Yeni sistem, köyün varoşlarındaki otoparkların doluluğunu izleyecek. Olomouc hayvanat bahçesi müdürü Radomír Habáň bir süre önce söz verdi. Svaté Kopeček ve Samotišky’de 14 yeni dijital tabela kuruldu.
“Böylece modern sistem sayesinde sürücüler hangi otoparklarda kaç boş yer olduğu bilgisine kolayca ulaşabilecek. Bu nedenle, ziyaretçiler nereye park edeceklerini, geri döneceklerini ve dolayısıyla trafik akışını engellemeyeceklerini aramak zorunda kalmayacaklar,” diye açıklıyor belediye başkanının yatırım yardımcısı Miloslav Tichi (ANO).
Ancak, tabelalarda henüz hiçbir numara çalışmıyor. Aynı zamanda, hayvanat bahçesi test operasyonuna Haziran ayında başlamak istiyordu. Belki de tam olarak açık yaz günlerinde komplikasyonları önlemek için. Yenilik şehre 15 milyon krona mal oldu.
Kopeček’ten orta yaşlı bir adam, “Sonuçta, daha önce üç kez burada olması gerekirdi,” diye başını sallıyor. Doğrudan hayvanat bahçesine giden ana yol olan sokakta, şu anda evinin önündeki budanmış çitleri süpürüyor.
Yerel halk fazla bir gelişme beklemiyor
“Yardım edeceğini sanmıyorum. Bir tür merkezi otoparka ihtiyacı olacak, aksi takdirde burada her zaman kafa karışıklığı olacaktır. Sıcak günlerde burası korkunç. İnsanlar girişlerin önüne, ormanın içine, yasaklara park ediyor. Bu bir felaket” diye ekliyor.
“Polis iyi yapıyor ama durum her gün tekrar ediyor” diyor ve hemen ardından diğer turistler arabalarını kaldırıma park ediyor.
Otoparklardan birini koruyan bir adam, “Şu anda test operasyonundayız, ancak her şeyin tam olarak ne zaman işe yarayacağına dair hiçbir fikrim yok” diyor.
Hayvanat bahçesi sözcüsü Iveta Gronská, “Test operasyonunu başlattığımız doğru, ancak bu, şimdilik yalnızca hayvanat bahçesindeki sevk görevlisi ile bariyerlerdeki sistem arasındaki iletişimi test ettiğimiz anlamına geliyor.”
“Sistemin iki hafta içinde tamamen faaliyete geçmesi gerekiyor” diye söz veriyor. Ancak daha Temmuz ayının ilk haftasında Olomouc hayvanat bahçesini altı binden fazla ziyaretçi ziyaret etti ve yoğun günler devam ediyor.
Güç bağlantısı geri yüklenmeyecek
Yeni sistem devreye girdiğinde, ziyaretçiler park yerlerinin ücretsiz olup olmadığını bahçeden üç kilometre uzaklıktaki Samotišky döner kavşağında öğrenecekler.
Dolu olsalar bile yasak yerlere park etme sorunu muhtemelen ortadan kalkmayacaktır.
“Ana istasyondan doğrudan Kopeček’e giden 111 numaralı otobüs hattının yeniden hizmete girmesini istedik. Bu trafiği rahatlatırdı. Ancak covid sırasında sona erdi ve sonra devam etmedi” diye hatırlatıyor Svatý Kopeček bölgesi Komisyonu başkanı František Prášil.
Hayvanat bahçesi sözcüsü Gronská, “111 otobüs yardımcı arabasının gelecekte yeniden piyasaya sürülmesi beklenmiyor” diye açıklıyor.
“Arabalardaki sayaçlar kapasite eksikliğini ve müteakip ekonomik kayıpları gösterdi, ancak 11 numaralı standart durdurma hattı güçlendirildi. Açık günlerde, sürücüler, ardından acil durum takviye arabaları gönderen sevkıyata yanıt verir.”
Başkan Prášil, dijital tabelalar devreye girdiğinde durumun sakinleşeceğine inanıyor. Ancak önümüzdeki iki hafta boyunca yerel halk ve ziyaretçiler park etme işkencesiyle karşı karşıya kalmaya devam ediyor.
Bir de mahallelinin çok iyi bildiği ve üzülerek katlandığı sahneler var. Dönmek, korna çalmak, yollara, sarı çizgilere veya ormana park etmek. Şehir polisinden para cezası ödemek için davetiyelerle sıvalı arabaların camları bir istisna değildir. Bilinç bulanıklığı, konfüzyon.
Bir hafta önce hayvanat bahçesi yönetimi, Kopečka’da park etmeyi kolaylaştırması beklenen yeni bir sistemin test işletimini başlattı, ancak insanlar henüz herhangi bir değişiklik hissetmeyecek. Ne yerliler ne de turistler.
“İlk kez buradayım, tepeden dönüp başka bir park yeri aramak zorunda kaldım. Sonunda bebek arabasıyla uzun yokuşu da tırmanmak zorunda kaldık” diye şikayet ediyor kendisini Josef olarak tanıtan bir ziyaretçi.
Hayvanat bahçesi iki hafta içinde daha iyi olacağına söz veriyor
“Yeni sistem, köyün varoşlarındaki otoparkların doluluğunu izleyecek. Olomouc hayvanat bahçesi müdürü Radomír Habáň bir süre önce söz verdi. Svaté Kopeček ve Samotišky’de 14 yeni dijital tabela kuruldu.
“Böylece modern sistem sayesinde sürücüler hangi otoparklarda kaç boş yer olduğu bilgisine kolayca ulaşabilecek. Bu nedenle, ziyaretçiler nereye park edeceklerini, geri döneceklerini ve dolayısıyla trafik akışını engellemeyeceklerini aramak zorunda kalmayacaklar,” diye açıklıyor belediye başkanının yatırım yardımcısı Miloslav Tichi (ANO).
Ancak, tabelalarda henüz hiçbir numara çalışmıyor. Aynı zamanda, hayvanat bahçesi test operasyonuna Haziran ayında başlamak istiyordu. Belki de tam olarak açık yaz günlerinde komplikasyonları önlemek için. Yenilik şehre 15 milyon krona mal oldu.
Kopeček’ten orta yaşlı bir adam, “Sonuçta, daha önce üç kez burada olması gerekirdi,” diye başını sallıyor. Doğrudan hayvanat bahçesine giden ana yol olan sokakta, şu anda evinin önündeki budanmış çitleri süpürüyor.
Yerel halk fazla bir gelişme beklemiyor
“Yardım edeceğini sanmıyorum. Bir tür merkezi otoparka ihtiyacı olacak, aksi takdirde burada her zaman kafa karışıklığı olacaktır. Sıcak günlerde burası korkunç. İnsanlar girişlerin önüne, ormanın içine, yasaklara park ediyor. Bu bir felaket” diye ekliyor.
“Polis iyi yapıyor ama durum her gün tekrar ediyor” diyor ve hemen ardından diğer turistler arabalarını kaldırıma park ediyor.
Otoparklardan birini koruyan bir adam, “Şu anda test operasyonundayız, ancak her şeyin tam olarak ne zaman işe yarayacağına dair hiçbir fikrim yok” diyor.
Hayvanat bahçesi sözcüsü Iveta Gronská, “Test operasyonunu başlattığımız doğru, ancak bu, şimdilik yalnızca hayvanat bahçesindeki sevk görevlisi ile bariyerlerdeki sistem arasındaki iletişimi test ettiğimiz anlamına geliyor.”
“Sistemin iki hafta içinde tamamen faaliyete geçmesi gerekiyor” diye söz veriyor. Ancak daha Temmuz ayının ilk haftasında Olomouc hayvanat bahçesini altı binden fazla ziyaretçi ziyaret etti ve yoğun günler devam ediyor.
Güç bağlantısı geri yüklenmeyecek
Yeni sistem devreye girdiğinde, ziyaretçiler park yerlerinin ücretsiz olup olmadığını bahçeden üç kilometre uzaklıktaki Samotišky döner kavşağında öğrenecekler.
Dolu olsalar bile yasak yerlere park etme sorunu muhtemelen ortadan kalkmayacaktır.
“Ana istasyondan doğrudan Kopeček’e giden 111 numaralı otobüs hattının yeniden hizmete girmesini istedik. Bu trafiği rahatlatırdı. Ancak covid sırasında sona erdi ve sonra devam etmedi” diye hatırlatıyor Svatý Kopeček bölgesi Komisyonu başkanı František Prášil.
Hayvanat bahçesi sözcüsü Gronská, “111 otobüs yardımcı arabasının gelecekte yeniden piyasaya sürülmesi beklenmiyor” diye açıklıyor.
“Arabalardaki sayaçlar kapasite eksikliğini ve müteakip ekonomik kayıpları gösterdi, ancak 11 numaralı standart durdurma hattı güçlendirildi. Açık günlerde, sürücüler, ardından acil durum takviye arabaları gönderen sevkıyata yanıt verir.”
Başkan Prášil, dijital tabelalar devreye girdiğinde durumun sakinleşeceğine inanıyor. Ancak önümüzdeki iki hafta boyunca yerel halk ve ziyaretçiler park etme işkencesiyle karşı karşıya kalmaya devam ediyor.