Pfizer, 2023’te Covid ürün satışlarında keskin bir düşüş öngörüyor

PiKe

New member
Pfizer, 2023’te Covid ürün satışlarında keskin bir düşüş öngörüyor


Pfizer A.Ş. Salı günü, 2023 için COVID-19 aşısı ve tedavisinin satışlarında beklenenden daha büyük bir düşüş öngörerek, hükümetin hurda siparişleri ve stokları çalışırken ürünlere olan taleple ilgili yatırımcıların endişelerini artırdı.
İcra Kurulu Başkanı Albert Bourla, potansiyel olarak 2024’te büyümeye dönmeden önce 2023’ün Pfizer’in COVID ürünleri için bir “geçiş yılı” olması gerektiğini söyledi.
Pfizer’in toplam yıllık geliri, COVID-19 aşısının 56 milyar doları aşan satışı ve 2022’de ilk kez 100 milyar doları aştı. paxlovid antiviral tedavi. 2023 yılına kadar toplam satışların 67 milyar dolardan 71 milyar dolara çıkmasını bekliyor.
Pfizer’in hisseleri sabah ticaretinde 43.38 $ ile biraz daha düşüktü. Hisse bu ay Pazartesi günkü kapanışa kadar %15 düştü.
Citi analisti Andrew baum şirketin COVID ilaçlarına olan bağımlılığından kurtulmak için mücadele ettiğini söyledi.
Baum bir araştırma notunda, “Burada, Pfizer’in eski COVID-19 işine ilişkin temkinli bakış açımızı değiştirebilecek çok az şey görüyoruz.” dedi.
COVID ile ilgili satışlardaki düşüş, Pfizer’in karşı karşıya olduğu tek ters rüzgar değil.
ABD’li ilaç üreticisi, kanser tedavisi Ibrance ve artrit ilacı Xeljanz da dahil olmak üzere 2025’ten sonra çok satan bir dizi ilacın patent korumasını kaybedecek ve patent süresinin sona ermesi nedeniyle 2025 ile 2030 yılları arasında yıllık satışlarında 17 milyar dolar kaybetmeyi bekliyor.
Pfizer gelecekteki ürün yelpazesini desteklemek için Global Blood Therapeutics Inc’in 5.4 milyar $’a satın alınması ve 11.6 milyar $’a migren ilacı Biohaven’ın satın alınması gibi satın almalara yöneldi.
Şirket geçen yıl beş yeni ürün piyasaya sürdü ve önümüzdeki bir buçuk yıl içinde bir solunum sinsityal virüsü (RSV) aşısı ve bir mRNA grip aşısı da dahil olmak üzere 14 yeni ürün daha piyasaya sürmeyi umuyor.
Citi’den Baum, Pfizer’in COVID ürünlerinden elde ettiği gelir artışını, boru hattına yardımcı olacak diğer şirketleri veya yeni ürünleri satın alma çabalarını “artırmak ve ölçeklendirmek” için kullanmasını beklediğini söyledi.
COVID ile ilgili satışları hariç tutan Pfizer, satışların 2023’te %7 ila %9 büyümesini bekliyor.
Pfizer, COVID-19 aşısını Alman ortağı BioNTech ile geliştirdi ve şirketler karı paylaştı. Pfizer, 2023’te aşıları için 14,4 milyar dolarlık analist tahminlerinin altında 13,5 milyar dolarlık satış öngörüyor ve Paxlovid satışlarında 10,33 milyar dolarlık analist tahmininin altında 8 milyar dolar öngörüyor.
Bourla, şirketin enjeksiyonları doğrudan hükümete satmak yerine, COVID aşısı Comirnaty’yi 2023’ün ikinci yarısında Amerika Birleşik Devletleri’ndeki ticari kanallar aracılığıyla satmaya başlamasını beklediğini söyledi. Bu geçişin ardından şirket, ABD’deki aşı fiyatını kabaca dört katına çıkarmayı umuyor.
Analistler ve yatırımcılar, Çin’in Mart ayı sonuna kadar ülkenin geniş sağlık sigortası planı tarafından karşılanmayacağı Paxlovid’e olan talebi konusunda netlik arıyorlar.
Pfizer, 1 Nisan’dan sonra 2023 için mevcut satış tahmininin Çin’den elde edilen geliri varsaymadığını söyledi, ancak Bourla şirketin Paxlovid’i bundan sonra perakende pazarına sunmayı beklediğini söyledi.