Air India için “tarihi uçak siparişi” ve “önemli yatırım, brüt bir yetersizlik” yakında geliyor: WilsonYENİ DELHİ: Tatas, yaklaşık yetmiş yıl sonra Ocak ayında sürüsüne geri dönen en yeni ve en eski akrabası Air India için en son uçak için yakında “tarihi bir sipariş” verecek. Havayolunun CEO’su MD Campbell wilson Cumartesi günü, Hindistan havacılığının babası ve Air India’nın kurucusunun 118. doğum günü münasebetiyle JRD Tata Memorial Trust tarafından Mumbai’de düzenlenen bir etkinlikte uygun bir şekilde, mega yolcu dostu Maharaja’nın yapım aşamasındaki görüntüsüne bir göz attı.
Tata’lar, Air India için beş yıllık bir teknik değişim üzerinde çalışıyor; konforlu iç mekanlara sahip büyük bir filo ve harika bir sık uçan yolcu programı ile geniş bir küresel ağ sağlayarak ve sadıklarını yeniden tesis etmek için güvenliğe ve zamanında performansa odaklanıyor. müşteri tabanı. inşa. AirAsia India’nın Air India Express ile birleşerek Maharaja için büyük bir bütçe koluna sahip olduğunu duyururken, Vistara’nın Air India ile birleşmesi için benzer bir duyurunun her an mega bir tam hizmet havayolu haline gelmesi bekleniyor. Dolayısıyla, Air India adlı bir havayolunun hem bütçesi hem de tam hizmet veren bir şubesi olacak.
“Bu dönüşüm, bu yeni bir dönemin başlangıcı çoktan başladı. Filoda, yıllardır parça ve parasızlık nedeniyle yerde kalan (ve diğer uçakları havada tutmak için parçalanan) 20’ye yakın uçağı kurtardık…. önümüzdeki 12 ayda teslim edilmek üzere 30 ek uçak için kiralama sözleşmelerini kesinleştirdik. Wilson, “önümüzdeki haftadan itibaren teslim edildi ve daha fazlası son müzakere aşamasında” dedi.
Wilson, Air India’nın Boeing, Airbus ve motor üreticileriyle “son nesil uçakların tarihi bir siparişi için” “derin görüşmeler” içinde olduğunu söyledi.
Son birkaç yıllık yoksulluk döneminde bakım yatırım eksikliğinden muzdarip olan Air India uçaklarının korkunç iç mekanlarından haklı olarak şikayet eden yolculara iyi bir haberi vardı. “Kısa vadeli eylemler halıları, perdeleri, koltuk minderlerini ve örtülerini değiştirmekti. Tedarik zincirleri izin verir vermez arızalı koltukları ve araç içi eğlence sistemlerini onaracaktır. Parçaların artık piyasada bulunmadığı durumlarda, parçaları kendimiz tasarlamak ve üretmek için diğerlerinin yanı sıra Tata Technologies ile birlikte çalışacağız (çalışacağız). Kısa bir süre önce yerleşik menüyü tamamen yeniledik.” Air India, bu kış ABD rotalarında faaliyet göstermek üzere beş adet eski Delta Boeing 777 alacak. Bu beş uçak birinci sınıf bir ekonomiye sahip olacak.
“Bu acil eylemlerin dışında, koltuklar ve uçak içi eğlence sistemleri dahil olmak üzere tüm geniş gövdeli uçakların içini iyileştirmek için mümkün olan en kısa sürede çok önemli miktarda para harcayacağız” dedi.
Tatas’ın eline geçmesinden bu yana, yıllardır yerde olan birçok uçak uçuşa elverişli hale getirildi ve Air India, ağını genişletmeye başladı. Halihazırda duyurulan uluslararası genişleme, Vancouver, Sidney, Melbourne, Londra, San Francisco, New York ve Newark’a daha fazla uçuş içeriyor. “Bu sadece başlangıç. Daha fazla uçağı restore edip satın aldıkça, daha pek çoğu takip edecek. Birazdan daha fazla ayrıntı duyacaksınız,” dedi Wilson.
Devlete ait AI, 2021 yılına kadar yaklaşık 15 yıldır uçuş ekibini dışlamak için insanları işe almamıştı (2022’nin başlarında Tata’ya geri döndü). Şimdi “boşlukları doldurmak” için insanları işe alıyor. “Bu (15 yıllık) donma nedeniyle, yetenek hattımızda temel olarak iki nesli kaçırıyoruz ve teknik değişikliklerin önemli olduğu bazı alanlarda tamamen eksik kaldık. Yeni AI’nın bir parçası olmak için muazzam bir heyecan var. MBA mezunları için yeni bir reklam sadece 10 günde 25.000 başvuru sağladı. Kabin ekibi için sadece birkaç ayda 62 binden fazla başvuru alındı” dedi.
Bugün havacılıktaki en büyük değişiklik zaman alacak. Aşamalı bir zaman çizelgesi oluşturulmuştur, tıpkı bir uçağın kendi gücüyle yavaşça taksi yapmaya başlamadan önce geri itilmesi ve ardından büyük yüksekliklere uçmak için hızlandığı piste ulaşması gibi. AI, 2027 civarında kalkış hızına ulaşmayı umuyor.
Tatas, Air India’yı kesinlikle çok zor bir durumda devralmış olsa da, hükümet bir alıcı bulamazsa havayolunun kapanmak zorunda kalacağını açıkça belirtmiş olsa da, Wilson, JRD’nin kendi kurduğu havayolu ve onun ihtişamıyla ilgili hayalinin gayet iyi farkındadır. günler bu yaklaşık 1980’lerin ortalarına kadar sürdü. JRD’nin kişiselleştirilmiş ilgisi sayesinde AI, dünyanın en iyi havayollarından biri olarak kabul edildi.
“Bu konuda kişisel deneyimim var. Havacılık kariyerime başladığım Yeni Zelanda’da bile ilk patronum kariyerine yapay zeka alanında başlamıştı. AI, 26 yıldır hizmet verdiğim havayolunun (Singapore Airlines veya SIA) kabin ekibinin eğitilmesine yardımcı oldu, bugün uçak içi hizmetiyle tanınan bir havayolu. Ve ‘Air India Girl’ öncesini içeren reklamlar, açıkça bazı çok ünlü havayolu kampanyalarına ilham veriyor (belki de SIA’nın Singapurlu kızına atıfta bulunuyor),’ diyen Wilson, ‘Maalesef, son birkaç on yıl bu kadar arkadaşça olmadı.
Ancak Air India’nın yolcular için kötü anıları yakında yerini yeni bir geleceğe bırakabilir. Wilson, JRD’nin ünlü sözlerinden alıntı yaparak şöyle anlatıyordu: “Yalvarırım ben gittiğimde, olacaklarınız, şunu daima hatırlayın: Havayolu asla en iyiden başka bir şey olmamalı. Bu şekilde sadece kendi gelişimimizi, büyümemizi ve ilerlememizi değil, aynı zamanda halkımızın refahını da sağlıyoruz. Kendi çıkarlarımıza hizmet etmenin yanı sıra, havayoluna hizmet ederken, vatana hizmet ederken, bu havayolunun inşasında hayatını kaybedenlerin anısına sadık kalacağız.”
Tata’lar, Air India için beş yıllık bir teknik değişim üzerinde çalışıyor; konforlu iç mekanlara sahip büyük bir filo ve harika bir sık uçan yolcu programı ile geniş bir küresel ağ sağlayarak ve sadıklarını yeniden tesis etmek için güvenliğe ve zamanında performansa odaklanıyor. müşteri tabanı. inşa. AirAsia India’nın Air India Express ile birleşerek Maharaja için büyük bir bütçe koluna sahip olduğunu duyururken, Vistara’nın Air India ile birleşmesi için benzer bir duyurunun her an mega bir tam hizmet havayolu haline gelmesi bekleniyor. Dolayısıyla, Air India adlı bir havayolunun hem bütçesi hem de tam hizmet veren bir şubesi olacak.
“Bu dönüşüm, bu yeni bir dönemin başlangıcı çoktan başladı. Filoda, yıllardır parça ve parasızlık nedeniyle yerde kalan (ve diğer uçakları havada tutmak için parçalanan) 20’ye yakın uçağı kurtardık…. önümüzdeki 12 ayda teslim edilmek üzere 30 ek uçak için kiralama sözleşmelerini kesinleştirdik. Wilson, “önümüzdeki haftadan itibaren teslim edildi ve daha fazlası son müzakere aşamasında” dedi.
Wilson, Air India’nın Boeing, Airbus ve motor üreticileriyle “son nesil uçakların tarihi bir siparişi için” “derin görüşmeler” içinde olduğunu söyledi.
Son birkaç yıllık yoksulluk döneminde bakım yatırım eksikliğinden muzdarip olan Air India uçaklarının korkunç iç mekanlarından haklı olarak şikayet eden yolculara iyi bir haberi vardı. “Kısa vadeli eylemler halıları, perdeleri, koltuk minderlerini ve örtülerini değiştirmekti. Tedarik zincirleri izin verir vermez arızalı koltukları ve araç içi eğlence sistemlerini onaracaktır. Parçaların artık piyasada bulunmadığı durumlarda, parçaları kendimiz tasarlamak ve üretmek için diğerlerinin yanı sıra Tata Technologies ile birlikte çalışacağız (çalışacağız). Kısa bir süre önce yerleşik menüyü tamamen yeniledik.” Air India, bu kış ABD rotalarında faaliyet göstermek üzere beş adet eski Delta Boeing 777 alacak. Bu beş uçak birinci sınıf bir ekonomiye sahip olacak.
“Bu acil eylemlerin dışında, koltuklar ve uçak içi eğlence sistemleri dahil olmak üzere tüm geniş gövdeli uçakların içini iyileştirmek için mümkün olan en kısa sürede çok önemli miktarda para harcayacağız” dedi.
Tatas’ın eline geçmesinden bu yana, yıllardır yerde olan birçok uçak uçuşa elverişli hale getirildi ve Air India, ağını genişletmeye başladı. Halihazırda duyurulan uluslararası genişleme, Vancouver, Sidney, Melbourne, Londra, San Francisco, New York ve Newark’a daha fazla uçuş içeriyor. “Bu sadece başlangıç. Daha fazla uçağı restore edip satın aldıkça, daha pek çoğu takip edecek. Birazdan daha fazla ayrıntı duyacaksınız,” dedi Wilson.
Devlete ait AI, 2021 yılına kadar yaklaşık 15 yıldır uçuş ekibini dışlamak için insanları işe almamıştı (2022’nin başlarında Tata’ya geri döndü). Şimdi “boşlukları doldurmak” için insanları işe alıyor. “Bu (15 yıllık) donma nedeniyle, yetenek hattımızda temel olarak iki nesli kaçırıyoruz ve teknik değişikliklerin önemli olduğu bazı alanlarda tamamen eksik kaldık. Yeni AI’nın bir parçası olmak için muazzam bir heyecan var. MBA mezunları için yeni bir reklam sadece 10 günde 25.000 başvuru sağladı. Kabin ekibi için sadece birkaç ayda 62 binden fazla başvuru alındı” dedi.
Bugün havacılıktaki en büyük değişiklik zaman alacak. Aşamalı bir zaman çizelgesi oluşturulmuştur, tıpkı bir uçağın kendi gücüyle yavaşça taksi yapmaya başlamadan önce geri itilmesi ve ardından büyük yüksekliklere uçmak için hızlandığı piste ulaşması gibi. AI, 2027 civarında kalkış hızına ulaşmayı umuyor.
Tatas, Air India’yı kesinlikle çok zor bir durumda devralmış olsa da, hükümet bir alıcı bulamazsa havayolunun kapanmak zorunda kalacağını açıkça belirtmiş olsa da, Wilson, JRD’nin kendi kurduğu havayolu ve onun ihtişamıyla ilgili hayalinin gayet iyi farkındadır. günler bu yaklaşık 1980’lerin ortalarına kadar sürdü. JRD’nin kişiselleştirilmiş ilgisi sayesinde AI, dünyanın en iyi havayollarından biri olarak kabul edildi.
“Bu konuda kişisel deneyimim var. Havacılık kariyerime başladığım Yeni Zelanda’da bile ilk patronum kariyerine yapay zeka alanında başlamıştı. AI, 26 yıldır hizmet verdiğim havayolunun (Singapore Airlines veya SIA) kabin ekibinin eğitilmesine yardımcı oldu, bugün uçak içi hizmetiyle tanınan bir havayolu. Ve ‘Air India Girl’ öncesini içeren reklamlar, açıkça bazı çok ünlü havayolu kampanyalarına ilham veriyor (belki de SIA’nın Singapurlu kızına atıfta bulunuyor),’ diyen Wilson, ‘Maalesef, son birkaç on yıl bu kadar arkadaşça olmadı.
Ancak Air India’nın yolcular için kötü anıları yakında yerini yeni bir geleceğe bırakabilir. Wilson, JRD’nin ünlü sözlerinden alıntı yaparak şöyle anlatıyordu: “Yalvarırım ben gittiğimde, olacaklarınız, şunu daima hatırlayın: Havayolu asla en iyiden başka bir şey olmamalı. Bu şekilde sadece kendi gelişimimizi, büyümemizi ve ilerlememizi değil, aynı zamanda halkımızın refahını da sağlıyoruz. Kendi çıkarlarımıza hizmet etmenin yanı sıra, havayoluna hizmet ederken, vatana hizmet ederken, bu havayolunun inşasında hayatını kaybedenlerin anısına sadık kalacağız.”