Ultralight’ın Olšan yakınlarındaki trajik kazasına buzlanma ve pilotun yanlış tepkisi neden oldu.

EnguLizyoN

New member
Trajik kaza, 29 Ekim 2020’de, bir yabancı, Polonya’dan Fransa’ya giden yolda, üretici tarafından buzlanma koşullarında çalışması için onaylanmayan iki kişilik bir uçağı uçururken meydana geldi.


Hava Kazalarının Nedenlerini Profesyonel Araştırma Enstitüsü’nün (ÚZPLN) müfettişlerine göre, Shark ultra hafif uçağının pilotu ilk olarak Olšan yakınlarındaki bir üst geçit sırasında motor devrinde bir sorun olduğunu bildirdi ve dik bir inişe geçti.


Daha sonra tekrar tırmanmaya başladı ve ardından uçakla ilgili belirsiz bir sorun bildirdi ve alçalmaya devam etti. Enstitü, daha sonra alçak irtifadaki bir tarlada sınırları çizilmiş bir ormanın üzerinden uçtu, iniş takımlarını uzattı ve yüksek bir alçalma açısıyla yere çarptı.


Ona göre trajedi, tahrik ünitesinin performansını etkileyen ve aynı zamanda uçağın kontrol edilebilirliğinin azalmasına yol açan bölgedeki buzlu koşullardan kaynaklandı.


“Yükseklik dümeni olmayan ve işlevsel bir tahrik ünitesi olmayan ultra hafif uçak, enine eksen etrafında kontrol edilebilirliğini kaybetti ve yalnızca dümen ve kanatçıklarla yönlendirilebiliyordu. Pilot, büyük bir duygusal yük altında durumsal farkındalığını ve uzamsal yönelimini kaybetti. En yakın havaalanının uygunluğunu değerlendiremedi” dedi müfettişler nihai raporda.


Pilotun yanlış kararı da iniş takımlarını yükseklik dümeni olmadan uzatmaktı.


“Uçağın kontrol edilebilirliğinin kaybından sonra, pilot her halükarda bu durumlar için uçağın donatıldığı kurtarma sistemini devreye sokmalıydı. ÚZPLN müfettişleri, yalnızca kurtarma sisteminin arızalanması durumunda karın üstü iniş başka bir teorik olasılıktı” dedi.


Uçak Olšan’ın eteklerine düştü, enkaz Prostějov ve Olomouc ilçelerinin sınırındaki bir tarlada kaldı. Kaza mahallinde bir görgü tanığı kurtarma servisiyle iletişime geçti, çağrılan kurtarıcılar artık pilota yardım edemedi.