Kofola'nın başkanı bira fabrikalarının satın alınmasıyla ilgili olarak iş ve nostaljinin birlikte çalışabileceğini söylüyor

EnguLizyoN

New member
Kofola Grubu CEO'su Jannis Samaras, “CZ Grubu bira fabrikaları, Kofola gibi dürüst işçiliği ve bu işte çalışan insanları temsil eden güçlü bir şirkettir” diyor.


Bir süre önce gençliğinizden beri Hanušovice birası içtiğinizi söylemiştiniz. Orta Moravya'da bira fabrikaları satın almanızın nedeni de bu muydu? Peki nostalji ile iş arasında bir çelişki yok mu?
Ana nedenlerden biriydi. Bunun büyük ölçüde işi nasıl yapmak istediğinize bağlı olduğunu düşünüyorum ve nostalji ile iş arasında bir çatışma olması gerektiğini düşünmüyorum. Tam tersine birlikte çok iyi çalışabilirler. Tüketicinin marka veya ürünle olan ilişkisine dayalı olan segmentteki işletme spesifiktir. İnsanlar böyle bir ürünü satın alıyorlar çünkü onunla uzun vadeli bir ilişkileri var. Tarihe baktığımızda bu bira fabrikalarının tüm sahiplerinin markayla en iyi ilişkilere sahip olduğunu görüyoruz. Onlar sadece onu sevdiler ve işi sadece ekonomik olarak değil, aynı zamanda kalpleriyle de aldılar. Günümüzde kitlesel şirketleşme sayesinde böyle bir ilişki ortadan kalkıyor. Ve bunu farklı bir şekilde yapmak istiyoruz.


Portföyünüzde yeni satın alınan Orta Moravya bira fabrikalarına nasıl bir rol atfediyorsunuz ve hangi potansiyele sahipler?
Mevcut rakamlara bakarsak, bira fabrikası segmenti gelirimizin yaklaşık yüzde 13'ünü oluşturuyor ve toplam gelirdeki bu payın büyümeye devam edeceğine, yani bira fabrikalarının grubun geri kalanından daha hızlı büyüyeceğine inanıyoruz. Potansiyel gerçekten harika. Bira üretimi, önemli potansiyele sahip, hızlı hareket eden en büyük segmenttir.


Kofola depozitolu şişe projesi başlattı. Ayrıca bardakta içecek satışı da yapılıyor (Nisan 2022)


Her üç Orta Moravya bira fabrikası da tanınmış ve kanıtlanmış markalardır. Onların sesini nasıl daha iyi hale getirmek istersiniz?
Belki basitçe anlatacağım. Bu üç bira fabrikasının faaliyet gösterdiği bu bölge insanının yerel markalarla gurur duyması gerektiği vizyonumuz var. Bu da ulusal ya da global markalara Zubr, Holba ya da Litovel'i tercih ettikleri anlamına geliyor. Bunu başardığımızda istediğimizi elde ettiğimizi düşünüyorum. Müşteriler ve tüketiciler için ticari dağıtım, pazarlama, lojistik ve kişiye özel hizmetler konusunda yardımcı olabiliriz. Kısacası Kofola olarak harika bir deneyime sahibiz.


Bu bira fabrikalarının bölgeselliğini geliştirmeye devam etmek istiyor musunuz?
Kesinlikle. Bunlar kelimenin tam anlamıyla bölgesel bira fabrikaları ve gelecekte de bunu geliştirmeye devam etmek istiyoruz. Kişinin kendi bölgesinde iyi bir isme sahip olması esastır. Bu başarılı olursa, yol her yere açıktır.


Holba, Zubr ve Litovel, hem klasik biralarla hem de alkolsüz veya aromalı biralarla yapılan yarışmalarda başarılara imza atıyor. Aromalı biralar segmentinde farklı zevklere sahip gençlere yaklaşmak ister misiniz?
Bu ödüller yerel biraların yüksek kalitesinin kanıtıdır ve kendi adlarına konuşurlar. Bu konuda hiçbir şeyi değiştirmeye niyetimiz yok. Zamanla hangi alanın ilgimizi çekebileceğini keşfettikçe doğal olarak dikkatimizi oraya odaklıyoruz. Ama kesinlikle gençlerin zevklerine yönelik herhangi bir ön saldırı söz konusu olmayacaktır. Bu bira fabrikalarının üretimi öncelikle insanların alışık olduğu klasik ürün yelpazesine dayalı olmaya devam edecek.


Önceki sahiplerin üzerine ne inşa edebilirsiniz?
Bu, burada gerçekten yüksek olan kaliteyle ve ayrıca çalışanların bira üretimiyle olan ilişkisiyle de ilgili. Yerli bira algısının iyi olması, hiçbir şeyin bozulmaması gibi bir avantajımız var. Pek çok iyi marka, bir şeyler ters gittiği için battı. Burada durum böyle değil. Bizden öncekiler çok kaliteli bir şey inşa ettiler ve biz de bunun üzerine inşa edeceğiz.