Nitin Gadkari: Hindistan’ın otoyol altyapısı 2024’e kadar ABD’ninkine yetişecek

PiKe

New member
Nitin Gadkari: Hindistan’ın otoyol altyapısı 2024’e kadar ABD’ninkine yetişecek


RANCHI: Union Karayolu Taşımacılığı ve Karayolları Bakanı Nitin Gadkari, Hindistan’ın otoyol altyapısının 2024 yılına kadar yeşil otoyollarda ve köprüler üzerindeki demiryollarında zamana bağlı “görev modunda” çalışarak ABD’ninkiyle eşleşeceğini söyledi.
Bakan, kabinenin ‘Bharatmala 2’ adaylığının yakında gerçekleşeceğini ve bir kez güvence altına alındığında, ülkedeki sağlam bir altyapının gereksinimlerini karşılayacağını söyledi.
Gadkari, “Hindistan’ın otoyollarının 2024 yılına kadar ABD’ninkilerle aynı seviyeye geleceğinden eminim. Tam uzunlukta yeşil otoyollardan oluşan bir ağ ve Hindistan’ın genişliği de dahil olmak üzere sağlam bir altyapı inşa etmek için zamana bağlı bir görev modu yolda” dedi. . PTI bir röportajda.
Karayolu Ulaştırma ve Karayolları Bakanı, köprüler üzerindeki demiryollarının bu yıl 16.000 Rs’ye mal olacağını ve bunun beş yıl içinde 50.000 Rs’ye çıkarılacağını söyledi.
Üzerinde Kailash Mansarovar Pithoragarh üzerinden karayolu projesinin tamamlanmasının ardından Gadkari, “Kailash Mansarovar projesinin yüzde doksan üçü tamamlandı” dedi.
Bu projenin tamamlanmasıyla, Kailash Mansarovar Yatra’nın hacılar tarafından tehlikeli yüksek rakımlı arazide yapılan zorlu yürüyüşten kaçınılabilir ve yolculuk süresi birçok gün kısalacaktır.
Şu anda Kailash Mansarovar’a Sikkim veya Nepal rotaları üzerinden seyahat etmek yaklaşık iki ila üç hafta sürüyor.
Bharatmala 2. aşama hakkında bakan, “Bharatmala 2. aşamaya geçiş muhtemelen yakında olacak ve bu da otoyol yapımını daha da hızlandıracak.”
2. aşamada, başlangıçta yaklaşık 5.000 km yol ağı planlanmaktadır.
Bharathmala Pariyojana Hindistan’ın ülkedeki 580’den fazla ilçeyi birbirine bağlayan yaklaşık 35.000 km’lik Ulusal Otoyol koridorlarını geliştirmeye yönelik en büyük altyapı programıdır. Program, altyapı geliştirmeye yönelik bir koridor yaklaşımına doğru bir paradigma değişimini temsil ediyordu.
Ülkenin genel ağı, 600 ilçede kargo hareketlerinin çıkış ve varış noktasının araştırılması ve geçiş süresini azaltmak için optimize edilmiş rotalar için karga uçuşlarının düzenlenmesi dahil olmak üzere bilimsel çalışmalarla yeniden şekillendirildi.
Gadkari, PTI’ye “Jharkhand’da, 70.000 Rs’lik bir maliyetle yedi sıfırdan otoyol, ekonomik koridor ve koridorlar arası yapım aşamasındadır” dedi.
Odisha, Chhattisgarh, Batı Bengal, Bihar ve Uttar Pradesh gibi eyaletlerle daha iyi bağlantı için 50.000 Rs değerinde çalışmanın yanı sıra yapıldığını söyledi.
Projelerle ilgili ayrıntılar veren bakan, Ranchi-Varanasi Inter Corridor için 6.200 Rs’lik bir maliyetle 4 şeritli koridorlar arası çalışmanın yapıldığını ve bunun Ranchi ile Varanasi arasındaki seyahat süresini önemli ölçüde azaltacağını söyledi.
Benzer şekilde, 635 km’lik Raipur-Dhanbad ekonomik koridorunun 15.000 Rs maliyetle inşa edildiğini ve kömür, çelik, çimento ve minerallerin daha hızlı hareket etmesine izin vereceğini söyledi.
Diğer projeler arasında 22.000 Rs Varanasi-Ranchi-Howrah 620 km erişim kontrollü yeşil otoyol ve 230 km için 6.300 Rs Ranchi-Sambalpur yeşil alan ekonomik koridoru yer alıyor.
Bu Varanasi-Chordaha’nın (Jharkhand ve Bihar arasındaki sınır) dışında, tamamlandığında inşa edilecek 262 km’lik 6 şeritli ekonomik koridor, Jharkhand’dan Kolkata, Assam, Sikkim, Butan, Nepal ve Bangladeş’e mükemmel sorunsuz bağlantı sağlayacaktır. o ona.
Bakan, diğer projelerin 5.000 Rs’lik Ranchi Çevre Yolu’nu içerdiğini söyledi ve bu 194 km’lik otoyolun ayrıntılı proje raporunun Mayıs 2023’e kadar tamamlanacağını sözlerine ekledi.
Bu çevre yolu Hazaribag, Latehar, Lohardaga, Gumla, Hunti, Jamshedpur ve Hazaribag. PTI NAM