Pmi: Hizmet sektörü faaliyeti, Şubat ayında yükselen işlerle 12 yılın en yüksek seviyesinde: PMI anketi

PiKe

New member
Pmi: Hizmet sektörü faaliyeti, Şubat ayında yükselen işlerle 12 yılın en yüksek seviyesinde: PMI anketi


YENİ DELHİ: Cuma günü yapılan bir araştırmaya göre, ülkenin önemli hizmet sektöründeki faaliyet, yeni işletmelerin patlaması ve girdi maliyetleri üzerindeki baskıların hafiflemesiyle 12 yılın en hızlı temposuna ulaştı.
Şubat ayında 59.4’te S&P Global Hindistan Hizmetleri PMI İş Aktivitesi Endeksi 12 yılın en yüksek seviyesine ulaştı ve üretimde güçlü bir artışa işaret etti. 50 puanlık işaret, genişlemeyi daralmadan ayırır. Çalışma, hizmet sektöründeki yaklaşık 400 firmadan oluşan bir panele gönderilen anketlere verilen yanıtlardan derlenmiştir.
Çalışma, hizmet sağlayıcılardan gelen yeni siparişlerin Şubat ayında daha da arttığını ve birkaç şirketin rekabetçi fiyatlandırmanın satışları artırdığını öne sürdüğünü söyledi.
En son satış artışı, art arda aylarda 19’uncu ve 12 yılın ortak en güçlü artışı oldu. Anket sonuçlarına göre, tüketici hizmetleri, izlenen dört alt sektör arasında yeni siparişlerde ve ticari faaliyetlerde en hızlı artışın olduğu Şubat ayında en iyi performans gösteren alan oldu.
S&P ekonomi direktörü Pollyanna De Lima, “Hizmet sektörü, Ocak ayında kaybettiği büyüme ivmesini fazlasıyla geri kazandı ve talep esnekliği ve rekabetçi fiyatlandırma aynı dönemde ortak en iyi satış toparlanmasını desteklediği için 12 yılın en güçlü imalat büyümesini kaydetti” dedi. Küresel Pazar İstihbaratı. “Hizmet şirketleri, düşen maliyet baskıları karşısında genellikle ortalama oranlarını değiştirmeden tutabildiler. En son PMI sonuçları, her iki durumda da enflasyon oranlarının uzun vadeli ortalamaların altında olduğu, sırasıyla 29 ve 12 ayda girdi fiyatları ve satış maliyetlerindeki en yavaş artışları gösterdi” dedi.
bu hizmet Sektörü Covid-19 salgınının etkisinden sert bir şekilde etkilendi, ancak artan talep sayesinde ekonominin açılmasından bu yana güçlü bir şekilde toparlandı. Önümüzdeki yıl için ticari faaliyet görünümüne ilişkin genel olumlu hava seviyesi, Ocak ayına göre çok az değişti ve uzun vadeli ortalamanın altında kaldı. Anket, pazarlama çabaları ve talep esnekliği tahminlerinin iyimserliği desteklediğini, ancak bazı şirketlerin rekabet baskıları ve satış büyümesinin sürdürülüp sürdürülemeyeceği konusunda endişeli olduğunu gösterdi.