So Pe Bas: Bütçe, lüks ev satarken sermaye kazançlarını sınırlıyor
Büyük bir kar elde etmek amacıyla lüks evinizi satıp başka bir ev satın almayı mı planlıyorsunuz? İşte bu yüzden yeniden düşünmeniz gerekebilir: Satış gelirlerinin 10 Rs’yi aşan herhangi bir yeniden yatırımı, Maliye Bakanı ile size bir vergi indirimi kazandırmaz. Nirmala Sitharaman aynı bir kapak önerin.
Maliye Departmanından alınan bir muhtıra, 1961 tarihli Gelir Vergisi Yasasının 54 ve 54F Bölümlerinin asıl amacının, şiddetli konut kıtlığını hafifletmek ve konut inşaatını hızlandırmak olduğunu belirtti. Ancak bakanlık, yüksek net değerli eksperlerin ultra lüks konut mülkleri satın alarak bu hükümler kapsamında büyük kesintiler talep ederek amaçlarını boşa çıkardıklarını gözlemlediğini söyledi. Bu çerçevede, Bütçe, bir değerlendirici tarafından bu bölümler kapsamında talep edilebilecek maksimum kesinti için 10 crore Rs’de bir sınır belirlemiştir.
Uzmanlar, gayrimenkul gibi sabit varlıkların 10 crore değerinin üzerindeki satışındaki vergi muafiyetini geri çekme hareketinin, aileleri çocukları için bir güvenlik tesisi olarak birden fazla ev satın almaktan caydırabileceğini söylüyor.
Başkan Yardımcısı Niranjan Hiranandani Ulusal Gayrimenkul Geliştirme Konseyi Bununla birlikte, (NAREDCO) ve Hiranandani Group’tan CMD, 5 crore Rs’nin üzerindeki bir gelirde %37’lik (%25’ten daha yüksek) daha yüksek bir kişisel vergi indiriminin, ek harcanabilir gelirin seçici ev alıcıların ellerine yatırılmasına izin vereceğini söyledi. güvenli bir mülkiyete geri – “ev”.
Hindistan Gayrimenkul Geliştiricileri Dernekleri Konfederasyonu (CREDAI) yaptığı açıklamada, sermaye kazancı kesintilerinin 10 Rs’de sınırlandırılmasının, lüks mülklere olan talepte bir miktar ılımlılık anlamına gelebileceğini söyledi. Ancak, daha düşük depolama oranları sektöre gerekli desteği verecektir.
Bütçe ayrıca, satın alma maliyeti ile birlikte bir mülk edinmek için alınan kredinin faiz ödemelerinin kesilmesini de yasaklamıştır. Bu nedenle, satın alınan mülk satıldığında, sermaye kazançları hesaplanırken faiz maliyeti artık satın alma fiyatının bir parçasını oluşturamaz.
54 ve 54F Bölümlerinin mevcut hükümleri, bir vergi mükellefi, devrin gerçekleştiği tarihten önceki bir yıl veya sonraki iki yıl içinde bir konut mülkü satın almışsa, uzun vadeli sermaye varlıklarının devrinden doğan sermaye kazançlarından indirim yapılmasına izin verir. Hindistan veya bu tarihten itibaren üç yıllık bir süre içinde ülkede bir konut inşa etmiş olmak.
Bölüm 54’ün kapsamı, bir evin satışından kaynaklanan sermaye kazançlarıyla sınırlıdır, ancak Bölüm 54F’ye göre, konut dışında herhangi bir sermaye varlığının uzun vadeli transferinden kaynaklanan uzun vadeli sermaye kazançları için indirim yapılabilir. , net tazminat bir eve yeniden yatırılırsa.
Bütçe ayrıca, Sermaye Kazançları Hesap Planına yatırılmasına ilişkin 54. Maddenin (2) paragrafını ve 54F’nin (4) paragrafını değiştirmiştir. Buna göre, başka bir ev satın almak için kullanılmadan önce program kapsamında yatırılan sermaye kazançları tutarı, sermaye kazançları vergisine tabi değildir. Mevduatın yalnızca vergi tasarruflu mevduat programında 10 Rs’ye kadar olan sermaye kazançlarına karşı korunması önerilmektedir.
Bir mülkün satın alınması, yenilenmesi veya yenilenmesi için ödünç alınan sermaye üzerindeki faizin çifte kesintiye uğramaması için, sermayeye ödenmesi gereken faiz miktarı, Kanunun 24. maddesi uyarınca “konut geliri” başlığı altında indirilebilir. hareket.
Bakanlık, bazı değerlendiricilerin ödünç alınan sermaye üzerinden ödenen faizin iki katına çıkarılmasını talep ettiğini söyledi. Bunu sona erdirmek için bütçe, satın alma maliyetinin veya iyileştirme maliyetinin 24. madde uyarınca talep edilen faiz miktarını içermeyeceğini belirlemiştir.
Büyük bir kar elde etmek amacıyla lüks evinizi satıp başka bir ev satın almayı mı planlıyorsunuz? İşte bu yüzden yeniden düşünmeniz gerekebilir: Satış gelirlerinin 10 Rs’yi aşan herhangi bir yeniden yatırımı, Maliye Bakanı ile size bir vergi indirimi kazandırmaz. Nirmala Sitharaman aynı bir kapak önerin.
Maliye Departmanından alınan bir muhtıra, 1961 tarihli Gelir Vergisi Yasasının 54 ve 54F Bölümlerinin asıl amacının, şiddetli konut kıtlığını hafifletmek ve konut inşaatını hızlandırmak olduğunu belirtti. Ancak bakanlık, yüksek net değerli eksperlerin ultra lüks konut mülkleri satın alarak bu hükümler kapsamında büyük kesintiler talep ederek amaçlarını boşa çıkardıklarını gözlemlediğini söyledi. Bu çerçevede, Bütçe, bir değerlendirici tarafından bu bölümler kapsamında talep edilebilecek maksimum kesinti için 10 crore Rs’de bir sınır belirlemiştir.
Uzmanlar, gayrimenkul gibi sabit varlıkların 10 crore değerinin üzerindeki satışındaki vergi muafiyetini geri çekme hareketinin, aileleri çocukları için bir güvenlik tesisi olarak birden fazla ev satın almaktan caydırabileceğini söylüyor.
Başkan Yardımcısı Niranjan Hiranandani Ulusal Gayrimenkul Geliştirme Konseyi Bununla birlikte, (NAREDCO) ve Hiranandani Group’tan CMD, 5 crore Rs’nin üzerindeki bir gelirde %37’lik (%25’ten daha yüksek) daha yüksek bir kişisel vergi indiriminin, ek harcanabilir gelirin seçici ev alıcıların ellerine yatırılmasına izin vereceğini söyledi. güvenli bir mülkiyete geri – “ev”.
Hindistan Gayrimenkul Geliştiricileri Dernekleri Konfederasyonu (CREDAI) yaptığı açıklamada, sermaye kazancı kesintilerinin 10 Rs’de sınırlandırılmasının, lüks mülklere olan talepte bir miktar ılımlılık anlamına gelebileceğini söyledi. Ancak, daha düşük depolama oranları sektöre gerekli desteği verecektir.
Bütçe ayrıca, satın alma maliyeti ile birlikte bir mülk edinmek için alınan kredinin faiz ödemelerinin kesilmesini de yasaklamıştır. Bu nedenle, satın alınan mülk satıldığında, sermaye kazançları hesaplanırken faiz maliyeti artık satın alma fiyatının bir parçasını oluşturamaz.
54 ve 54F Bölümlerinin mevcut hükümleri, bir vergi mükellefi, devrin gerçekleştiği tarihten önceki bir yıl veya sonraki iki yıl içinde bir konut mülkü satın almışsa, uzun vadeli sermaye varlıklarının devrinden doğan sermaye kazançlarından indirim yapılmasına izin verir. Hindistan veya bu tarihten itibaren üç yıllık bir süre içinde ülkede bir konut inşa etmiş olmak.
Bölüm 54’ün kapsamı, bir evin satışından kaynaklanan sermaye kazançlarıyla sınırlıdır, ancak Bölüm 54F’ye göre, konut dışında herhangi bir sermaye varlığının uzun vadeli transferinden kaynaklanan uzun vadeli sermaye kazançları için indirim yapılabilir. , net tazminat bir eve yeniden yatırılırsa.
Bütçe ayrıca, Sermaye Kazançları Hesap Planına yatırılmasına ilişkin 54. Maddenin (2) paragrafını ve 54F’nin (4) paragrafını değiştirmiştir. Buna göre, başka bir ev satın almak için kullanılmadan önce program kapsamında yatırılan sermaye kazançları tutarı, sermaye kazançları vergisine tabi değildir. Mevduatın yalnızca vergi tasarruflu mevduat programında 10 Rs’ye kadar olan sermaye kazançlarına karşı korunması önerilmektedir.
Bir mülkün satın alınması, yenilenmesi veya yenilenmesi için ödünç alınan sermaye üzerindeki faizin çifte kesintiye uğramaması için, sermayeye ödenmesi gereken faiz miktarı, Kanunun 24. maddesi uyarınca “konut geliri” başlığı altında indirilebilir. hareket.
Bakanlık, bazı değerlendiricilerin ödünç alınan sermaye üzerinden ödenen faizin iki katına çıkarılmasını talep ettiğini söyledi. Bunu sona erdirmek için bütçe, satın alma maliyetinin veya iyileştirme maliyetinin 24. madde uyarınca talep edilen faiz miktarını içermeyeceğini belirlemiştir.