Swiggy’nin kayıpları MY22’de 2 kat artarak 3.629 Rs’ye yükseldi, işten çıkarmalar geliyorYENİ DELHİ: Çevrimiçi yemek dağıtım platformu Swiggy’nin kayıpları, geçtiğimiz mali yıldaki 1.617 Rs’ye kıyasla, MY22’de ikiye katlanarak 3.629 Rs’ye ulaştı.
Toplam harcama MY22’de yüzde 131 artarak 9.574,5 crore’a yükseldi. Şirketler Kayıt Kuruluşu’nun (RoC) yıllık hesaplarına göre, Swiggy, Invesco liderliğindeki 700 milyon dolarlık bir tur topladıktan sonra, MY22’nin son çeyreğinde “decacorn” (10 milyar dolar ve üzeri değerleme ile) oldu.
Bu arada Swiggy’nin geliri, MY21’deki 2.547 Rs’ye karşılık MY22 sırasında 2.2 kat artarak 5.705 Rs’ye yükseldi.
Entrackr’a göre, dış kaynak kullanımı destek maliyetleri, şirketin toplam maliyetlerinin yüzde 24,5’ini oluşturuyor.
Bu özel maliyet, 21 MY’deki 1.031 Rs’den 222 MY’de 2.3 kat artarak 2.350 Rs’ye yükseldi.
Rapora göre, reklam ve promosyon harcamaları MY22 sırasında dört kat artarak 1.848,7 Rs’ye ulaştı.
Geçen ay, Swiggy’nin Ocak ayından itibaren 250’den fazla çalışanı veya işgücünün yüzde 5’ini işten çıkarabileceğine dair raporlar ortaya çıktı.
Bir Swiggy sözcüsü yaptığı açıklamada, “Swiggy’de işten çıkarma olmadı. Performans döngümüzü Ekim ayında tamamladık ve her düzeyde inceleme ve promosyonları duyurduk. Her döngüde olduğu gibi, performansa dayalı çıkışlar bekliyoruz” dedi.
Yaklaşan işten çıkarmalar, nakit tüketimini azaltmak için Swiggy’nin hızlı teslimat hizmeti Instamart’ı büyük olasılıkla etkileyecektir.
Kasım ayında küresel aracı kurum Jefferies, Swiggy’nin ağır indirimler sunmasına rağmen pazar payını rakibi Zomato’ya hızla kaptırdığını söyledi.
Swiggy yatırımcısı Prosus’un mali raporuna atıfta bulunan Jefferies, Swiggy’nin gıda dağıtım işinin brüt değerinin bu yılın Ocak-Haziran döneminde 1,3 milyar dolar olduğunu söyledi.
Zomato, aynı dönemde 1,6 milyar dolarlık brüt sipariş hacmi kaydetti. Geçen yıl Mayıs ayında Swiggy, açıklanmayan bir meblağ karşılığında dışarıda yemek yeme ve restoranlar için bir teknoloji platformu olan Dineout’u satın aldı. Kaynaklara göre satın almanın büyüklüğü yaklaşık 200 milyon dolardı.
Bu yılın başlarında, gıda dağıtım platformu, Invesco’nun liderliğinde 10,7 milyar dolarlık bir değerlemeyle 700 milyon dolar topladı.
Toplam harcama MY22’de yüzde 131 artarak 9.574,5 crore’a yükseldi. Şirketler Kayıt Kuruluşu’nun (RoC) yıllık hesaplarına göre, Swiggy, Invesco liderliğindeki 700 milyon dolarlık bir tur topladıktan sonra, MY22’nin son çeyreğinde “decacorn” (10 milyar dolar ve üzeri değerleme ile) oldu.
Bu arada Swiggy’nin geliri, MY21’deki 2.547 Rs’ye karşılık MY22 sırasında 2.2 kat artarak 5.705 Rs’ye yükseldi.
Entrackr’a göre, dış kaynak kullanımı destek maliyetleri, şirketin toplam maliyetlerinin yüzde 24,5’ini oluşturuyor.
Bu özel maliyet, 21 MY’deki 1.031 Rs’den 222 MY’de 2.3 kat artarak 2.350 Rs’ye yükseldi.
Rapora göre, reklam ve promosyon harcamaları MY22 sırasında dört kat artarak 1.848,7 Rs’ye ulaştı.
Geçen ay, Swiggy’nin Ocak ayından itibaren 250’den fazla çalışanı veya işgücünün yüzde 5’ini işten çıkarabileceğine dair raporlar ortaya çıktı.
Bir Swiggy sözcüsü yaptığı açıklamada, “Swiggy’de işten çıkarma olmadı. Performans döngümüzü Ekim ayında tamamladık ve her düzeyde inceleme ve promosyonları duyurduk. Her döngüde olduğu gibi, performansa dayalı çıkışlar bekliyoruz” dedi.
Yaklaşan işten çıkarmalar, nakit tüketimini azaltmak için Swiggy’nin hızlı teslimat hizmeti Instamart’ı büyük olasılıkla etkileyecektir.
Kasım ayında küresel aracı kurum Jefferies, Swiggy’nin ağır indirimler sunmasına rağmen pazar payını rakibi Zomato’ya hızla kaptırdığını söyledi.
Swiggy yatırımcısı Prosus’un mali raporuna atıfta bulunan Jefferies, Swiggy’nin gıda dağıtım işinin brüt değerinin bu yılın Ocak-Haziran döneminde 1,3 milyar dolar olduğunu söyledi.
Zomato, aynı dönemde 1,6 milyar dolarlık brüt sipariş hacmi kaydetti. Geçen yıl Mayıs ayında Swiggy, açıklanmayan bir meblağ karşılığında dışarıda yemek yeme ve restoranlar için bir teknoloji platformu olan Dineout’u satın aldı. Kaynaklara göre satın almanın büyüklüğü yaklaşık 200 milyon dolardı.
Bu yılın başlarında, gıda dağıtım platformu, Invesco’nun liderliğinde 10,7 milyar dolarlık bir değerlemeyle 700 milyon dolar topladı.