Otoyollara Giren İki Tekerlekli Araçlara Yönelik ‘Otomatik’ Cezalara İlişkin Parlamento Paneli | Hindistan haberleri

PiKe

New member
Otoyollara Giren İki Tekerlekli Araçlara Yönelik ‘Otomatik’ Cezalara İlişkin Parlamento Paneli | Hindistan haberleri


YENİ DELHİ: Karayollarında yasa dışı yollarda çalışan iki tekerlekli araçların tehdidinden endişe duyan bir parlamento paneli, karayolları bakanlığına “otomatik sistemler kullanan” bu tür suçlulara ceza vermeyi düşünmesini tavsiye etti.
Parlamentonun ulaşım, turizm ve kültür daimi komisyonu, bu tavsiyeyi, çok sayıda iki tekerlekli ve yavaş hareket eden aracın, bu yüksek hızlı koridorlarda yasaklanmış olmasına rağmen erişim kontrollü otoyollara ve otoyollara nasıl girdiğinin örnekleri arasında yapmıştır. güvenlik gerekçeleri.
Komisyon, iki tekerlekli araçların 2021 yılına kadar tüm karayolu ölümlerinin yaklaşık %41’ini oluşturduğunu belirtti. sürücüler. Bakanlık, etkili uygulamayı iyileştirmek için otomatik sistemler kullanarak otoyollarda seyahat eden iki tekerlekli araçlara para cezası vermeyi düşünebilir” dedi.
Panel ayrıca bakanlığın ilgili birimlerle istişare ederek uygun tabelalar, ayırma çizgileri ve otoyol sınırlarında güvenlik ızgaraları ve aydınlatma sağlamasını tavsiye etti. “Bakanlık, ülke genelinde NH’lerdeki tüm kavşaklara yüksek direk ışıklarının yerleştirilmesini sağlayabilir” dedi.
Komite, Amerika Birleşik Devletleri Federal Karayolu İdaresi (FHWA), değişken hız limitlerinin otoyol kazalarını %34’e kadar azalttığını tespit etti. Karayolları’nı tavsiye etti ve NHAI Hindistan’daki NH’lerde değişken hız sınırlarının fizibilitesini deneme bazında analiz etmek “çünkü hız sınırları trafik sıkışıklığı ve görünürlük gibi sürekli değişen faktörleri de hesaba katmalıdır”.
Bu arada, Birlik Karayolu Taşımacılığı Bakanı Nitin Gadkari’ye hitaben yakın zamanda yazılan bir mektupta, Yol güvenliği ağı Karayolu güvenliği ile ilgili kuruluşlardan oluşan bir koalisyon, hükümeti öngörülen yasal hız sınırlarını “daha güvenli seviyelere” indirmeye çağırdı. Bu tek davranışsal risk faktörü olan ‘hız’ın ele alınmasının, ölümleri anında önemli ölçüde azaltmaya yardımcı olacağını söyledi.
2021’deki toplam karayolu ölümlerinin yaklaşık %70’inin hız yapmaktan kaynaklandığını gösteren hükümet raporlarına atıfta bulundu. Bakanlık, otoyollarda hız sınırlarını otomobiller için 120 km/s’ye ve NH’ler için 100 km/s’ye yükseltti. Bakan ayrıca NH’ler ve otoyollardaki hız sınırlarının daha fazla revize edilmesi olasılığını da tartıştı.