Uçak içi idrar olayı: Delhi polisi, şüphelinin babası olan Air India personelini çağırdı

PiKe

New member
Uçak içi idrar olayı: Delhi polisi, şüphelinin babası olan Air India personelini çağırdıYENİ DELHİ: Delhi Polisi Cuma günü New York-Delhi uçuşunda bir yolcunun diğer bir yolcunun üzerine işediği iddiasıyla pilot ve yardımcı pilot da dahil olmak üzere Air India personeline bir çağrı yayınladı.
Kaynaklara dayanarak PTI haber ajansı, personelden Cumartesi günü saat 10: 30’da polis komiser yardımcısının (havaalanı) ofisinde hazır bulunmasının istendiğini söyledi.
Zanlının babası da tutuklandı.
Kaynaklara göre, Air India personeli Cuma günü için çağrıldı ancak görünmedi.
Zanlı, Şankar Mishrageçen yıl 26 Kasım’da Air India uçuşunun business sınıfında sarhoş bir durumda olduğu söylenen 70’li yaşlarındaki yolcu arkadaşının üzerine işemişti.
Kadın, mürettebatı “son derece profesyonelce davranmamakla” suçladı ve “çok hassas ve travmatik bir durumu” ele alma konusunda proaktif olmadıklarını söyledi.
SHGM havayollarına tavsiyelerde bulunur
Gelişme, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nün (SHGM) son günlerde asi yolculara karşı önlem almayan havayollarını azarlamasından saatler sonra geldi.
Düzenleyici, havayollarının bu tür meseleleri ele alma şeklinin “hava yolculuğu imajını lekelediğini” söyledi.
SHGM ayrıca, Uçak Kuralları, 1937, SHGM düzenlemeleri, genelgeler ve onaylı havayolu el kitaplarının çeşitli hükümleri uyarınca asi yolcularla ilgilenme konusunda kişilerin – kaptan, kabin ekibi ve uçuş direktörü – sorumluluğunu yinelemiştir. düzenleyici tarafından kabul edilir.

İstişare, “Operasyon Şefine, SHGM’ye bildirimde bulunarak uygun yollarla asi yolcularla nasıl başa çıkılacağı konusunda ilgili havayollarının pilotlarını, kabin ekibini ve uçuş direktörü hizmetlerini duyarlı hale getirmesi tavsiye edilir.”
Düzenleyici, geçerli düzenlemelere uyulmamasının katı bir şekilde ele alınacağını ve yaptırım uygulanmasını gerektireceğini de sözlerine ekledi.
Bir havayolu bir yolcunun davranışını asi bulursa, standartlar kaptanın bir iç panel tarafından soruşturulması gereken bir şikayette bulunmasını gerektirir.
Soruşturma sırasında havayolu, uçan kişiyi 30 güne kadar yasaklayabilir. Komite 30 gün içinde karar vermeli ve yolcunun ne kadar süreyle seyahatten uzak tutulabileceğini belirtmelidir. Tahsis edilen süre içerisinde panelin bir karar vermemesi durumunda yolcu uçuşta serbesttir.

‘Mağdur ödeme talep etti ve ödendi’
Shyam Mishra Zanlının babası oğlunun savunmasında, “Yapacağını sanmıyorum. O (maktul) 72 yaşında bir kadın, tıpkı annesi gibi. O (zanlı, oğlu) ) 34 yaşında bir adam. Bunu nasıl yapabilir? Evli ve 18 yaşında bir kızı var.”
Ayrıca oğlu Shankar Mishra’nın 30 ila 35 saat uyumadığını ve mürettebat tarafından verilen iksiri içtikten sonra uyumuş olabileceğini söyledi.
Baba, “Anladığım kadarıyla uyandıktan sonra havayolu personeli tarafından sorgulanmış.
Ayrıca kurbanın (72 yaşında bir kadın) ödeme talep ettiğini ve kendisine aktarıldığını söyledi.
“Sonra ne oldu bilmiyorum. Karşılamamış olabileceği bir şey talep etmiş olmalı ki bu onu üzdü. Belki şantaj vardı, bir şeyler olmalı.”

#BAK | Kasım 2022’den itibaren Air India yolcu çiş kutusu | Şüpheli S Mishra’nın babası Shyam Mishra şöyle diyor: “Bu yanlış bir bilgi… https://t.co/5Bre2kkR69

– Times Of India (@timesofindia) 1673022049000
Air India personeline herhangi bir uygunsuz davranışı bildirmesini söyler
Air India CEO’su Campbell Wilson, bir iç iletişimde havayolu personeline, sorun çözülmüş gibi görünse bile, uçaktaki herhangi bir uygunsuz davranışı mümkün olan en kısa sürede yetkililere bildirmelerini söyledi.
Wilson, havacılık güvenliği düzenleyicisi SHGM’nin Tata Group havayolunu eleştirmesinin ardından, davranışının “profesyonelliğe aykırı” olduğunu ve New York-Delhi uçuş olayının “sistematik başarısızlığına” yol açtığını söyleyerek çalışanlara bildirimi yazdı. SHGM. .

“Uçaklarımızda beklenen davranış standartları konusunda net olmalıyız ve uymayanlara karşı kesin, kararlı ve zamanında harekete geçmeliyiz” diye ekledi.
Ayrıca Air India, mağdur olduğu iddia edilen kişinin böyle bir bildirim yapılmasını istemediği senaryolar da dahil olmak üzere, mürettebata bu tür olayların varışta yetkililere nasıl bildirileceğine ilişkin daimi talimatlarını gözden geçiriyor.
6 Aralık 2022’de Paris’ten Delhi’ye giden AI 142 uçuşunda ikinci bir olay da havayolu tarafından doğrulandı. Bir yolcu, tuvaletteyken diğer yolcunun boş koltuğuna ve battaniyesine dışkısını yaptığını söyledi. ekip faili tespit edip izole etti ve olayı yetkililere bildirdi.”
‘Şüpheliyle yüzleşmek zorunda kaldı’
New York ve Yeni Delhi arasındaki uçuş olayıyla ilgili FIR’a göre, 26 Kasım’da AI 102’de öğle yemeği servis edildikten ve ışıklar söndürüldükten kısa bir süre sonra, business class 8A koltuğundaki sarhoş erkek yolcu daha yaşlı olanın koltuğuna yürüdü. kadın, pantolonunun fermuarını açtı ve üzerine işedi.

Air India’ya yaptığı şikayete dayanarak Çarşamba günü kaydedilen FIR’a göre kadın, isteksizliğine rağmen şüpheliyle yüzleşmek ve onunla müzakere etmek zorunda kaldığını iddia etti ve bu onun aklını daha da karıştırdı.
Air India, olayla ilgili ayrıntılı olarak SHGM’ye 26 Kasım 2022’de AI 102’deki bir kadın yolcudan kabin ekibine bir erkek yolcunun bulunduğu koltuğa dışkılayarak kıyafetlerini ve çantalarını kirlettiğine dair bir şikayet aldığını söyledi. oturdu. içinde.
Ekip, kadın yolcunun aynı sınıftaki başka bir koltuğa oturmasına yardımcı oldu ve bir takım kuru kıyafet ve terlik sağladı.
Kadın yolcu ilk olarak varışta suçluya karşı işlem yapılmasını talep etti. Ancak, Air India’nın SHGM’ye verdiği demeçte, iki tarafın aralarındaki meseleyi hallettikleri ortaya çıktıktan sonra talebini geri çekti.
(Ajanslardan gelen girdilerle)