Ordunun Bochoř'daki havaalanına dönüşü. Daimi mürettebatlı tesislere 2,5 milyar dolar verecek

EnguLizyoN

New member
Tuğgeneral Pavel Lipka, Přerov'daki havaalanı alanının kalıcı bir garnizon olarak kullanılmasına ilişkin planı şehir temsilcilerine, çevredeki belediyelere ve valiliğe sundu.


“Ordu, Avrupa'daki güvenlik durumundaki mevcut değişikliklere yanıt veriyor ve bu durum yalnızca Ukrayna'daki savaş nedeniyle kötüleşmiyor. Yapılarımızı güncelliyoruz ve bir zamanlar faaliyet gösterdiğimiz ve şimdi geri dönmemiz gereken birkaç kampüs belirledik” diye açıkladı.


Gelecekte örneğin 533'üncü insansız sistemler taburu, askeri polis birimi veya lojistik taburu havalimanında yer alacak. “Altı yıl içinde burada 600'e kadar profesyonel asker görev yapacak. 2035'ten sonra asker sayısını 1200'e çıkarmayı planlıyoruz” dedi Lipka.


Tatillerin sonunda ordunun mevcut durum hakkında bir analiz yapması ve ardından havalimanının gelişimini sağlamak için bir kapatma çalışması yapması gerekiyor.


General, “2030 yılına kadar Přerov havaalanına yaklaşık 2,5 milyar kron harcamayı planlıyoruz” diye ekledi.


LOM Praga on yıldır operasyondan sorumlu



Belediyeler, ordunun havalimanına dönüşünü memnuniyetle karşıladı. Bunu yerel ekonomiyi canlandırmak, yeni iş fırsatları yaratmak, hizmetleri ve işleri geliştirmek için bir fırsat olarak görüyorlar. Örneğin, Přerov belediye binası, diğer şeylerin yanı sıra, havaalanının Havacılık Eğitim Merkezi (CLV) Pardubice'yi kullanabileceği olasılığını kabul ediyor. Sonunda kalıcı bir hareket olabileceğine söz veriyor.


“Onlarla zaten deneyimimiz var, 2023'te Pardubice'de lokavt yaşadılar ve faaliyetleri Přerov havaalanına taşındı. Bir sonraki hariç tutmanın 2025'te gerçekleşmesi bekleniyor. CLV Pardubice'nin bir kısmının kalıcı olarak Přerov'da kalma potansiyeli var” dedi Belediye Başkanı Petr Vrána (ANO). Ancak uçan helikopterlerden gelen gürültü geçen yıl bazı sakinleri rahatsız etmişti.


Přerov-Bochoř Havaalanı, devletin stratejik altyapısının bir parçasıdır ve neredeyse yüzde doksanı Savunma Bakanlığı'na aittir. Operasyonu devlet kuruluşu LOM Praha üstleniyor.


“Geçmişte, havalimanının, örneğin su baskınları sırasında gerekli malzemelerin taşınması ve temini için de önemli bir nokta olduğu zaten gösterilmişti. LOM Praha, havaalanında on yıldır işletmeci olarak kuruldu ve hala havaalanını Havacılık Eğitim Merkezi'nin faaliyetleri kapsamında helikopter pilotlarını eğitmek için kullanmakla ilgileniyor” dedi şirket müdürü Jiří Protiva.


“Mümkün olan en verimli işbirliği hedefiyle, devlete ait kuruluş LOM Prag'ın yönetimi, etkilenen belediyelerin ve sivil havacılık operatörlerinin temsilcileriyle Přerov havaalanında düzenli olarak buluşuyor” diye ekledi.


Savaş uçakları ve helikopterler havalimanında bulunuyordu



Přerov Havalimanı'nın uzun bir askeri geçmişi var. İlk askeri filo 1938'de İkinci Dünya Savaşı eğitimi sırasında burada faaliyete geçti ve daha sonra Alman Luftwaffe'nin savaş uçakları burada görev yaptı.


Savaşın bitiminden sonra, kademeli olarak genişleyen ve modernize edilen havaalanının yerini neredeyse yetmiş yıl boyunca pervaneli uçaklardan jet MiG-15 ve L-29 Delfin'e ve süpersonik MiG-21'e kadar çok çeşitli türler aldı. 1958-1974 yılları arasında havalimanı da Çekoslovak Havayolları'nın kullandığı ağa dahil edildi.


Modern tarihte, havaalanı 1990'ların ortalarından beri bir helikopter hava kuvvetleri üssünün merkezi olmuştur. 2013 yılı sonunda iptal edildi ve helikopter ünitesi Náměště nad Oslavou'ya taşındı. Havalimanı, 2014 yılından bu yana burada pilot eğitimi veren ve ulusal kamu ve uluslararası kamuya açık olmayan havalimanı olarak sivil trafiğe hizmet veren devlet kuruluşu LOM Praha tarafından yönetiliyor.


Bununla birlikte, askeri makineler zaman zaman burada görünmeye devam etti, örneğin 2015'te özel operasyonlar için Amerikan Hercules uçağı şeklinde benzersiz bir tane bile vardı.