Tata’nın Air India, jumbo jet siparişinin yarısını imzaladı: rapor

PiKe

New member
Tata’nın Air India, jumbo jet siparişinin yarısını imzaladı: rapor


YENİ DELHI: Air India, Boeing ve motor tedarikçileri General Electric ve CFM International’dan yaklaşık 495 jet siparişinin yarısını almayı planlarken, yeni sahibi havayolunu canlandırmayı ve daha büyük rakiplerle rekabet etmeyi hedefliyor.
Aylarca yakından korunan zorlu müzakerelerin ardından Air India, Tata Group’un eski devlet kontrolünü ele geçirmesinin birinci yıl dönümünde 190 Boeing 737 MAX dar gövde uçağı, yaklaşık 20 Boeing 787s ve 10 Boeing 777X siparişi verecek. . -run taşıyıcı, iki kaynak Reuters’e söyledi.
Sektör kaynaklarının Reuters’e bildirdiği siparişin ikinci yarısında yaklaşık 235 adet tek koridorlu Airbus jeti ve yaklaşık 40 adet Airbus A350 geniş gövdeli jet yer alıyor ve önümüzdeki günlerde resmi olarak tamamlanması bekleniyor.
Boeing Ticari Uçaklar CEO’su Stanley Deal’ın da aralarında bulunduğu üst düzey Boeing yetkililerinin yanı sıra GE ve CFM’den yöneticilerin anlaşmayı Cuma günü Hindistan’da onaylaması bekleniyor.
Tek bir koordineli duyurunun önceki beklentilerine rağmen, özellikle bunun gibi anlaşmaların genellikle açıklandığı Şubat ayındaki Aero India hava gösterisi ile, her iki anlaşmanın da ne zaman halka duyurulacağı belirsizliğini koruyor.
Üreticiler Boeing ve Airbus ile CFM’nin ortak girişim ortakları GE ve Safran yorum yapmaktan kaçındı.
Air India yorum talebine yanıt vermedi, ancak Tata mülkiyetindeki birinci yıldönümünü kutlayan Cuma günü çalışanlara gönderdiği bir mesajda, havayolu “gelecekteki büyümeyi desteklemek için tarihi bir yeni uçak siparişini tamamladığını” söyledi. .
Reuters geçen ay Air India’nın yaklaşık 500 jet için bir anlaşma yaptığını bildirdi.
Sipariş tamamlandığında, Air India’yı ana küresel havayolları ligine yerleştirmeyi ve ana pazarında COVID-19 sonrası güçlü bir seyahat patlaması yaşadığı bir zamanda onu uçak üreticileri ve tedarikçileri için etkili bir müşteri haline getirmeyi amaçlıyor.
Hükümet verilerine göre, Hindistan’daki iç hat yolcu trafiği 2022’de bir önceki yıla göre %47 arttı.
Analistler, yerel ve uluslararası rakiplerin yarattığı bağlantı göz önüne alındığında, havayolunun sert bir rekabetle karşı karşıya olduğu konusunda uyarıyorlar.
Dünyanın en kalabalık ülkesi olarak Çin’i geride bırakmanın eşiğinde olan Hindistan, bütçe taşıyıcısı IndiGo’nun hakim olduğu büyük, yetersiz hizmet alan bir hava yolculuğu pazarına sahip. Bununla birlikte, Hindistan’ın giden yolcu trafiğinin büyük bir kısmı, Emirates ve Qatar Airways gibi Orta Doğu havayolları tarafından taşınmaktadır.
Air India, yeni sahipleri altında, kusursuz hizmet ve birinci sınıf uçaklarla efsanevi bir havayolu şirketi olarak yurtiçi ve yurtdışındaki itibarını geri kazanmayı hedefliyor.
Yıllardır parça ve parasızlıktan yerde duran 20’ye yakın uçağı yeniden hizmete aldı. Havayolu ayrıca 27 Boeing 787-8 ve 13 777’den oluşan eski geniş gövdeli filosunun tamamını yenilemek için 400 milyon dolardan fazla harcayacağını söyledi.
Hedef, önümüzdeki beş yılda iç pazarın %30’unu elde etmek ve böylece pazar lideri IndiGo ile aradaki farkı kapatmak. Havayolunun CEO’su Campbell Wilson, ayrıca uluslararası seyahatteki payını “katları” artırmak istediğini söyledi.
Tata’nın iki düşük maliyetli havayolu, Air India ve Singapur Havayolları ile ortak girişim olan Vistara dahil olmak üzere dört havayolunun toplam pazar payı %24’tür.
Analistler, Air India’nın rakip Körfez havayollarından bazı yolcuları geri alabileceğini, ancak filo ve hizmet kalitelerini yakalamadan önce bunu yapamayacaklarını söylediler. IndiGo ile iç savaş, genişlemeye devam eden bir taşıyıcının sert rekabeti olmadan da olmayacak.