Tatas, AI-Vistara’da yaklaşık %75’e, SIA ise %25’e sahip olabilirYENİ DELHİ: Tata Group ve Singapore Airlines (SIA), Air India ve Vistara’nın önerilen birleşmesini tamamladı. Uzmanlar, Tatas’ın birleştirilmiş kuruluşta yaklaşık %75 hisseye sahip olacağını, geri kalanının ise SIA’da olacağını söylüyor. İçinde görüşTatas ve SIA’nın hisseleri sırasıyla %51 ve %49’dur. Gerekli tüm onayların alınmasının ardından bir yıl içinde tamamlanması beklenen birleşme önerisinin kısa süre içinde duyurulması bekleniyor.
Tatas, AI, SIA ve Vistara’dan yanıt istendi ve bekleniyor.
Tata Group, Vistara ile Maharaja’nın birleştirilmesiyle oluşturulan tam hizmet koluna ve AirAsia India (AAIPL) ile AI Express’in birleştirilmesiyle düşük maliyetli bir kola sahip bir şemsiye taşıyıcı olarak AI’ya sahip olmak istiyor.
Uzmanlara göre, AI Express ve AAIPL gibi, AI ve Vistara’nın birleşmesi de Hindistan Rekabet Komisyonu (CCI) gibi kurumlardan birkaç onay gerektiriyor ve bunun altı aya kadar sürmesi bekleniyor.
Bir yıllık hedef, yol boyunca muhtemel hıçkırıkları hesaba katar. Örneğin, Haziran ayında Singapur Rekabet ve Tüketici Komisyonu (CCCS), üç ilgili kuruluşun (AI, SIA ve Vistara) artık “örtüşen yolcu rotalarında” önemli bir varlığa sahip olması nedeniyle Tata’nın AI’yı satın almasıyla ilgili endişelerini dile getirdi – Delhi-Singapur ve Mumbai-Singapur – Hindistan ile şehir devleti arasındaki “örtüşen nakliye yolları” dışında. CCCS daha sonra “işlemden sonra IndiGo gibi diğer (ilgisiz) havayollarından gelen rekabet baskısının yeterli olup olmayacağını daha fazla değerlendirmesi gerektiğini söylemişti.
Buna göre CCCS, işlemin rekabetçi etkilerini daha ayrıntılı olarak incelemelidir.”
SIA geçen ay Tata Group ile Vistara’nın AI ile “potansiyel entegrasyonu” için görüşmelerde bulunduğunu doğrulamıştı. SIA, Ekim ayı ortasında Singapur Menkul Kıymetler Borsası’na “Çok-merkezli stratejisiyle uyumlu olarak, SIA şu anda Vistara ve AI’nın menkul kıymetlerini içeren potansiyel bir işlemi araştırmak için Tata ile gizli görüşmeler yapıyor. SIA ve Tata arasındaki mevcut ortaklık ve Vistara ile Air India’nın olası bir entegrasyonunu içerebilir.”
Tamamlanan beş yıllık AI geri dönüş planı, mega havayolu için %30’luk bir pazar payı öngörüyor. Bu, hem organik olarak filo genişletme yoluyla hem de inorganik olarak dört düşük maliyetli ve tam hizmet veren havayolunun birleşmesi yoluyla elde edilecek.
Hindistan hava sahasının hedeflenen %30’luk diliminde bir paya sahip olmak, SIA’nın – Tatas’ın milenyumun başında eski Air India’yı (uluslararası) devralmak istediği, ancak o zamanki Vajpayee’nin devralmak istediği on yıllık havacılık ortağı olan bir şeydi. hükümet bu tasfiye teklifini rafa kaldırdı — açıkçası hiçbir şeyi kaçırmak istemiyor.
SIA’nın geçen ay Singapur Menkul Kıymetler Borsası’na yaptığı dosyada da aynı şey söylendi: “2013’te Vistara’nın kurulması, SIA Grubuna Hindistan’ın hızla büyüyen havacılık sektöründe bir pay verdi. Hindistan, önümüzdeki 10 yılda ikiye katlanması beklenen güçlü yerel ve uluslararası trafik akışlarına sahiptir. Bu, SIA Group’un Singapur’daki güçlü merkezini tamamlayan önemli kaynaklara erişmesini sağlayan çoklu merkez stratejisinin ayrılmaz bir parçasıdır.”
Tatalar artık yapay zeka entegrasyonuyla büyük bir hızla ilerliyor. Bu ayın başlarında, AAIPL’de kalan %16,3 hisseyi 18,8 milyon $’a (155,6 crore Rs) satın almak için AirAsia Aviation Group Ltd ile bir hisse satın alma anlaşması imzaladılar. Bu duyurudan kısa bir süre sonra, AAIPL MD ve CEO’su Sunil Bhaskaran, çalışanlara gönderdiği bir dahili notta LCC’nin “artık yüzde yüz Air India’ya ait bir yan kuruluş olduğunu” söylemişti. CCİ bu birleşmeyi zaten onayladı.
Tüm havayollarını ölçek için entegre etmeseydi, Maharaja’nın %30 iç pazar payı hedefine ulaşması zorlu bir görev olurdu. Tatas bunu yapmayı başardığında – dünyanın geri kalanına geniş vücutları doldurmaya yetecek kadar yerli yem – ellerinde bir kazanan olabilir.
Tatas, AI, SIA ve Vistara’dan yanıt istendi ve bekleniyor.
Tata Group, Vistara ile Maharaja’nın birleştirilmesiyle oluşturulan tam hizmet koluna ve AirAsia India (AAIPL) ile AI Express’in birleştirilmesiyle düşük maliyetli bir kola sahip bir şemsiye taşıyıcı olarak AI’ya sahip olmak istiyor.
Uzmanlara göre, AI Express ve AAIPL gibi, AI ve Vistara’nın birleşmesi de Hindistan Rekabet Komisyonu (CCI) gibi kurumlardan birkaç onay gerektiriyor ve bunun altı aya kadar sürmesi bekleniyor.
Bir yıllık hedef, yol boyunca muhtemel hıçkırıkları hesaba katar. Örneğin, Haziran ayında Singapur Rekabet ve Tüketici Komisyonu (CCCS), üç ilgili kuruluşun (AI, SIA ve Vistara) artık “örtüşen yolcu rotalarında” önemli bir varlığa sahip olması nedeniyle Tata’nın AI’yı satın almasıyla ilgili endişelerini dile getirdi – Delhi-Singapur ve Mumbai-Singapur – Hindistan ile şehir devleti arasındaki “örtüşen nakliye yolları” dışında. CCCS daha sonra “işlemden sonra IndiGo gibi diğer (ilgisiz) havayollarından gelen rekabet baskısının yeterli olup olmayacağını daha fazla değerlendirmesi gerektiğini söylemişti.
Buna göre CCCS, işlemin rekabetçi etkilerini daha ayrıntılı olarak incelemelidir.”
SIA geçen ay Tata Group ile Vistara’nın AI ile “potansiyel entegrasyonu” için görüşmelerde bulunduğunu doğrulamıştı. SIA, Ekim ayı ortasında Singapur Menkul Kıymetler Borsası’na “Çok-merkezli stratejisiyle uyumlu olarak, SIA şu anda Vistara ve AI’nın menkul kıymetlerini içeren potansiyel bir işlemi araştırmak için Tata ile gizli görüşmeler yapıyor. SIA ve Tata arasındaki mevcut ortaklık ve Vistara ile Air India’nın olası bir entegrasyonunu içerebilir.”
Tamamlanan beş yıllık AI geri dönüş planı, mega havayolu için %30’luk bir pazar payı öngörüyor. Bu, hem organik olarak filo genişletme yoluyla hem de inorganik olarak dört düşük maliyetli ve tam hizmet veren havayolunun birleşmesi yoluyla elde edilecek.
Hindistan hava sahasının hedeflenen %30’luk diliminde bir paya sahip olmak, SIA’nın – Tatas’ın milenyumun başında eski Air India’yı (uluslararası) devralmak istediği, ancak o zamanki Vajpayee’nin devralmak istediği on yıllık havacılık ortağı olan bir şeydi. hükümet bu tasfiye teklifini rafa kaldırdı — açıkçası hiçbir şeyi kaçırmak istemiyor.
SIA’nın geçen ay Singapur Menkul Kıymetler Borsası’na yaptığı dosyada da aynı şey söylendi: “2013’te Vistara’nın kurulması, SIA Grubuna Hindistan’ın hızla büyüyen havacılık sektöründe bir pay verdi. Hindistan, önümüzdeki 10 yılda ikiye katlanması beklenen güçlü yerel ve uluslararası trafik akışlarına sahiptir. Bu, SIA Group’un Singapur’daki güçlü merkezini tamamlayan önemli kaynaklara erişmesini sağlayan çoklu merkez stratejisinin ayrılmaz bir parçasıdır.”
Tatalar artık yapay zeka entegrasyonuyla büyük bir hızla ilerliyor. Bu ayın başlarında, AAIPL’de kalan %16,3 hisseyi 18,8 milyon $’a (155,6 crore Rs) satın almak için AirAsia Aviation Group Ltd ile bir hisse satın alma anlaşması imzaladılar. Bu duyurudan kısa bir süre sonra, AAIPL MD ve CEO’su Sunil Bhaskaran, çalışanlara gönderdiği bir dahili notta LCC’nin “artık yüzde yüz Air India’ya ait bir yan kuruluş olduğunu” söylemişti. CCİ bu birleşmeyi zaten onayladı.
Tüm havayollarını ölçek için entegre etmeseydi, Maharaja’nın %30 iç pazar payı hedefine ulaşması zorlu bir görev olurdu. Tatas bunu yapmayı başardığında – dünyanın geri kalanına geniş vücutları doldurmaya yetecek kadar yerli yem – ellerinde bir kazanan olabilir.