EnguLizyoN
New member
Olomouc'un daha geniş merkezinde Nisan ayından itibaren yapılması planlanan park etme kurallarının ciddi şekilde sıkılaştırılması belediye binası tarafından ertelendi. Bunun nedeni ise piyasaya çıkmadan önce sistemin mümkün olduğu kadar ayarlanması ve eksikliklerin önlenmesi çabasıdır.
Geçtiğimiz Eylül ayından bu yana, Olomouc'ta şehir merkezinde uzun süreli park etme konusunda yeni düzenlemeler yürürlükte ancak A ve B bölgeleri daha önce de mevcuttu. Ana yenilik, B bölgesinin daha küçük alanlara bölünmesi, fiyatın bin krondan iki katına çıkarılması ve arabanın plakasına bağlanan elektronik park kartlarının uygulamaya konulmasıydı.
Sürücüler için gözle görülür bir müdahale anlamına gelen en büyük değişiklik, ilkbaharda yapılması planlanan C bölgesinin ilk bölümlerinin Olomouc'un doğusunda kurulmasıydı.
Ancak uzmanlar ve kent sakinleri öneri ve yorumlarıyla belediyeye yönelmeye başladı. Bu nedenle meclis üyeleri, halihazırda sunulan programı ve yeni park etme politikasının ayrıntılarını Çek Otopark Birliği (ČPA) tarafından değerlendirilmek üzere bırakmaya karar verdi. Belediye binası uzmanların tavsiyeleri üzerine Ocak ayında karar vermeyi planlıyor. Çalışan bir sürüm zaten mevcut.
Kusurlu bir sistemi çalıştırmak riskli olabilir
“Değerlendirme sonucunda hangi değişiklik önerilerinin ortaya çıkacağını ve hangilerini belgemizde kullanmak ve dikkate almak isteyeceğimizi henüz tahmin edemiyoruz. Bununla birlikte, son tarihler nedeniyle, bu kesinlikle diğer bölgelerde ücretli otoparkın uygulamaya konması için başlangıçta duyurulan programda ayarlamalarla sonuçlanacaktır”, diye belirtti şehir stratejisinden sorumlu belediye başkan yardımcısı Tomáš Pejpek (ProOlomouc ve Piráti) Olomouc listelerinde.
Belediye Başkanı Miroslav Žbánek'e (ANO) göre, kayıtlar ve suçlar nedeniyle şehir polisi ve yetkililerine yönelik yazılımın iyileştirilmesi için rekabet edilmesi gerekecek. Potansiyel kusurlarla bir park devrimi başlatmak riskli olabilir.
“Bir şeyi anında bitirmek yerine bekleyip çözmek daha iyidir. Taşımacılık çözümleri de zaman istiyor. İnsanların talep etmiş olabileceği, yatay ve dikey işaretlerin yerleştirilmesi, etkilenen sokaklardaki trafik düzenine ilişkin ayarlamalar yapılması. Yani, zaten yapmaya başladığımız şey; tek yönlü yollar, park kapasitelerinin arttırılması, bunların hepsi park etme politikasının bir parçası.” diye özetledi belediye başkanı.
Yine de, Olomouc'un park etmiş arabaların saldırısıyla ilgili sorunu mümkün olan en kısa sürede çözmesi gerektiğinden, tarih değişikliğinin önemli olmasını istemiyor.
“Her gün binlerce aracın girdiği planlanan park alanı C'de, merkezin tamamı ve Olomouc'un yarısı için ücretsiz bir otopark oluşturuldu. Bu sürdürülemez, Dvořákova, Na Vozovce sokaklarından, eski yerleşim bölgesinden insanlardan şikayetler alıyoruz, diğer tarafta da aynı şey oluyor. Sürücüler A ve B bölgelerinde ödeme yapmak zorunda kalmamak için oraya gidip geliyor. İnsanların taleplerini anlıyorum, bunu uzun süre ertelemeyelim” diye ekledi Žbánek.
Muhalefet belediye binasının amacına ulaştığını söylüyor
Muhalefet koalisyonun planlarını eleştirdi çünkü park etme politikalarının uzak bir ihtimal olmadığını söyledi.
“Erteleme şüphesiz şehir için iyi bir haber, belediye binası biraz anlam kazanıyor. Bunun arkasında ne var, koalisyon iki yıldır tekrarladığımız argümanlarımızı dikkate mi aldı, yoksa sistem park politikasının başlatılmasına izin vermeyecek duruma mı geldi bilmiyorum. “, diye düşündü temsilci Jan Holpuch (Birlikte grubunun bir parçası olarak ODS için).
“Örneğin ikinci aracın sert şekilde şarj edilmesiyle ilgili yorumlarımız var çünkü bunun yalnızca araçların diğer eşe toplu olarak aktarılmasına yol açacağını düşünüyoruz. Şehre hiçbir şey kazandırmayacak, park etme kolaylığı sağlanmayacak, sürücülerin gündeminde sadece yüzlerce, binlerce insan şehit olmaya zorlanacak.”
Bugün daimi ikamet sahibi kişiler ikinci bir araba için A ve B bölgelerinde 16.000 kron ödüyor, şehrin geri kalanında bu rakam 12.000 ve 10.000 kron olmalı.
Bazı öneriler onları bölse de her iki taraf da şehrin kalabalık sokakları konusunda bir şeyler yapılması gerektiği konusunda hemfikir.
“Asıl amacımız para toplamak değil, bunlar düzenleyici tedbirler ve elimizde başka bir önlem yok. Žbánek, C bölgesine garaj veya park yeri inşa edilemez, yer yoktur” dedi. “Onbinlerce banliyö sürücüsünün birdenbire trene geçmeyeceğini elbette biliyoruz, ancak kısmen düzenlenir ve düzenli olarak izlenirse durum iyileşecektir. Tıpkı Brno ve diğer şehirlerde olduğu gibi. Çoğu Avrupa başkentinin yaşadığı şeyleri biz de yaşıyoruz” dedi.
Uzmanlar büyük ölçüde aynı fikirde. “Ülkedeki diğer şehirlerin deneyimlerine göre, yeni düzenlemelerin önemli bir etkisinin olduğu, bunun da giderek biraz azaldığı söylenebilir. ČPA yönetim kurulu başkanı Petr Horsky, “Şehrin şöhretine yaslanması değil, ulaşım organizasyonu projeleriyle sürekli ve ısrarlı bir şekilde çalışması her zaman gereklidir” dedi.
Geçtiğimiz Eylül ayından bu yana, Olomouc'ta şehir merkezinde uzun süreli park etme konusunda yeni düzenlemeler yürürlükte ancak A ve B bölgeleri daha önce de mevcuttu. Ana yenilik, B bölgesinin daha küçük alanlara bölünmesi, fiyatın bin krondan iki katına çıkarılması ve arabanın plakasına bağlanan elektronik park kartlarının uygulamaya konulmasıydı.
Sürücüler için gözle görülür bir müdahale anlamına gelen en büyük değişiklik, ilkbaharda yapılması planlanan C bölgesinin ilk bölümlerinin Olomouc'un doğusunda kurulmasıydı.
Ancak uzmanlar ve kent sakinleri öneri ve yorumlarıyla belediyeye yönelmeye başladı. Bu nedenle meclis üyeleri, halihazırda sunulan programı ve yeni park etme politikasının ayrıntılarını Çek Otopark Birliği (ČPA) tarafından değerlendirilmek üzere bırakmaya karar verdi. Belediye binası uzmanların tavsiyeleri üzerine Ocak ayında karar vermeyi planlıyor. Çalışan bir sürüm zaten mevcut.
Kusurlu bir sistemi çalıştırmak riskli olabilir
“Değerlendirme sonucunda hangi değişiklik önerilerinin ortaya çıkacağını ve hangilerini belgemizde kullanmak ve dikkate almak isteyeceğimizi henüz tahmin edemiyoruz. Bununla birlikte, son tarihler nedeniyle, bu kesinlikle diğer bölgelerde ücretli otoparkın uygulamaya konması için başlangıçta duyurulan programda ayarlamalarla sonuçlanacaktır”, diye belirtti şehir stratejisinden sorumlu belediye başkan yardımcısı Tomáš Pejpek (ProOlomouc ve Piráti) Olomouc listelerinde.
Belediye Başkanı Miroslav Žbánek'e (ANO) göre, kayıtlar ve suçlar nedeniyle şehir polisi ve yetkililerine yönelik yazılımın iyileştirilmesi için rekabet edilmesi gerekecek. Potansiyel kusurlarla bir park devrimi başlatmak riskli olabilir.
“Bir şeyi anında bitirmek yerine bekleyip çözmek daha iyidir. Taşımacılık çözümleri de zaman istiyor. İnsanların talep etmiş olabileceği, yatay ve dikey işaretlerin yerleştirilmesi, etkilenen sokaklardaki trafik düzenine ilişkin ayarlamalar yapılması. Yani, zaten yapmaya başladığımız şey; tek yönlü yollar, park kapasitelerinin arttırılması, bunların hepsi park etme politikasının bir parçası.” diye özetledi belediye başkanı.
Yine de, Olomouc'un park etmiş arabaların saldırısıyla ilgili sorunu mümkün olan en kısa sürede çözmesi gerektiğinden, tarih değişikliğinin önemli olmasını istemiyor.
“Her gün binlerce aracın girdiği planlanan park alanı C'de, merkezin tamamı ve Olomouc'un yarısı için ücretsiz bir otopark oluşturuldu. Bu sürdürülemez, Dvořákova, Na Vozovce sokaklarından, eski yerleşim bölgesinden insanlardan şikayetler alıyoruz, diğer tarafta da aynı şey oluyor. Sürücüler A ve B bölgelerinde ödeme yapmak zorunda kalmamak için oraya gidip geliyor. İnsanların taleplerini anlıyorum, bunu uzun süre ertelemeyelim” diye ekledi Žbánek.
Muhalefet belediye binasının amacına ulaştığını söylüyor
Muhalefet koalisyonun planlarını eleştirdi çünkü park etme politikalarının uzak bir ihtimal olmadığını söyledi.
“Erteleme şüphesiz şehir için iyi bir haber, belediye binası biraz anlam kazanıyor. Bunun arkasında ne var, koalisyon iki yıldır tekrarladığımız argümanlarımızı dikkate mi aldı, yoksa sistem park politikasının başlatılmasına izin vermeyecek duruma mı geldi bilmiyorum. “, diye düşündü temsilci Jan Holpuch (Birlikte grubunun bir parçası olarak ODS için).
“Örneğin ikinci aracın sert şekilde şarj edilmesiyle ilgili yorumlarımız var çünkü bunun yalnızca araçların diğer eşe toplu olarak aktarılmasına yol açacağını düşünüyoruz. Şehre hiçbir şey kazandırmayacak, park etme kolaylığı sağlanmayacak, sürücülerin gündeminde sadece yüzlerce, binlerce insan şehit olmaya zorlanacak.”
Bugün daimi ikamet sahibi kişiler ikinci bir araba için A ve B bölgelerinde 16.000 kron ödüyor, şehrin geri kalanında bu rakam 12.000 ve 10.000 kron olmalı.
Bazı öneriler onları bölse de her iki taraf da şehrin kalabalık sokakları konusunda bir şeyler yapılması gerektiği konusunda hemfikir.
“Asıl amacımız para toplamak değil, bunlar düzenleyici tedbirler ve elimizde başka bir önlem yok. Žbánek, C bölgesine garaj veya park yeri inşa edilemez, yer yoktur” dedi. “Onbinlerce banliyö sürücüsünün birdenbire trene geçmeyeceğini elbette biliyoruz, ancak kısmen düzenlenir ve düzenli olarak izlenirse durum iyileşecektir. Tıpkı Brno ve diğer şehirlerde olduğu gibi. Çoğu Avrupa başkentinin yaşadığı şeyleri biz de yaşıyoruz” dedi.
Uzmanlar büyük ölçüde aynı fikirde. “Ülkedeki diğer şehirlerin deneyimlerine göre, yeni düzenlemelerin önemli bir etkisinin olduğu, bunun da giderek biraz azaldığı söylenebilir. ČPA yönetim kurulu başkanı Petr Horsky, “Şehrin şöhretine yaslanması değil, ulaşım organizasyonu projeleriyle sürekli ve ısrarlı bir şekilde çalışması her zaman gereklidir” dedi.