Reliance Industries 3. Çeyrek net karı %15 düştü; Jio %28 kazanç bildirdi: RIL sonuçlarından önemli noktalar

PiKe

New member
Reliance Industries 3. Çeyrek net karı %15 düştü; Jio %28 kazanç bildirdi: RIL sonuçlarından önemli noktalar


YENİ DELHİ: Hindistan’ın piyasa değeri açısından en büyük şirketi olan Reliance Industries, Cuma günü Aralık 2022’de sona eren üçüncü çeyrek için konsolide net karında %15 düşüş bildirdi.
Reliance, borsalara yaptığı düzenleyici bir dosyada, Ekim-Aralık 2022 çeyreği için net karının, geçen yılın aynı dönemindeki 18.549 Rs kardan 15.792 Rs olduğunu söyledi.
Şirketin faaliyet geliri, Ekim-Aralık 2021’de 2.20.592 Rs’den 1.91.271 Rs’den 2.20.592 Rs’ye yükseldi.
Reliance yaptığı açıklamada, üretim sonrası kimyasal ürünlerin aşırı arz ve nispeten zayıf bölgesel talep nedeniyle marj baskısı yaşadığını söyledi.
Jio karı %28 arttı
Reliance’ın telekom kolu Jio Platforms, üçüncü çeyrek net karında %28,3 artışla 4.638 Rs’ye ulaştı.
Bir şirketin hisse senedi uygulamasına göre, şirketin Ekim-Aralık 2021’de 3.615 Rs net karı vardı.
Gelir, bir yıl önceki 19.347 Rs’den Ekim-Aralık 2022’de 22.993 crore’ye yükseldi.
Perakende segmenti %6,2 arttı
Reliance Industries’in perakende kolu, Aralık 2022 çeyreği için net karında %6,24 artışla 2.400 Rs’ye ulaştığını bildirdi.
Şirketin işletme geliri, bu mali yılın üçüncü çeyreğinde yüzde 18,64 artarak 60.096 Rs’ye yükseldi.
Reliance Retail, Ekim-Aralık çeyreğinde fiziksel mağaza ağını 789 yeni mağaza açılışıyla genişleterek toplam mağaza sayısını 17.225’e çıkardı.
Reliance Industries kazanç beyanında, “Çeyrek, tüm formatlar ve coğrafyalarda 201 milyon ile şimdiye kadarki en yüksek katılımı kaydetti” dedi.
Şirket, 2,2 milyon metrekareden fazla depo alanını genişleterek altyapı yeteneklerini güçlendirmeye devam etti.
Sonuçlar hakkında yorum yapan Reliance Industries Başkanı ve CEO’su Mukesh D Ambani şunları söyledi: “Daha fazla Hintlinin Reliance Retail mağazalarından alışveriş yapmayı seçmesiyle perakende sektörü güçlü bir ilerleme kaydetmeye devam etti. Kârlılığı artırırken müşterilere üstün ürünler ve değer sunmaya odaklandık. “.
(Ajanslardan gelen girdilerle)