Scindia: Hindistan’ın havacılığın üretim merkezi olmasının zamanı geldi
YENİ DELHİ: Hindistan’daki hava trafiği, pandemiden rekor bir toparlanma görüyor ve ülkenin havacılık ve uzay ürünleri üretiminde bir merkez haline gelmesinin zamanı geldi. Birlik havacılık bakan Jyotiraditya Sindia Pazartesi günü, havacılık danışmanlığı şirketi CAPA tarafından düzenlenen bir zirvede Mart ayında yalın seyahatte sıklıkla görülen günlük iç hat yolcu sayısı olan 4,3-4,4 lakh’lik benzeri görülmemiş yüksekliklere işaret etti. Covid sırasında uçakların yerde hareketsiz kaldığı üç yıl öncesinden oldukça farklı.
“Şaşırtıcı bir şekilde durum tersine döndü. Şimdi yolcularımızı taşıyacak kadar uçağımız yok” dedi. IndiGo ve GoFirst liderliğindeki Hint havayollarına ait 100’den fazla uçak, çoğunlukla Pratt & Whitney’in motor ve yedek parça sağlayamaması nedeniyle yere indirildi.
Air India kısa süre önce 470 uçak siparişi verirken, IndiGo önceki siparişlerden henüz 500 uçak aldı ve yakında yeni, daha da büyük bir uçağın yerleştirilmesi bekleniyor. Sonuç olarak, Hint havayollarının önümüzdeki beş ila yedi yıl içinde yaklaşık 2.000 uçaklık birleşik bir filoya sahip olması bekleniyor.
“Hindistan’da havacılık ürünleri üretimi için doğru zaman. Boeing’in Hindistan’dan yaptığı ihracat şimdiden 1 milyar doları aştı ve Airbus’ın değeri 650 milyon doları aştı. Collins Aerospace çok fazla ihracat yapıyor. Scindia, Tata ve Airbus ortaklaşa C295’i (savunma uçağı) üretecek” dedi.
Jet yakıtındaki KDV’yi azaltmak için daha fazla devlet elde etmek ve dronların günlük kullanımı gibi son başarılara atıfta bulunarak, insansız hava aracının (İHA) 12 ayda 60 crore’den 800 crore’a yükseldiğini söylüyor.
Bakan, “Bu endüstri 2030 yılına kadar Rs 3 lakh crore’a ulaşacak ve 2,5 iş sağlayacak” dedi. “Hem Hava Taşıtı Yasasını hem de işi daha da kolaylaştıracak kuralları değiştirmek için istişareler sürüyor. Tüm sektörler için S şeklinde bir evrim eğrisi var ve sivil havacılık söz konusu olduğunda, Hindistan bebeklik ve büyüme aşaması arasında. ‘S’ çocukluk, büyüme ve olgunluk aşamalarını gösterir.
Hükümet, Pratt & Whitney’in hem GoFirst hem de IndiGo’nun pençesinde olduğu bitmeyen sıkıntıları göz önüne alındığında, havayollarının uçak eklemesine ve yolcu talebini karşılamasına izin vermek için kısa süre önce uçak ıslak kiralama (onları operasyonel ekiple birlikte işe alma) konusundaki kuralları gevşetti.
YENİ DELHİ: Hindistan’daki hava trafiği, pandemiden rekor bir toparlanma görüyor ve ülkenin havacılık ve uzay ürünleri üretiminde bir merkez haline gelmesinin zamanı geldi. Birlik havacılık bakan Jyotiraditya Sindia Pazartesi günü, havacılık danışmanlığı şirketi CAPA tarafından düzenlenen bir zirvede Mart ayında yalın seyahatte sıklıkla görülen günlük iç hat yolcu sayısı olan 4,3-4,4 lakh’lik benzeri görülmemiş yüksekliklere işaret etti. Covid sırasında uçakların yerde hareketsiz kaldığı üç yıl öncesinden oldukça farklı.
“Şaşırtıcı bir şekilde durum tersine döndü. Şimdi yolcularımızı taşıyacak kadar uçağımız yok” dedi. IndiGo ve GoFirst liderliğindeki Hint havayollarına ait 100’den fazla uçak, çoğunlukla Pratt & Whitney’in motor ve yedek parça sağlayamaması nedeniyle yere indirildi.
Air India kısa süre önce 470 uçak siparişi verirken, IndiGo önceki siparişlerden henüz 500 uçak aldı ve yakında yeni, daha da büyük bir uçağın yerleştirilmesi bekleniyor. Sonuç olarak, Hint havayollarının önümüzdeki beş ila yedi yıl içinde yaklaşık 2.000 uçaklık birleşik bir filoya sahip olması bekleniyor.
“Hindistan’da havacılık ürünleri üretimi için doğru zaman. Boeing’in Hindistan’dan yaptığı ihracat şimdiden 1 milyar doları aştı ve Airbus’ın değeri 650 milyon doları aştı. Collins Aerospace çok fazla ihracat yapıyor. Scindia, Tata ve Airbus ortaklaşa C295’i (savunma uçağı) üretecek” dedi.
Jet yakıtındaki KDV’yi azaltmak için daha fazla devlet elde etmek ve dronların günlük kullanımı gibi son başarılara atıfta bulunarak, insansız hava aracının (İHA) 12 ayda 60 crore’den 800 crore’a yükseldiğini söylüyor.
Bakan, “Bu endüstri 2030 yılına kadar Rs 3 lakh crore’a ulaşacak ve 2,5 iş sağlayacak” dedi. “Hem Hava Taşıtı Yasasını hem de işi daha da kolaylaştıracak kuralları değiştirmek için istişareler sürüyor. Tüm sektörler için S şeklinde bir evrim eğrisi var ve sivil havacılık söz konusu olduğunda, Hindistan bebeklik ve büyüme aşaması arasında. ‘S’ çocukluk, büyüme ve olgunluk aşamalarını gösterir.
Hükümet, Pratt & Whitney’in hem GoFirst hem de IndiGo’nun pençesinde olduğu bitmeyen sıkıntıları göz önüne alındığında, havayollarının uçak eklemesine ve yolcu talebini karşılamasına izin vermek için kısa süre önce uçak ıslak kiralama (onları operasyonel ekiple birlikte işe alma) konusundaki kuralları gevşetti.