Cezalar için Olomouc'a yeni otoparklar eklenecekti, iki yıl boyunca tek bir park yeri bile oluşturulmadı

EnguLizyoN

New member
Hareketlilik fonu şehir tarafından Mart 2022'de kuruldu. Şehir, “Belediye binası tarafından örneğin yeni park alanları, bisiklet yolları, otobüs durakları ve trafik güvenliğini artırmaya yönelik diğer yatırımların inşası için kullanılacak.” Yönetim o zamanlar belediye seçimlerinden altı ay önce bunu söylemişti.


O zamanlar ODS'nin belediye binasında da temsilcileri vardı ve bu da park seçeneklerini iyileştirmek için cezalardan ve park ücretlerinden paranın iade edilmesi fikrini destekledi.


“Fakat şimdi belediye binası bisiklet yolları inşa ediyor, yerel yolları yeniden inşa ediyor, otobüs duraklarını onarıyor. Tüzüğü buna izin veriyor, ancak bu yalnızca 3, 4 ve 5. maddeleri ilgilendiriyor. 1. nokta, toplanan paranın şehirdeki park koşullarını iyileştirmek için şeffaf bir şekilde kullanılabilmesini sağlayacak şekilde ayarlamamızdır. Bu olmuyor” diyerek Yurttaş Demokratlar adına Jan Holpuch'u (Spolu koalisyonunun bir üyesi olarak yerel konseyde) eleştirdi.


Ayrıca Hodolany'de kapalı otopark inşaatı ve fon yerine bütçeden ödenen sergi merkezi çalışmalarına da değindi.


“Bu çok saçma. Fon kurulduğundan bu yana tek bir park alanı bile geliştirilmedi. Bu yıl da kimse plan yapmıyor” dedi temsilci ve konseyin program açıklamasını hatırlattı. “Otopark ücretinden elde edilen fonlar, park yerinin genişletilmesi ve kalitesinin iyileştirilmesi için kullanılacak” diyor.


Holpuch ayrıca, bu baharda başlatılması planlanan daha geniş merkezde yeni ücretli park alanlarının teşvik edilmesinden de rahatsız, ancak sonunda şehir sistemi mükemmelleştirmek istediği için bunu erteledi.


“Reklam ve iletişim kampanyası 800 bin kronun üzerinde bir maliyete mal oldu ve olmayan bir şeyin haberini verdi. Sistem bu kadar kötü durumdayken kampanyaya başlamadan önce birbirlerine söylemeleri ve hiçbir şey başlatmamaları gerekirdi. Bu sadece insanlarda kafa karışıklığına neden oldu” diye ekledi Holpuch.


Koalisyona göre hareketlilik sadece park etmek değil



Belediye yönetimi, şehirde çok fazla araba bulunduğunu ve sadece park yeri eklemenin yeterli olmadığını savunuyor.


“Bütün park etme politikası bir yere on, yüz ya da beş yüz park yeri inşa etmekten ibaret değil. Üstelik inşaatları birçok bölge sakini için tartışmalı bir konudur. Yeni park yerlerinin statik trafik açısından sıkışık Olomouc'un çözümüne yardımcı olmayacağı yönünde sesler duyuluyor. Sorun çok fazla araba olması, park yeri eksikliği değil” diye yanıtladı Belediye Başkanı Miroslav Žbánek (ANO).


Sonuçta Olomouc'un 22.000 aracın park ettiği 24.000 yasal halka açık park alanına sahip olduğu dört yıl önce taslak park etme politikasında zaten belirtilmişti. Ancak sürücülerin ihtiyaç duyduğu yerde değiller.


“Park politikasına, park sisteminin işletim maliyetlerini ve bununla ilgili her şeyi dahil etmiş olmamız, örneğin tüm park politikasının teşviki de dahil, bence kesinlikle iyi bir şey. Siyasi bir mücadelede bu çok basitleştirilmiştir” dedi belediye başkanı.


“Merkez çevresindeki mahalleleri istikrarlı bir gelişme içinde 'bulamadığımızı' bildiğimiz yerlerde trafik rejimini sürekli olarak ayarlıyoruz, örneğin gelecekteki C bölgesi. Yok etmek istemiyorsak yer yok. Oradaki park yerlerinin yeşilliklendirilmesi ve asfaltlanması veya beton park binaları inşa edilmesi.” diyen Olomouc'un da diğer şehirler gibi sadece doğal bir trend takip ettiğini ekledi.


Fon halihazırda yeni radarlardan dolayı ceza ödüyor



Geçen yıl fonda 61 milyon kronun üzerinde birikmiş, yıl sonunda banka hesabının bakiyesi 40 milyondu. Fonun yönetimine ilişkin rapora göre, bu yıl 101 milyon gelir ve 41 milyonun üzerinde gider beklenirken, belediye binası parayı “esas olarak ücretli park alanının işletilmesi ve geliştirilmesi için” kullanmak istiyor. 2023.


Tahminlerde Ocak ayında uygulamaya konulan aşırı hız cezalarından elde edilen gelir de hesaba katılıyor. Yılın başından bu yana Chválkovice'deki keskin meydanda ve yaşlılar evinde ve Chomoutov'da bulunuyorlar. İlk ayda 1.416, Şubat ayında ise 1.073 vaka kaydedildi.


“Radarların önleyici bir tedbir olarak işe yaradığı kanıtlanıyor ve park etme denetimine yönelik tarama aracının da işe yarayacağını umuyoruz. Amacımız cezalardan mümkün olduğunca fazla para toplamak değil, şehirdeki trafiğin sorunsuz ve her şeyden önce güvenli olmasını sağlamaktır” dedi Belediye Başkan Yardımcısı Tomáš Pejpek (ProOlomouc ve Pirates).


Başka bir radar Nisan ayından bu yana Přerovská caddesindeki hızı izliyor ve yaz aylarında Okružní'ye ve daha sonra Jižní'ye de eklenmesi gerekiyor.


Otopark özel donanımlı bir araba tarafından korunmaktadır.



Fon zaten park ihlallerini izleyen özel olarak değiştirilmiş bir araç tarafından dolduruluyor. Kameralar ve yazılımlarla donatılmış bir elektrikli otomobil, şüpheli ihlalleri otomatik olarak işler.


Şehir merkezindeki A ve B bölgelerindeki güzergahın sürücüsü, tespit ve doğrulama aşaması olarak adlandırılan aşamada her zaman her çeyrek saatte iki kez geçiş yapıyor. İkinci turda geçiş ücreti ödenmeyen araçlar sisteme kayıt ediliyor.


“Yolculuk bittiğinde veriler şehir polisinde bir doğrulama sürecinden geçiyor. Bu eylemden sonra tüm bilgiler daha ileri bir çözüm için ilgili idari organa gönderilir” diye açıkladı Olomouc şehir polisi müdürü Pavel Skalický.


Ancak sürücüler ve motorlu taşıtlar gündemi daire başkanı Ivan Rašťák'a göre yetkililer yalnızca bireysel vakalarla ilgileniyor. “Özellikle verileri şimdiye kadar geçerli olan analog park kartlarıyla karşılaştırırken sadece küçük şeylerle ilgileniyoruz. Ancak bunların geçerliliği Ağustos ayının sonunda sona erecek, dolayısıyla bu zorlukların bile ortadan kalkması gerekiyor” dedi Rašťák.