Yeşil sürüş: 2023’te bir düzineden fazla elektrikli SUV yollara çıkacak

PiKe

New member
Yeşil sürüş: 2023’te bir düzineden fazla elektrikli SUV yollara çıkacakYENİ DELHİ: Yakıt tüketen biri olarak görülmekten yeşil savaşçı olmaya: SUV’ler 2023’te, merkezi sürdürülebilirlik temasıyla maço tekerleklerin elektrikli sürüşe geçmesiyle yeni bir yol izleyecek. otomobil endüstrisi şehirlerde artan kirlilik nedeniyle uzun süredir çevrecilerin ve aktivistlerin gazabına uğrayan.
Elektrikli cihazların hemen büyük satış hacimleri oluşturduğunu görmek için henüz çok erken olsa da, özellikle şarj altyapısı şehirlere ve otoyollara yayıldıkça, sektör ve hatta müşteriler bu trende karşı çıkıyor gibi görünüyor.
2022’de sektör satışlarına %40’ın üzerinde katkı ve büyük talep artışı ile SUV’ler, 2023’te yeni lansman takvimine bir kez daha hakim olacak.
Benzinli ve dizel, lansmanlardan adil bir pay alacak olsa da – merakla beklenen Suzuki Jimny dahil; olası bir Maruti Baleno geçişi; ve Honda’nın devasa premium arazi aracı (Hyundai Creta ve Kia Seltos’un rakibi) – heyecan ve aksiyonun olduğu yerde elektrik var.
Bir düzineden fazla elektrikli SUV, yeşil tugayın bir yıldaki en büyük saldırılarından birinde yeni yılda yola çıkacak. Hyundai Ioniq5, Volkswagen ID4 crossover ve Skoda Enyaq gibi güzel ve şık modellerle seri heyecan verici olacak. Arabaların tümü, Kia EV6 ve Audi’nin e-tronları gibi pazardaki zaten etkileyici olan uluslararası model serisine ek olarak, ithalat yoluyla gelecek (fiyatları 35 lakh Rs’den başlayacak).
Lüks tarafta, Mercedes gibi şirketlerin geçen yıl EQS yeşil limuzini ve EQB MPV’yi kullandıktan sonra elektrikli eleştirilerine devam etmesi bekleniyor. Hindistan stratejisinin temel dayanağı olarak elektriği seçen Audi, şirketin çevre dostu portföyünü daha da güçlendirmesiyle 2 crore Rs altında mal olacak Q8 e-tron’u kullanacak.
Daha erişilebilir cephede, Mahindra & Mahindra, şu anda elektrik pazarının lideri olan Tata Nexon’un elektrikli arabasını alan elektrikli XUV4OO’yu sürdüğü için lansman partisine erken bir başlangıç yapacak ve fiyatları muhtemelen 15 lakh Rs’yi aşacak. Mahindra için bu, şirket 2024’ten başlayarak tamamen yeni beş elektrikli SUV’u (15 Ağustos 2022’de Londra’da gösteriliyor) piyasaya sürmeye hazırlanırken gelen ikinci elektrikli otomobilinin sadece başlangıcı.
Oldukça büyük bir motor yaratmak için kolayca kredi alabilen Tata Motors elektrikli araba Hindistan pazarında, yeni yıl için Punch mini-SUV’un yeşil bir versiyonunu ve ayrıca Altroz hatchback’i (Rs 10-20 lakh fiyat aralığında) içerebilecek bir dizi araba üzerinde çalıştığına inanılıyor. ).
Tata’nın Ocak ayında Greater Noida’daki Auto Expo’da elektrikli olarak Sierra’nın yeni bir avatarını içerebilecek daha fazla elektroniği tanıtması muhtemel. Piyasa, şirketin elektrikli bir versiyon üzerinde çalıştığına dair spekülasyonlarla bile çalkalanıyor. Nanoşirket şu ana kadar herhangi bir onay sağlamadı.
ZS EV ile oldukça başarılı olan MG Motors, Rs 10 lakh’tan daha pahalıya mal olması muhtemel olan alışılmadık görünümlü, iki kapılı Air elektriği ile suları test edecek.
Elektrikli vagona binmek isteyen bir diğer şirket, Hindistan için yeşil crossover Megane E-Tech’i deniyor gibi görünen Renault. Ve bir kenara, şirketin Duster’ı Hindistan’da yeniden piyasaya sürebileceğine dair haberler de var, ancak bunun 2023’teki ilk çıkışında veya sonrasında görülmesi bekleniyor.
Volvo, yeşil garajda XC Recharge ile birlikte yeni yılda portföyüne C40 Recharge coupé SUV’u da ekleyecek.
Benzinli/dizel cephesinde, Mahindra’nın, modelin Ekim 2020’de üç kapılı versiyonun piyasaya sürülmesinden sonra aldığı güçlü başlangıcı temel alarak beş kapılı bir Thar’ı piyasaya sürmesi bekleniyor. Magnite mini-SUV satışlarının ağırlıklı olarak artması bekleniyor. ayrıca XTrail premium SUV’u da sürün.
Hyundai Verna, MG Hector, Honda City ve Kia Seltos’un makyajı da dahil olmak üzere birçok model için yükseltmeler yapılacak.