Air India: Air India, geniş gövdeli pilotların karşılıklı kullanımı için SHGM adaylığı aldı; aynı pilotun B777, 787 uçağını uçurmasına izin verildi
YENİ DELHİ/MUMBAI: Yetkililere göre havacılık düzenleyici SHGM, Air India’nın aynı pilotların iki tip Boeing geniş gövdeli uçağı uçurmasına izin veren uzun süredir devam eden talebini onayladı.
Başlangıçta, Air India, Boeing 777 ve 787 uçaklarını çalıştırmak için toplam sekiz atanmış denetçiyi eğitebilir. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nden (SHGM) üst düzey bir yetkili, atanan dört denetçinin 777’leri uçurmak için ve diğer dört kişinin 787’leri uçurmak için eğitileceğini söyledi.
Mevcut pilotların iki farklı uçağı uçurmalarına izin verecek şekilde çapraz olarak kullanılması, iddialı uluslararası genişleme planlarına girişen havayoluna yardımcı olacaktır.
Genel olarak, atanmış bir kontrol pilotu, düzenleyici kurum tarafından sivil havacılık gerekliliklerine göre çeşitli testler ve kontroller yapmak üzere yetkilendirilmiş deneyimli bir pilottur. Muayene eden kişi, ilgili havayolunun bir çalışanıdır.
Yetkili, SHGM tarafından onaylanan plana göre, belirlenen sekiz denetçinin her birinin Boeing 777 ve 787’yi ayrı ayrı uçurması açısından en az 10 iniş ile 150 uçuş saatine sahip olması gerektiğini söyledi.
Air India’nın önerisi, 3 Mart’ta bekçi köpeği tarafından onaylandı.
Bir Air India yetkilisi, havayolunun Çok Koltuklu Uçuş (MSF) için düzenleyici onay aldığını söyledi;
SHGM yetkilisi, pilotların çapraz konuşlandırılmasının yaklaşık 16 ülkedeki havayolları tarafından takip edildiğini söyledi. Şu anda Air India’da yaklaşık 700 geniş gövdeli pilot var.
Air India’dan, SHGM izniyle ilgili sorular hakkında hemen bir yorum yapılmadı.
Geçen yıl Ocak ayında Tata Group tarafından satın alınan Air India’nın yaklaşık 1.825 pilotu var ve havayolu operasyonlarını genişlettikçe daha fazla pilot işe alıyor.
Geçen ay Air India, Airbus ve Boeing’den 70 geniş gövdeli jet de dahil olmak üzere 470 uçak siparişi verdi.
YENİ DELHİ/MUMBAI: Yetkililere göre havacılık düzenleyici SHGM, Air India’nın aynı pilotların iki tip Boeing geniş gövdeli uçağı uçurmasına izin veren uzun süredir devam eden talebini onayladı.
Başlangıçta, Air India, Boeing 777 ve 787 uçaklarını çalıştırmak için toplam sekiz atanmış denetçiyi eğitebilir. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nden (SHGM) üst düzey bir yetkili, atanan dört denetçinin 777’leri uçurmak için ve diğer dört kişinin 787’leri uçurmak için eğitileceğini söyledi.
Mevcut pilotların iki farklı uçağı uçurmalarına izin verecek şekilde çapraz olarak kullanılması, iddialı uluslararası genişleme planlarına girişen havayoluna yardımcı olacaktır.
Genel olarak, atanmış bir kontrol pilotu, düzenleyici kurum tarafından sivil havacılık gerekliliklerine göre çeşitli testler ve kontroller yapmak üzere yetkilendirilmiş deneyimli bir pilottur. Muayene eden kişi, ilgili havayolunun bir çalışanıdır.
Yetkili, SHGM tarafından onaylanan plana göre, belirlenen sekiz denetçinin her birinin Boeing 777 ve 787’yi ayrı ayrı uçurması açısından en az 10 iniş ile 150 uçuş saatine sahip olması gerektiğini söyledi.
Air India’nın önerisi, 3 Mart’ta bekçi köpeği tarafından onaylandı.
Bir Air India yetkilisi, havayolunun Çok Koltuklu Uçuş (MSF) için düzenleyici onay aldığını söyledi;
SHGM yetkilisi, pilotların çapraz konuşlandırılmasının yaklaşık 16 ülkedeki havayolları tarafından takip edildiğini söyledi. Şu anda Air India’da yaklaşık 700 geniş gövdeli pilot var.
Air India’dan, SHGM izniyle ilgili sorular hakkında hemen bir yorum yapılmadı.
Geçen yıl Ocak ayında Tata Group tarafından satın alınan Air India’nın yaklaşık 1.825 pilotu var ve havayolu operasyonlarını genişlettikçe daha fazla pilot işe alıyor.
Geçen ay Air India, Airbus ve Boeing’den 70 geniş gövdeli jet de dahil olmak üzere 470 uçak siparişi verdi.