EnguLizyoN
New member
ŞANS: %97,1 ile UP, son 15 yıldaki en yüksek okullaşma oranına sahiptir. Eğitim Durumuna İlişkin Yıllık Rapor (ASER) 2022, okullardaki öğrenme çıktılarına ışık tutan ulusal bir anket.
2018’de %44,3’ten 2022’de %59,6’ya yükselen UP’de devlet okullarına kayıt sayısında önemli bir iyileşme oldu. Artış, ulusal olarak yüzde 7 puana kıyasla yüzde 15 puan. Aksine, özel okul kaydı 2018’de %49,7’den 2022’de %36,4’e düştü.
Ancak okula devam bir sorun olmaya devam ediyor: Rapora göre, ziyaret gününde ankete katılan devlet ilkokuluna giden öğrencilerin yalnızca %56,2’si, 2018’de %59,9’du.
2010 yılında öğrencilerin %57,6’sı ziyaret gününde okula gitmiştir. UP okullarında öğretmen mevcudiyetinde de keskin bir düşüş var. 2018’deki %85,6’ya kıyasla, 2022’de ziyaret gününde öğretmenlerin %79,8’i okuldaydı. 2010’da, anket ziyareti gününde öğretmenlerin %80,4’ü okuldaydı.
Genel Eğitim Direktörü Vijay Kiran Anand dedi Okul Chalo Abhiyan karşılığını verdi ve özel okullardan devlet okullarına geçişi tetikledi. altında bir ders planı tabanlı pedagoji NIPUN Bharat Misyonu öğrenme çıktılarımızı geliştirmemize yardımcı oldu. Yakın zamanda okullara öğrenci ve öğretmen katılımlarını izlemek için tabletler dağıtacağız.”
UP’deki çocukların okuma düzeyi genel olarak düşmesine rağmen (rakamlar IIIV ve VIII), çalışma tüm aşamalarda (III, V, VIII. sınıflar) matematik düzeyinde bir gelişme göstermektedir.
Genel olarak, III. Sınıf UP’deki her 4 çocuktan 1’i ve V. sınıftaki çocukların yarısından azı II. Derece bir metni okuyabilir.
Matematikte, 2018’deki %26,9’a kıyasla III. grup çocukların %29’u çıkarma yapabilir. Benzer şekilde, V. gruptaki çocukların %31.7’si ve VIII. gruptaki çocukların %31.6’sı alt problemleri çözebilirken bu oran %29.8’dir (V. grupta) ve %29,7 (V. grupta). 2018’de sırasıyla VIII. sınıfta) Bu değişiklik, hem devlet hem de özel okul türlerinde görülebilir.
Rapor, III. Sınıftan itibaren temel okuma ve matematikte “yetişmeye” acil bir ihtiyaç olduğunu söylüyor. 2018-2022 yılları arasında genel okuma seviyelerindeki düşüş, özel okul çocuklarının okuma seviyelerindeki düşüşten kaynaklanmaktadır. Özel okullarda okuyan III. sınıf öğrencilerinin yalnızca %38.5’i, 2018’deki %45.4’e kıyasla II. sınıf metin okuyabiliyor.
Buradaki devlet okulları kazandı. UP’deki devlet okullarında III. sınıfa kayıtlı çocukların yaklaşık %16.4’ü, 2018’de %12.3’e kıyasla artık II. sınıf metin okuyabiliyor.
UP’de, V. sınıftaki çocukların basit İngilizce cümleleri okuma becerileri 2016’da %18,6’dan 2022’de %24,1’e yükseldi. 2022’de bu rakam kabaca %24,5 olan ulusal ortalamaya eşdeğer. Bunlardan çocukların yarısı (%55,5) bu cümlelerin anlamlarını da söyleyebilmektedir.