Yeniden tasarlanan Air India uçakları neden 2024 ortasına kadar uçmayacak?MUMBAI: Air India broşürleri, 11 ay kaldıktan sonra bile nedenini merak ediyor tata Havayolunun 27 Boeing 787-8 ve 13 B777 uçağından oluşan eski geniş gövdeli filosunu yenilemeye başladığını ve projeye 400 milyon dolardan fazla kaynak ayırdığını öğrenince rahatlarsınız. Ancak, el ilanlarını şaşırtacak olan, işi bitirmek için geçen zamandır. Havayolu Perşembe günü yaptığı açıklamada, ilk yenilenmiş uçağın 2024 ortasına kadar hizmete girmeyeceğini söyledi.
Paranın satın alamayacağı pek çok şey var ve havacılık endüstrisinde bu kategoriye giren şey, devasa yenileme işi için geçen zamandır. “Bir yandan zorluk, koltuklar, masalar, kolçaklar, emniyet kemerleri vb. dahil olmak üzere kabini estetik açıdan hoş bir şekilde tasarlamak; Öte yandan havayolu, yeni tesislerin hafif olmasını ve ilgili çok sayıda havacılık düzenleyicisinin dayattığı güvenlik gereksinimlerini karşılamasını sağlamalıdır” dedi. Emniyetin temeli, bir kaza anında yolcunun güvenli bir şekilde ve herhangi bir yaralanma olmadan uçaktan inebilmesidir” dedi. Planlama sürecinin kendisi aylar alabilir, çünkü tüm kabin bir yapboz gibi sırayla ve titiz ayrıntılarla yeniden inşa edilmelidir.
Örneğin yolcu koltuğunu alın. Düzenleyici standartlar, yangın geciktirici malzeme kullanımını gerektirir. Uçağı hafif tutmak için koltuklar hafif olmalıdır. Ancak bir çarpışma durumunda yolcuları fiziksel olarak yaralamak veya çıkışlarını engellemek için deforme olmadan yerlerinde kalacak kadar güçlü ve güvenli olmaları gerekir.
Sandalyenin 16 G’lik dinamik bir kuvvete (Dünya’nın yerçekiminin 16 katı) dayanması bekleniyor. Her koltukta ayrıca uçak içi eğlence, telefon şarjı, acil durum aydınlatması için kablo demetleri var ve bu nedenle çok sayıda küçük ve büyük yedek parça söz konusu” diye devam etti.
Ancak en büyük sorun, koltuk gibi uçak ekipmanlarının, düşük üretim hacimleri ve katı güvenlik standartları nedeniyle oldukça pahalı olması ve dünya çapında seçkin üreticiler tarafından üretilmesidir. Farklı tedarikçilerin teslimat programları koordine edilmelidir. Bir kaynak, “Ayrıca, belirli bir üretici dükkanı kapattıysa ve tedarik ettiği yedek parçalar artık mevcut değilse, bir havayolu, gerekli tasarım onayları yerinde olmadığı sürece başka bir üreticiye geçemez” dedi.
Paranın satın alamayacağı pek çok şey var ve havacılık endüstrisinde bu kategoriye giren şey, devasa yenileme işi için geçen zamandır. “Bir yandan zorluk, koltuklar, masalar, kolçaklar, emniyet kemerleri vb. dahil olmak üzere kabini estetik açıdan hoş bir şekilde tasarlamak; Öte yandan havayolu, yeni tesislerin hafif olmasını ve ilgili çok sayıda havacılık düzenleyicisinin dayattığı güvenlik gereksinimlerini karşılamasını sağlamalıdır” dedi. Emniyetin temeli, bir kaza anında yolcunun güvenli bir şekilde ve herhangi bir yaralanma olmadan uçaktan inebilmesidir” dedi. Planlama sürecinin kendisi aylar alabilir, çünkü tüm kabin bir yapboz gibi sırayla ve titiz ayrıntılarla yeniden inşa edilmelidir.
Örneğin yolcu koltuğunu alın. Düzenleyici standartlar, yangın geciktirici malzeme kullanımını gerektirir. Uçağı hafif tutmak için koltuklar hafif olmalıdır. Ancak bir çarpışma durumunda yolcuları fiziksel olarak yaralamak veya çıkışlarını engellemek için deforme olmadan yerlerinde kalacak kadar güçlü ve güvenli olmaları gerekir.
Sandalyenin 16 G’lik dinamik bir kuvvete (Dünya’nın yerçekiminin 16 katı) dayanması bekleniyor. Her koltukta ayrıca uçak içi eğlence, telefon şarjı, acil durum aydınlatması için kablo demetleri var ve bu nedenle çok sayıda küçük ve büyük yedek parça söz konusu” diye devam etti.
Ancak en büyük sorun, koltuk gibi uçak ekipmanlarının, düşük üretim hacimleri ve katı güvenlik standartları nedeniyle oldukça pahalı olması ve dünya çapında seçkin üreticiler tarafından üretilmesidir. Farklı tedarikçilerin teslimat programları koordine edilmelidir. Bir kaynak, “Ayrıca, belirli bir üretici dükkanı kapattıysa ve tedarik ettiği yedek parçalar artık mevcut değilse, bir havayolu, gerekli tasarım onayları yerinde olmadığı sürece başka bir üreticiye geçemez” dedi.