Olomouc yakınındaki bisiklet yoluna yaya köprüsü eklendi, bu da insanların pistte risk almasına son verecek

EnguLizyoN

New member
Gelecekteki demiryolu hattına paralel uzanan neredeyse dört kilometre uzunluğundaki bisiklet yolunun, güzergahı üzerinde çeşitli yerlerde su yollarından geçmesi gerekiyor. Özellikle Trusovický deresi, Grygava nehri ve Sitka.


“Trusowické deresi boyunca uzanan yerde, yolun aynı zamanda pistten de geçmesi gerekiyor. Bu şekilde bisikletçiler için güvenli, yayalar için de güvenli bir geçiş sağlanacak” dedi şehrin bisiklet koordinatörü Stanislav Losert.


Omurga bisiklet yolu inşaatı toplam dört belediyenin kadastrosunu etkiliyor. Olomouc, Štěpánov ve kısmen Chomoutov'a yardımcı olacak. Demiryolu boyunca uzanan bölüm Chomoutovské jezero'daki mevcut yerel yola bağlanacak. Tüm belediyeler 88 milyon kronluk inşaata ortaklaşa katılıyor, yatırımcısı Mikroregion Šternbersko.


“Olomouc şehri topraklarında bisiklet yolunun yapım aşamasında olan kısmı 736 metre uzunluğunda ve 5,6 milyon krona mal olacak. Entegre Bölgesel Operasyonel Programından ve Devlet Ulaştırma Altyapı Fonu'ndan gelen sübvansiyonlar, bunun uygulama maliyetlerinde bize yardımcı oluyor” diye açıkladı Belediye Başkan Yardımcısı Tomáš Pejpek.


Rotanın tamamı aynı zamanda Hromova dub'a giden bisiklet yolunun bir kolunu ve şehrin Ağustos 2021'de tamamladığı Sitka üzerindeki yaya köprüsünü ve ayrıca Oskava üzerindeki köprüyü de içeriyor. Demiryolu boyunca bisiklet yolunun uzunluğu 2,9 kilometre, meşe ağacına giden dallar ve Sitka üzerinden Oskava üzerindeki köprüye giden yaya köprüsü 800 metre uzunluğunda.


“Yol, Chomoutov'a bağlantı da dahil olmak üzere yalnızca Černovír ve Štěpánov arasında güvenli bir bağlantı sağlamakla kalmayacak, aynı zamanda sık kullanılan bölgeler üstü bisiklet yolu Hvězdná ile doğrudan bağlantı sağlayacak. Bunu da daha sonra demiryolu hattının altına yayalar ve bisikletliler için alt geçit yaparak gerçekleştiriyoruz.” diyen Pejpek, güzergahın tamamındaki inşaat çalışmalarının en geç Kasım ayında tamamlanması gerektiğini sözlerine ekledi.


Yıllar sonra, diğer taraftaki patikaya ulaşmak için Prag'ın yoğun demiryolu koridorunu geçen yayalar ve bisikletliler, sonunda risk almaya başlayacak. Aynı zamanda buradaki trenler saatte 160 kilometreye varan hızlarda seyahat ediyor.