Spicejet: SHGM, kiralayanın talebi üzerine 5 gün içinde 2 SpiceJet uçağının kaydını sildi
YENİ DELHİ: Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) Perşembe günü kiralanan iki Boeing 737’nin kaydını sildi. Baharat Jeti Geri Dönülemez Kayıt Silme ve İhracat Talep Yetkileri (IDERA) hükümleri uyarınca.
En son talep, IDERA kapsamında Dublin merkezli iki kiracı olan Wilmington Trust SP Services ve Aircastle (İrlanda) tarafından yapılmıştır. kira.
Bir SpiceJet sözcüsü, filodaki uçak sayısına ve şu anda faaliyette olan uçak sayısına atıfta bulunmadan, iki uçağın kaydının silinmesinin işletme üzerinde “hiçbir etkisi olmayacağını” söyledi.
“(Bu iki) uçaktan biri uzun süredir yerde yatıp daha erken iade edilecekken, diğeri kiralayanla olan bazı motor sorunlarından dolayı iade ediliyor. Her iki uçak da karşılıklı mutabakatla en verimli şekilde iade edilecek” dedi.
IDERA, havacılık düzenleyicilerinin, kira temerrüdü gibi durumlarda, üçüncü bir şahsın adını takip eden beş gün içinde uçağın kaydını iptal etmesini zorunlu kılar.
SHGM, hava taşıtı vergisinin belirlenen süre içinde ödenip ödenmediğini çeşitli makamlarla kontrol eder. Buradaki fikir, uçak kiralayanların, uçakları temerrüde düşen kiralamalardan veya feshedilmiş havayollarından geri alma konusunda sorun yaşamamasını sağlamaktır. Geçen yıl, SpiceJet en az altı uçağın IDERA kapsamında kiralayanlar tarafından yeniden ele geçirildiğini gördü.
Düşük maliyetli havayolu, 2017’de 155 adet Boeing 737 MAX siparişi vermişti ve 50 adetlik bir opsiyon daha vermişti. Mart 2019’da bu tip dünya çapında uçuşa geçtiğinde 13 adet B737 MAX’a sahipti.
Uçak, 2021’in sonunda Hindistan’da ve diğer birçok ülkede tekrar uçmasına rağmen Boeing, son dört yılda SpiceJet’e tek bir yeni MAX bile teslim etmedi. Havayolu, gereksinimlerini karşılamak için uçak kiralar.
Geçen ay, SpiceJet’in en büyük kiracısı – Carlyle Aviation Partner – havayoluna olan 100 milyon dolarlık borcu öz sermayeye ve zorunlu dönüştürülebilir tahvillere (CCD’ler) dönüştürmeye karar verdiğinde, havayolu aynı şeyi yapmak için ödenmemiş kiracılarla görüşmelerde bulunduğunu söyledi.
“Hava aracı kiralayanları Carlyle Aviation Partner (veya bağlı kuruluşları) ve diğer hava aracı kiralayanlarla devam eden yeniden yapılandırmanın bir parçası olarak, bu CCD’lerin tümü, kiralama yükümlülüklerini toplam yüze eşit bir toplam tutarla değiştirmeyi kabul eden hava aracı kiralayanlara devredilecektir. değer şirket, 27 Şubat 2023’te yaptığı açıklamada, bu tür CCD’lerin geçerli yasanın ilgili hükümlerine ve gerekli olabilecek geçerli düzenleyici onayların alınmasına uygun olarak değerini ifade etti.
Carlyle, SpiceJet’te %7,5’ten fazla hisse alıyor.
Buna ek olarak, havayolu şirketi o sırada yaptığı açıklamada, aidatların bir kısmının gelecekte 1,5 milyar $ (12.422 Rs crore) değerinde olması beklenen SpiceXpress CCD’lere dönüştürüleceğini söyledi.
YENİ DELHİ: Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) Perşembe günü kiralanan iki Boeing 737’nin kaydını sildi. Baharat Jeti Geri Dönülemez Kayıt Silme ve İhracat Talep Yetkileri (IDERA) hükümleri uyarınca.
En son talep, IDERA kapsamında Dublin merkezli iki kiracı olan Wilmington Trust SP Services ve Aircastle (İrlanda) tarafından yapılmıştır. kira.
Bir SpiceJet sözcüsü, filodaki uçak sayısına ve şu anda faaliyette olan uçak sayısına atıfta bulunmadan, iki uçağın kaydının silinmesinin işletme üzerinde “hiçbir etkisi olmayacağını” söyledi.
“(Bu iki) uçaktan biri uzun süredir yerde yatıp daha erken iade edilecekken, diğeri kiralayanla olan bazı motor sorunlarından dolayı iade ediliyor. Her iki uçak da karşılıklı mutabakatla en verimli şekilde iade edilecek” dedi.
IDERA, havacılık düzenleyicilerinin, kira temerrüdü gibi durumlarda, üçüncü bir şahsın adını takip eden beş gün içinde uçağın kaydını iptal etmesini zorunlu kılar.
SHGM, hava taşıtı vergisinin belirlenen süre içinde ödenip ödenmediğini çeşitli makamlarla kontrol eder. Buradaki fikir, uçak kiralayanların, uçakları temerrüde düşen kiralamalardan veya feshedilmiş havayollarından geri alma konusunda sorun yaşamamasını sağlamaktır. Geçen yıl, SpiceJet en az altı uçağın IDERA kapsamında kiralayanlar tarafından yeniden ele geçirildiğini gördü.
Düşük maliyetli havayolu, 2017’de 155 adet Boeing 737 MAX siparişi vermişti ve 50 adetlik bir opsiyon daha vermişti. Mart 2019’da bu tip dünya çapında uçuşa geçtiğinde 13 adet B737 MAX’a sahipti.
Uçak, 2021’in sonunda Hindistan’da ve diğer birçok ülkede tekrar uçmasına rağmen Boeing, son dört yılda SpiceJet’e tek bir yeni MAX bile teslim etmedi. Havayolu, gereksinimlerini karşılamak için uçak kiralar.
Geçen ay, SpiceJet’in en büyük kiracısı – Carlyle Aviation Partner – havayoluna olan 100 milyon dolarlık borcu öz sermayeye ve zorunlu dönüştürülebilir tahvillere (CCD’ler) dönüştürmeye karar verdiğinde, havayolu aynı şeyi yapmak için ödenmemiş kiracılarla görüşmelerde bulunduğunu söyledi.
“Hava aracı kiralayanları Carlyle Aviation Partner (veya bağlı kuruluşları) ve diğer hava aracı kiralayanlarla devam eden yeniden yapılandırmanın bir parçası olarak, bu CCD’lerin tümü, kiralama yükümlülüklerini toplam yüze eşit bir toplam tutarla değiştirmeyi kabul eden hava aracı kiralayanlara devredilecektir. değer şirket, 27 Şubat 2023’te yaptığı açıklamada, bu tür CCD’lerin geçerli yasanın ilgili hükümlerine ve gerekli olabilecek geçerli düzenleyici onayların alınmasına uygun olarak değerini ifade etti.
Carlyle, SpiceJet’te %7,5’ten fazla hisse alıyor.
Buna ek olarak, havayolu şirketi o sırada yaptığı açıklamada, aidatların bir kısmının gelecekte 1,5 milyar $ (12.422 Rs crore) değerinde olması beklenen SpiceXpress CCD’lere dönüştürüleceğini söyledi.