Rus petrolünün satışından elde edilen küçük bir kâr, düşüş eğilimini tersine çeviremez.YENİ DELHİ: Rusya’nın petrol ihracatı geçen hafta küçük bir artış kaydetti, ancak bu, ülkenin daha küçük bir alıcı grubuna yönelik arzında şu anda görülen düşüş eğilimini engellemeye yetmedi.
Toplam Rus ham petrol akışı, 6 Ocak’a kadar olan yedi gün içinde günde 197.000 varil veya %8 arttı. Pasifik’e yapılan sevkiyatlar bir önceki haftaya göre günde 200.000 varil artarken, Kuzey Kutbu’ndan yapılan sevkiyatlar günde 143.000 varil arttı. , Karadeniz’den ayrılan hacimlerdeki düşüşü telafi etmekten daha fazlası.
Artış, bazı gürültülü haftalık verilerdeki iniş çıkışları yumuşatan ülkenin dört haftalık ortalamasının art arda dördüncü haftada düşmesini engellemedi. Ve Moskova için hayati önem taşıyan ülkelerin geçen yıl olduğundan daha az yardımcı görünmeye başladıkları açık. Bu, Avrupa’nın geçen ayın başlarında alımları neredeyse durdurmasından bu yana alıcı havuzunu çeşitlendirmede başarısız olan Rusya için sorun yaratabilir.
Dört haftalık ortalamada, toplam denizaşırı giriş, geçen yılın ikinci yarısında yaklaşık 3 milyon olan bir plato seviyesinden 6 Ocak’a kadar günde 500.000 varilden fazla düşerek, 5 milyon Bloomberg’den bu yana ilk kez 2’nin altına düştü. 2022’nin başlarında verileri toplamaya başladı. Haftalık akışların yarıdan fazla düştüğü Aralık ayı ortasındaki hava durumuyla ilgili düşüş hesaplamanın dışında olduğundan, bu tedbirin önümüzdeki hafta artacağı neredeyse kesin.
Yerinden edilmiş Rus tedarikinin tek önemli alıcısı olarak ortaya çıkan üç ülke olan Çin, Hindistan ve Türkiye’ye giden gemilerdeki ham petrol hacimleri ve henüz nihai varış noktasına ulaşmamış gemilerdeki hacimler, art arda dördüncü yılda ortalama 2,31 milyon düştü. 6 Ocak’a kadar dört hafta içinde günlük varil. Bu, 30 Aralık’a kadar olan dönemde günde 140.000 varil düşüş ve 10 haftanın en düşük seviyesi.
Çoğu geminin henüz Hindistan veya Çin’de sona erecek varış noktaları olmadığından, Türkiye’ye olan akışlardaki düşüş özellikle dramatik olmuştur. Bloomberg tarafından kontrol edilen gemi takip verilerine göre, Eylül ayında günde yaklaşık 400.000 varile yükselen Rusya’dan yapılan ithalat, son dört haftada günde sadece 21.000 varile geriledi. Bu, Moskova birliklerinin geçen Şubat ayında Ukrayna’yı işgal etmesinden öncekinden bile daha düşük.
Kremlin’in savaş kasasına giren ham ihracat vergileri düştü. Düşen akışlar ve ham petrol fiyatlarındaki gevşeme bu düşüşte rol oynarken, tüketim vergilerinin hesaplanmasında kullanılan formüldeki değişiklik de, ülkenin ihracatta vergilendirmeden uzun süredir uzaklaşmasının üretim üzerindeki baskıyı artırarak devam etmesinde rol oynadı.
Avrupa Birliği’nin Rusya’dan ham petrol ithalat yasağı, sevkiyatlar için çok daha uzun yolculuklara yol açtı; aynı terminallerden Rotterdam’a sadece yedi gün ve Polonya’ya yaklaşık yarısı ile karşılaştırıldığında, Baltık limanlarından Hindistan’a yolculuklar artık ortalama 31 gün sürüyor. . Bu, sahipleri Rus yüklerini taşımaya istekli olan azalan gemi filosu üzerinde daha fazla baskı oluşturuyor.
Ülke giderek kendi gemilerine ve son aylarda ortaya çıkan küçük, genellikle bilinmeyen şirketlere ait çoğunlukla eski gemilerden oluşan sözde ‘gölge filosuna’ bağımlı hale geliyor. Avrupalı tankerler, ithalat yasağıyla aynı zamanda getirilen varil başına 60 dolardan daha düşük bir fiyata satıldığı sürece Rus ham petrolünü taşımaya devam edebilir. Ama şimdi çok azı yapıyor.
Akdeniz’de gemiden gemiye kargo transferinde yeniden canlanma var, kargolar ya daha büyük gemilerde birleştiriliyor ya da Baltık Denizi’ndeki operasyonlar için gerekli gemileri boşaltmak için buz sınıfı tankerlerden diğer gemilere aktarılıyor. kış aylarında
Bu, hem İspanya’nın Kuzey Afrika şehri Ceuta hem de Kalamata yakınlarındaki Yunanistan kıyıları için görüldü. VLCC Lauren II, Ceuta’da 100.000 tonluk üç kargoyu tamamladı ve Sao Paulo, Süveyş Kanalı’ndan geçmeden önce iki kargo aldı. Lauren II şu anda kanaldan geçemeyecek kadar derin sularda seyrediyor ve muhtemelen Afrika üzerinden Asya’ya yelken açacak.
Diğer yerlerde, Rusya’nın Sokol ham petrolünü taşıyan mekik tankerleri yüklerini Güney Kore’nin Yeosu limanı açıklarında diğer gemilere nakletmek için normalden çok daha uzun süre beklemekte ve her ay kaldırabilecekleri yük sayısını azaltmaktadır. Rus ham petrolü taşıyan tankerler, nihai varış noktaları konusunda daha çekingen hale geliyor. Günde 880.000 varil ihracata eşdeğer yaklaşık 25 milyon varil Rus ham petrolü taşıyan gemiler, 6 Ocak’a kadar geçen dört hafta içinde net bir varış noktası olmaksızın limandan ayrıldı. Süveyş Kanalı’nı geçer geçmez Hint limanlarına sinyal gönderirler.
Hedefe ham akışlar:
Dört haftalık ortalamaya göre, deniz yoluyla yapılan toplam ihracat günde 159.000 varil düştü. Günde 2,481 milyon varil ile dört haftalık ortalama akışlar, Bloomberg’in geçen yılın başlarında Rus ham petrol ihracatını detaylandırmaya başlamasından bu yana en düşük seviyede. Avrupa’ya yapılan sevkiyatlar neredeyse tamamen dururken, Asya’ya yapılan sevkiyatlar da azaldı. Hatta ihracat, Almanya’ya boru hattı tedarikinin yılın başından itibaren kesilmesi ve kıyıdaki ihracat terminallerine teslim edilmek üzere günde 300.000 varil kadar ham petrolün serbest kalması nedeniyle düştü.
Tüm rakamlara Kazakistan’ın KEBCO sınıfı olarak tanımlanan kargolar dahil değildir. Bunlar, Ust-Luga ve Novorossiysk üzerinden ihracat için Rusya’dan geçen KazTransoil JSC sevkiyatlarıdır.
Kazak varilleri, tek tip bir ihracat kalitesi oluşturmak için Rus kaynaklı ham petrol ile harmanlanmaktadır. Rusya’nın Ukrayna’yı işgalinden bu yana Kazakistan, kargolarını Rus şirketlerininkinden ayırmak için yeniden markalaştırdı. Transit ham petrol özellikle AB yaptırımlarından muaftır.
Asya
Rus Asyalı müşterilere yapılan dört haftalık ortalama sevkiyatlar ve genellikle Hindistan veya Çin’de sona eren varış noktası olmayan gemilerdeki sevkiyatlar, 6 Ocak’a kadar olan dönemde ikinci bir hafta düştü. Hindistan’a giden yoldaki hacim çökmüş gibi görünse de, tarih, başlangıçta nihai varış yeri olmayan gemilerdeki kargoların çoğunun orada sona erdiğini gösteriyor.
Günde 480.000 varilden fazla eşdeğeri, Port Said veya Suez’e giden veya Güney Kore’nin Yeosu limanı açıklarında bir gemiden diğerine aktarılmış veya nakledilmesi beklenen gemilerde bulunuyordu. Bu yolculuklar genellikle Hindistan’daki limanlarda sona erer ve nihai varış yeri netleşene kadar aşağıdaki haritada “Bilinmeyen Asya” olarak görünür.
6 Ocak’a kadar dört hafta içinde günde yaklaşık 400.000 varil sevk eden “Bilinmeyen” hacimler, Cebelitarık, Malta varış noktası olan veya hiç varış yeri olmayan tankerlerdeki hacimlerdir. Bu kargoların çoğu Süveyş Kanalı’ndan geçiyor ama bir kısmı Türkiye’ye varabiliyor. Asya’ya geçiş için Akdeniz’de bir gemiden diğerine aktarılanların sayısı giderek artıyor.
Avrupa
Rusya’nın Avrupa ülkelerine deniz yoluyla ham petrol ihracatı, 6 Ocak’a kadar geçen 28 gün içinde günde 146.000 varile düştü ve Bulgaristan, Avrupa’daki tek varış noktası oldu. Bu rakamlara Türkiye’ye yapılan sevkiyatlar dahil değildir.
Baltık, Karadeniz ve Kuzey Kutbu’ndaki ihracat terminallerinden günde 1,5 milyon varilden fazla kısa mesafeli ham petrol tüketen bir pazar neredeyse tamamen kayboldu ve Asya’daki çok daha pahalı ve uzun mesafeli varış noktalarıyla değiştirilmesi gerekiyor. hizmet etmek zaman alıcıdır.
6 Ocak’a kadar olan dört hafta içinde, Kuzey Avrupa ülkelerine Rus ham petrolü sevk edilmedi.
Akdeniz ülkelerine ihracat düşmeye devam etti ve 6 Ocak’a kadar olan dört haftada günde ortalama 21.000 varile düşerek işgal sonrası yeni bir düşük seviyeye ulaştı. Bölgeye olan akışlar dokuzuncu haftada da geriledi.
Türkiye, Rus ham petrolünün Akdeniz’deki tek varış noktasıydı, ancak buradaki akış da azalıyor. Türkiye, Moskova birliklerinin Ukrayna’yı işgal etmesinden sonra ithalatı artıran ülkelerden biriydi ve ülke AB’nin ithalat yasağına taraf olmadığından ve ülkenin ithalatı için önemli bir pazar olarak görüldüğünden, akışların şimdi bu kadar hızlı düşmesi şaşırtıcı. Avrupalı alıcıların Rus ham petrolünden kaçınmasının ardından ham petrol.
Şu anda Rusya’nın Karadeniz’deki tek ham petrol piyasası olan Bulgaristan’a akış ikinci haftada düşerek günde 146.000 varile geriledi. Bulgaristan’a, ambargo yürürlüğe girdiğine göre akını desteklemesi gereken AB yasağından kısmi muafiyet verildi.
Dışa aktarma konumu başına akış
Toplam Rus ham petrol akışı, 6 Ocak’a kadar olan yedi gün içinde günde 197.000 varil veya %8 arttı. Pasifik ve Arktik sevkiyatlarındaki artışlar, 146.000 varil düşen Karadeniz’den ayrılan hacimlerdeki düşüşle kısmen dengelendi. Bir gün. Baltık Denizi’nden yapılan sevkiyatlar önceki haftaya göre değişmedi.
Rakamlara Kazakistan’ın KEBCO kalitesi olarak tanımlanan Ust-Luga ve Novorossiysk hacimleri dahil değildir.
İhracat geliri
Kremlin’in savaş kasasına ham ihracat vergilerinden gelen akışlar 6 Ocak’a kadar olan yedi gün içinde 52 milyon $ veya %48 düşüşle 57 milyon $’a düşerken, ortalama dört haftalık gelir 22 milyon $ düşüşle 88 milyon $’a geriledi. Büyük düşüş, özel tüketim vergisinin hesaplanma yönteminde Ocak başında yürürlüğe giren bir değişikliği yansıtıyor.
Rusya Maliye Bakanlığı’ndan alınan rakamlara göre, Ocak ayında ÖTV oranı varil başına 2,28 dolar, Urallarda ortalama varil fiyatı 57,5 dolar. Aralık ayında varil başına 5,91 dolardan düşüşün nedeni, kısmen 2023 için özel tüketim oranlarını hesaplamak için kullanılan formüldeki bir değişiklik, ülkeyi ihracat vergisinden uzaklaştırmak ve çok yıllı vergi manevrasının bir parçası olarak yükü üretime kaydırmak. Plana göre, ihracat vergileri 2024’ün başlarında tamamen kaldırılacak.
Kaynaktan konuma akışlar
Gemi izleme verilerine ve liman görevlilerinin raporlarına göre, 6 Ocak’a kadar olan haftada toplam 26 tanker 19,7 milyon varil Rus ham petrolü yükledi. Bu, 1,3 milyon varil veya geçen haftaya göre %8 daha fazla. Varış noktaları, gemilerin bu yazı yazılırken gittiklerini belirttikleri yere bağlıdır ve yolculuk ilerledikçe bazıları neredeyse kesin olarak değişecektir. Tüm rakamlara Kazakistan’ın KEBCO sınıfı olarak tanımlanan kargolar dahil değildir.
Baltık terminallerinden Rus ham petrolü yükleyen gemilerdeki toplam hacim önceki haftaya göre değişmedi, ancak yine de 2022’nin büyük bölümünde görülen seviyelerden günde yaklaşık 300.000 varil daha düşük.
Karadeniz’de Novorossiysk’ten yapılan sevkiyatlar, iki haftalık kazanımların ardından 6 Ocak’a kadar olan dönemde düştü. Kaldırılan hacmin neredeyse yarısı, henüz bir varış noktası belirtmemiş tankerlerde.
Kuzey Kutbu sevkiyatları, hafta boyunca Murmansk’tan kalkan üç Suezmax tankeriyle iki ayın en yüksek seviyesine yükseldi. Hepsi Süveyş Kanalı üzerinden Asya’ya gidiyor.
Pasifik’ten akışlar, 2022’nin son haftasında kargo yüklenmemesinin ardından Sokol ham petrol sevkiyatlarının devam etmesiyle dört haftanın en yüksek seviyesine yükseldi.
Tüm Sokol kargoları, daha fazla teslimat için diğer gemilere aktarılmak üzere Güney Kore’nin Yeosu limanı dışındaki bir alana taşınır. Mekik tankerleri artık aktarma gerçekleşmeden önce genellikle birkaç gün beklemekte ve yükleyebilecekleri kargo sayısını azaltmaktadır. Bu gönderiler, varış yeri bilinmeyen gönderilerdir ve son gönderilerin tümü sonunda Hindistan veya Çin’e gider.
Toplam Rus ham petrol akışı, 6 Ocak’a kadar olan yedi gün içinde günde 197.000 varil veya %8 arttı. Pasifik’e yapılan sevkiyatlar bir önceki haftaya göre günde 200.000 varil artarken, Kuzey Kutbu’ndan yapılan sevkiyatlar günde 143.000 varil arttı. , Karadeniz’den ayrılan hacimlerdeki düşüşü telafi etmekten daha fazlası.
Artış, bazı gürültülü haftalık verilerdeki iniş çıkışları yumuşatan ülkenin dört haftalık ortalamasının art arda dördüncü haftada düşmesini engellemedi. Ve Moskova için hayati önem taşıyan ülkelerin geçen yıl olduğundan daha az yardımcı görünmeye başladıkları açık. Bu, Avrupa’nın geçen ayın başlarında alımları neredeyse durdurmasından bu yana alıcı havuzunu çeşitlendirmede başarısız olan Rusya için sorun yaratabilir.
Dört haftalık ortalamada, toplam denizaşırı giriş, geçen yılın ikinci yarısında yaklaşık 3 milyon olan bir plato seviyesinden 6 Ocak’a kadar günde 500.000 varilden fazla düşerek, 5 milyon Bloomberg’den bu yana ilk kez 2’nin altına düştü. 2022’nin başlarında verileri toplamaya başladı. Haftalık akışların yarıdan fazla düştüğü Aralık ayı ortasındaki hava durumuyla ilgili düşüş hesaplamanın dışında olduğundan, bu tedbirin önümüzdeki hafta artacağı neredeyse kesin.
Yerinden edilmiş Rus tedarikinin tek önemli alıcısı olarak ortaya çıkan üç ülke olan Çin, Hindistan ve Türkiye’ye giden gemilerdeki ham petrol hacimleri ve henüz nihai varış noktasına ulaşmamış gemilerdeki hacimler, art arda dördüncü yılda ortalama 2,31 milyon düştü. 6 Ocak’a kadar dört hafta içinde günlük varil. Bu, 30 Aralık’a kadar olan dönemde günde 140.000 varil düşüş ve 10 haftanın en düşük seviyesi.
Çoğu geminin henüz Hindistan veya Çin’de sona erecek varış noktaları olmadığından, Türkiye’ye olan akışlardaki düşüş özellikle dramatik olmuştur. Bloomberg tarafından kontrol edilen gemi takip verilerine göre, Eylül ayında günde yaklaşık 400.000 varile yükselen Rusya’dan yapılan ithalat, son dört haftada günde sadece 21.000 varile geriledi. Bu, Moskova birliklerinin geçen Şubat ayında Ukrayna’yı işgal etmesinden öncekinden bile daha düşük.
Kremlin’in savaş kasasına giren ham ihracat vergileri düştü. Düşen akışlar ve ham petrol fiyatlarındaki gevşeme bu düşüşte rol oynarken, tüketim vergilerinin hesaplanmasında kullanılan formüldeki değişiklik de, ülkenin ihracatta vergilendirmeden uzun süredir uzaklaşmasının üretim üzerindeki baskıyı artırarak devam etmesinde rol oynadı.
Avrupa Birliği’nin Rusya’dan ham petrol ithalat yasağı, sevkiyatlar için çok daha uzun yolculuklara yol açtı; aynı terminallerden Rotterdam’a sadece yedi gün ve Polonya’ya yaklaşık yarısı ile karşılaştırıldığında, Baltık limanlarından Hindistan’a yolculuklar artık ortalama 31 gün sürüyor. . Bu, sahipleri Rus yüklerini taşımaya istekli olan azalan gemi filosu üzerinde daha fazla baskı oluşturuyor.
Ülke giderek kendi gemilerine ve son aylarda ortaya çıkan küçük, genellikle bilinmeyen şirketlere ait çoğunlukla eski gemilerden oluşan sözde ‘gölge filosuna’ bağımlı hale geliyor. Avrupalı tankerler, ithalat yasağıyla aynı zamanda getirilen varil başına 60 dolardan daha düşük bir fiyata satıldığı sürece Rus ham petrolünü taşımaya devam edebilir. Ama şimdi çok azı yapıyor.
Akdeniz’de gemiden gemiye kargo transferinde yeniden canlanma var, kargolar ya daha büyük gemilerde birleştiriliyor ya da Baltık Denizi’ndeki operasyonlar için gerekli gemileri boşaltmak için buz sınıfı tankerlerden diğer gemilere aktarılıyor. kış aylarında
Bu, hem İspanya’nın Kuzey Afrika şehri Ceuta hem de Kalamata yakınlarındaki Yunanistan kıyıları için görüldü. VLCC Lauren II, Ceuta’da 100.000 tonluk üç kargoyu tamamladı ve Sao Paulo, Süveyş Kanalı’ndan geçmeden önce iki kargo aldı. Lauren II şu anda kanaldan geçemeyecek kadar derin sularda seyrediyor ve muhtemelen Afrika üzerinden Asya’ya yelken açacak.
Diğer yerlerde, Rusya’nın Sokol ham petrolünü taşıyan mekik tankerleri yüklerini Güney Kore’nin Yeosu limanı açıklarında diğer gemilere nakletmek için normalden çok daha uzun süre beklemekte ve her ay kaldırabilecekleri yük sayısını azaltmaktadır. Rus ham petrolü taşıyan tankerler, nihai varış noktaları konusunda daha çekingen hale geliyor. Günde 880.000 varil ihracata eşdeğer yaklaşık 25 milyon varil Rus ham petrolü taşıyan gemiler, 6 Ocak’a kadar geçen dört hafta içinde net bir varış noktası olmaksızın limandan ayrıldı. Süveyş Kanalı’nı geçer geçmez Hint limanlarına sinyal gönderirler.
Hedefe ham akışlar:
Dört haftalık ortalamaya göre, deniz yoluyla yapılan toplam ihracat günde 159.000 varil düştü. Günde 2,481 milyon varil ile dört haftalık ortalama akışlar, Bloomberg’in geçen yılın başlarında Rus ham petrol ihracatını detaylandırmaya başlamasından bu yana en düşük seviyede. Avrupa’ya yapılan sevkiyatlar neredeyse tamamen dururken, Asya’ya yapılan sevkiyatlar da azaldı. Hatta ihracat, Almanya’ya boru hattı tedarikinin yılın başından itibaren kesilmesi ve kıyıdaki ihracat terminallerine teslim edilmek üzere günde 300.000 varil kadar ham petrolün serbest kalması nedeniyle düştü.
Tüm rakamlara Kazakistan’ın KEBCO sınıfı olarak tanımlanan kargolar dahil değildir. Bunlar, Ust-Luga ve Novorossiysk üzerinden ihracat için Rusya’dan geçen KazTransoil JSC sevkiyatlarıdır.
Kazak varilleri, tek tip bir ihracat kalitesi oluşturmak için Rus kaynaklı ham petrol ile harmanlanmaktadır. Rusya’nın Ukrayna’yı işgalinden bu yana Kazakistan, kargolarını Rus şirketlerininkinden ayırmak için yeniden markalaştırdı. Transit ham petrol özellikle AB yaptırımlarından muaftır.
Asya
Rus Asyalı müşterilere yapılan dört haftalık ortalama sevkiyatlar ve genellikle Hindistan veya Çin’de sona eren varış noktası olmayan gemilerdeki sevkiyatlar, 6 Ocak’a kadar olan dönemde ikinci bir hafta düştü. Hindistan’a giden yoldaki hacim çökmüş gibi görünse de, tarih, başlangıçta nihai varış yeri olmayan gemilerdeki kargoların çoğunun orada sona erdiğini gösteriyor.
Günde 480.000 varilden fazla eşdeğeri, Port Said veya Suez’e giden veya Güney Kore’nin Yeosu limanı açıklarında bir gemiden diğerine aktarılmış veya nakledilmesi beklenen gemilerde bulunuyordu. Bu yolculuklar genellikle Hindistan’daki limanlarda sona erer ve nihai varış yeri netleşene kadar aşağıdaki haritada “Bilinmeyen Asya” olarak görünür.
6 Ocak’a kadar dört hafta içinde günde yaklaşık 400.000 varil sevk eden “Bilinmeyen” hacimler, Cebelitarık, Malta varış noktası olan veya hiç varış yeri olmayan tankerlerdeki hacimlerdir. Bu kargoların çoğu Süveyş Kanalı’ndan geçiyor ama bir kısmı Türkiye’ye varabiliyor. Asya’ya geçiş için Akdeniz’de bir gemiden diğerine aktarılanların sayısı giderek artıyor.
Avrupa
Rusya’nın Avrupa ülkelerine deniz yoluyla ham petrol ihracatı, 6 Ocak’a kadar geçen 28 gün içinde günde 146.000 varile düştü ve Bulgaristan, Avrupa’daki tek varış noktası oldu. Bu rakamlara Türkiye’ye yapılan sevkiyatlar dahil değildir.
Baltık, Karadeniz ve Kuzey Kutbu’ndaki ihracat terminallerinden günde 1,5 milyon varilden fazla kısa mesafeli ham petrol tüketen bir pazar neredeyse tamamen kayboldu ve Asya’daki çok daha pahalı ve uzun mesafeli varış noktalarıyla değiştirilmesi gerekiyor. hizmet etmek zaman alıcıdır.
6 Ocak’a kadar olan dört hafta içinde, Kuzey Avrupa ülkelerine Rus ham petrolü sevk edilmedi.
Akdeniz ülkelerine ihracat düşmeye devam etti ve 6 Ocak’a kadar olan dört haftada günde ortalama 21.000 varile düşerek işgal sonrası yeni bir düşük seviyeye ulaştı. Bölgeye olan akışlar dokuzuncu haftada da geriledi.
Türkiye, Rus ham petrolünün Akdeniz’deki tek varış noktasıydı, ancak buradaki akış da azalıyor. Türkiye, Moskova birliklerinin Ukrayna’yı işgal etmesinden sonra ithalatı artıran ülkelerden biriydi ve ülke AB’nin ithalat yasağına taraf olmadığından ve ülkenin ithalatı için önemli bir pazar olarak görüldüğünden, akışların şimdi bu kadar hızlı düşmesi şaşırtıcı. Avrupalı alıcıların Rus ham petrolünden kaçınmasının ardından ham petrol.
Şu anda Rusya’nın Karadeniz’deki tek ham petrol piyasası olan Bulgaristan’a akış ikinci haftada düşerek günde 146.000 varile geriledi. Bulgaristan’a, ambargo yürürlüğe girdiğine göre akını desteklemesi gereken AB yasağından kısmi muafiyet verildi.
Dışa aktarma konumu başına akış
Toplam Rus ham petrol akışı, 6 Ocak’a kadar olan yedi gün içinde günde 197.000 varil veya %8 arttı. Pasifik ve Arktik sevkiyatlarındaki artışlar, 146.000 varil düşen Karadeniz’den ayrılan hacimlerdeki düşüşle kısmen dengelendi. Bir gün. Baltık Denizi’nden yapılan sevkiyatlar önceki haftaya göre değişmedi.
Rakamlara Kazakistan’ın KEBCO kalitesi olarak tanımlanan Ust-Luga ve Novorossiysk hacimleri dahil değildir.
İhracat geliri
Kremlin’in savaş kasasına ham ihracat vergilerinden gelen akışlar 6 Ocak’a kadar olan yedi gün içinde 52 milyon $ veya %48 düşüşle 57 milyon $’a düşerken, ortalama dört haftalık gelir 22 milyon $ düşüşle 88 milyon $’a geriledi. Büyük düşüş, özel tüketim vergisinin hesaplanma yönteminde Ocak başında yürürlüğe giren bir değişikliği yansıtıyor.
Rusya Maliye Bakanlığı’ndan alınan rakamlara göre, Ocak ayında ÖTV oranı varil başına 2,28 dolar, Urallarda ortalama varil fiyatı 57,5 dolar. Aralık ayında varil başına 5,91 dolardan düşüşün nedeni, kısmen 2023 için özel tüketim oranlarını hesaplamak için kullanılan formüldeki bir değişiklik, ülkeyi ihracat vergisinden uzaklaştırmak ve çok yıllı vergi manevrasının bir parçası olarak yükü üretime kaydırmak. Plana göre, ihracat vergileri 2024’ün başlarında tamamen kaldırılacak.
Kaynaktan konuma akışlar
Gemi izleme verilerine ve liman görevlilerinin raporlarına göre, 6 Ocak’a kadar olan haftada toplam 26 tanker 19,7 milyon varil Rus ham petrolü yükledi. Bu, 1,3 milyon varil veya geçen haftaya göre %8 daha fazla. Varış noktaları, gemilerin bu yazı yazılırken gittiklerini belirttikleri yere bağlıdır ve yolculuk ilerledikçe bazıları neredeyse kesin olarak değişecektir. Tüm rakamlara Kazakistan’ın KEBCO sınıfı olarak tanımlanan kargolar dahil değildir.
Baltık terminallerinden Rus ham petrolü yükleyen gemilerdeki toplam hacim önceki haftaya göre değişmedi, ancak yine de 2022’nin büyük bölümünde görülen seviyelerden günde yaklaşık 300.000 varil daha düşük.
Karadeniz’de Novorossiysk’ten yapılan sevkiyatlar, iki haftalık kazanımların ardından 6 Ocak’a kadar olan dönemde düştü. Kaldırılan hacmin neredeyse yarısı, henüz bir varış noktası belirtmemiş tankerlerde.
Kuzey Kutbu sevkiyatları, hafta boyunca Murmansk’tan kalkan üç Suezmax tankeriyle iki ayın en yüksek seviyesine yükseldi. Hepsi Süveyş Kanalı üzerinden Asya’ya gidiyor.
Pasifik’ten akışlar, 2022’nin son haftasında kargo yüklenmemesinin ardından Sokol ham petrol sevkiyatlarının devam etmesiyle dört haftanın en yüksek seviyesine yükseldi.
Tüm Sokol kargoları, daha fazla teslimat için diğer gemilere aktarılmak üzere Güney Kore’nin Yeosu limanı dışındaki bir alana taşınır. Mekik tankerleri artık aktarma gerçekleşmeden önce genellikle birkaç gün beklemekte ve yükleyebilecekleri kargo sayısını azaltmaktadır. Bu gönderiler, varış yeri bilinmeyen gönderilerdir ve son gönderilerin tümü sonunda Hindistan veya Çin’e gider.