SHGM, SpiceJet’ten Delhi havaalanındaki olayı rapor etmesini istedi
YENİ DELHİ: Havacılık bekçi köpeği SHGM rapor isteyecek Baharat Jeti Bu hafta Delhi havaalanında, Bengaluru’ya giden bir uçuşta yolcuların hava köprüsünde uzun süre beklemek zorunda kaldığı bir olay hakkında. Bir yolcu, Salı günü Delhi Havalimanı’ndaki köprüde uzun süre beklemek zorunda kalan diğer yolcularla ilgili bir videoyu ve yaşadıklarını sosyal medyada paylaşmıştı. Yolcuların başına gelen SpiceJet uçuşu Delhi-Bengaluru’dan SG 8133.
Çarşamba akşamı geç saatlerde SpiceJet, gelen ekibin görev süresi sınırını aşmasına neden olan hava bozukluğu nedeniyle uçuşun ertelendiğini söyledi.
Üst düzey bir SHGM yetkilisi Perşembe günü PTI’ye, düzenleyici kurumun olayı araştırdığını ve “havayolundan bir rapor talep edeceğini” söyledi.
SpiceJet Çarşamba günü yaptığı açıklamada, uçuşun ağdaki hava kesintisi ve uçağın erken dönüşü nedeniyle ertelendiğini söyledi.
“Sonuç olarak, gelen mürettebat Bengaluru’ya bir sonraki uçuşu gerçekleştirmek için yasal değildi ve mürettebat, görev süresi sınırlaması kapsamında yasal olan başka bir gelen uçuştan ayarlandı” dedi.
Açıklamaya göre, yolcuların güvenlik kontrollerini tamamlamasının ardından hava köprüsünde beklemeleri istendi.
Açıklamada, “Zemin katta uçak kapısı ve köprü geçidi yakınında bulunan yolculara su ikram edildi. Video, erişimin kısıtlı olduğu biniş kapısının dışında çekildi. Söz konusu uçuştaki tüm yolculara hizmet kurtarma kuponu verildi.”
Ayrıca havayolu, bir Boeing uçağının teslim süresinin Delhi havaalanında ortalama 40-45 dakika olduğunu ve bu belirli uçuş için ortalama teslim süresinden yaklaşık 20 dakika daha uzun olduğunu söyledi.
Son günlerde Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM), Air India’ya iki uluslararası uçuşta yolcuların suiistimali ile ilgili bildirimler yayınladı.
Önce Git, Delhi uçağına binmesi gereken 55 yolcunun Bangalore havaalanında bir otobüste bırakılmasının ardından da bir uyarı aldı.
YENİ DELHİ: Havacılık bekçi köpeği SHGM rapor isteyecek Baharat Jeti Bu hafta Delhi havaalanında, Bengaluru’ya giden bir uçuşta yolcuların hava köprüsünde uzun süre beklemek zorunda kaldığı bir olay hakkında. Bir yolcu, Salı günü Delhi Havalimanı’ndaki köprüde uzun süre beklemek zorunda kalan diğer yolcularla ilgili bir videoyu ve yaşadıklarını sosyal medyada paylaşmıştı. Yolcuların başına gelen SpiceJet uçuşu Delhi-Bengaluru’dan SG 8133.
Çarşamba akşamı geç saatlerde SpiceJet, gelen ekibin görev süresi sınırını aşmasına neden olan hava bozukluğu nedeniyle uçuşun ertelendiğini söyledi.
Üst düzey bir SHGM yetkilisi Perşembe günü PTI’ye, düzenleyici kurumun olayı araştırdığını ve “havayolundan bir rapor talep edeceğini” söyledi.
SpiceJet Çarşamba günü yaptığı açıklamada, uçuşun ağdaki hava kesintisi ve uçağın erken dönüşü nedeniyle ertelendiğini söyledi.
“Sonuç olarak, gelen mürettebat Bengaluru’ya bir sonraki uçuşu gerçekleştirmek için yasal değildi ve mürettebat, görev süresi sınırlaması kapsamında yasal olan başka bir gelen uçuştan ayarlandı” dedi.
Açıklamaya göre, yolcuların güvenlik kontrollerini tamamlamasının ardından hava köprüsünde beklemeleri istendi.
Açıklamada, “Zemin katta uçak kapısı ve köprü geçidi yakınında bulunan yolculara su ikram edildi. Video, erişimin kısıtlı olduğu biniş kapısının dışında çekildi. Söz konusu uçuştaki tüm yolculara hizmet kurtarma kuponu verildi.”
Ayrıca havayolu, bir Boeing uçağının teslim süresinin Delhi havaalanında ortalama 40-45 dakika olduğunu ve bu belirli uçuş için ortalama teslim süresinden yaklaşık 20 dakika daha uzun olduğunu söyledi.
Son günlerde Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM), Air India’ya iki uluslararası uçuşta yolcuların suiistimali ile ilgili bildirimler yayınladı.
Önce Git, Delhi uçağına binmesi gereken 55 yolcunun Bangalore havaalanında bir otobüste bırakılmasının ardından da bir uyarı aldı.