RBI, Paytm ödeme hizmetleri tarafından çevrimiçi satıcı katılımını duraklatırYENİ DELHİ: Bankacılık Şefi RBI tarafından çevrimiçi satıcıların katılımını kesintiye uğrattı Paytm Ödeme Hizmetleriancak şirket, dosyalama başvurusuna göre işi üzerinde önemli bir etkisi olmayacağını söyledi.
One97 iletişimi (OCL), sahibi ödeme brand, Hindistan Merkez Bankası (RBI) Ödeme Toplayıcı Yönergelerine (PA) uymak için Aralık 2020’de şirket tarafından üstlenilen ödeme toplama hizmetleri işini Paytm Payments Services’e (PPSL) devretmeyi teklif etmişti, ancak bankacılık düzenleyicisi talebi reddetmişti.
Şirket, Eylül 2021’de gerekli belgeleri yeniden gönderdi.
Paytm, PPSL’nin çevrimiçi tüccarlara PA hizmetleri sağlamak için yetkilendirme başvurusuna yanıt olarak RBI’dan bir mektup aldığını söyledi.
Mektuba göre, PPSL’nin “şirketin PPSL’deki önceki aşağı yönlü yatırımları için gerekli onayı alması, FDI yönergelerine uyması” ve “yeni çevrimiçi satıcı tutmaması” gerekiyor.
Paytm, kayıt başvurusunda PA başvurusunu 120 takvim günü içinde yeniden sunabileceğini söyledi.
Şirket, onaylar beklemede olana kadar herhangi bir yeni çevrimiçi satıcıyı işe almayacaktır.
ÖA’lar, e-ticaret sitelerinin ve iş yerlerinin, iş yerlerinin kendi ödeme entegrasyon sistemlerini oluşturmak zorunda kalmadan ödeme yükümlülüklerini yerine getirmek için müşterilerden çeşitli ödeme araçlarını kabul etmesini kolaylaştıran kuruluşlardır.
RBI’nin PA yönergeleri uyarınca, tek bir kuruluş, ödeme toplama hizmetleriyle birlikte bir e-ticaret pazar yeri sağlamaya devam edemez ve bu tür ödeme toplama hizmetleri, e-ticaret pazar yeri işinden ayrılmalıdır.
Paytm ayrıca, RBI’dan önemli bir gözlem olmadığını ve merkez bankasının iletişimleri yalnızca yeni çevrimiçi tüccarların katılımı için geçerli olduğundan, hareketin işleri ve kazançları üzerinde önemli bir etkisi olmadığını söyledi.
“Yeni çevrimdışı satıcılar edinmeye ve onlara All-in-One QR, Soundbox, kart makineleri vb. dahil olmak üzere ödeme hizmetleri sunmaya devam edebiliriz. Benzer şekilde, PPSL, hizmetleri etkilenmeyen mevcut çevrimiçi satıcılarla iş yapmaya devam edebilir. gerekli onayları zamanında alacağız ve başvuruyu yeniden yapabileceğiz” dedi.
One97 iletişimi (OCL), sahibi ödeme brand, Hindistan Merkez Bankası (RBI) Ödeme Toplayıcı Yönergelerine (PA) uymak için Aralık 2020’de şirket tarafından üstlenilen ödeme toplama hizmetleri işini Paytm Payments Services’e (PPSL) devretmeyi teklif etmişti, ancak bankacılık düzenleyicisi talebi reddetmişti.
Şirket, Eylül 2021’de gerekli belgeleri yeniden gönderdi.
Paytm, PPSL’nin çevrimiçi tüccarlara PA hizmetleri sağlamak için yetkilendirme başvurusuna yanıt olarak RBI’dan bir mektup aldığını söyledi.
Mektuba göre, PPSL’nin “şirketin PPSL’deki önceki aşağı yönlü yatırımları için gerekli onayı alması, FDI yönergelerine uyması” ve “yeni çevrimiçi satıcı tutmaması” gerekiyor.
Paytm, kayıt başvurusunda PA başvurusunu 120 takvim günü içinde yeniden sunabileceğini söyledi.
Şirket, onaylar beklemede olana kadar herhangi bir yeni çevrimiçi satıcıyı işe almayacaktır.
ÖA’lar, e-ticaret sitelerinin ve iş yerlerinin, iş yerlerinin kendi ödeme entegrasyon sistemlerini oluşturmak zorunda kalmadan ödeme yükümlülüklerini yerine getirmek için müşterilerden çeşitli ödeme araçlarını kabul etmesini kolaylaştıran kuruluşlardır.
RBI’nin PA yönergeleri uyarınca, tek bir kuruluş, ödeme toplama hizmetleriyle birlikte bir e-ticaret pazar yeri sağlamaya devam edemez ve bu tür ödeme toplama hizmetleri, e-ticaret pazar yeri işinden ayrılmalıdır.
Paytm ayrıca, RBI’dan önemli bir gözlem olmadığını ve merkez bankasının iletişimleri yalnızca yeni çevrimiçi tüccarların katılımı için geçerli olduğundan, hareketin işleri ve kazançları üzerinde önemli bir etkisi olmadığını söyledi.
“Yeni çevrimdışı satıcılar edinmeye ve onlara All-in-One QR, Soundbox, kart makineleri vb. dahil olmak üzere ödeme hizmetleri sunmaya devam edebiliriz. Benzer şekilde, PPSL, hizmetleri etkilenmeyen mevcut çevrimiçi satıcılarla iş yapmaya devam edebilir. gerekli onayları zamanında alacağız ve başvuruyu yeniden yapabileceğiz” dedi.