Olomouc, ağır kamyonları geciktirmek için iade etmekten korkuyor

EnguLizyoN

New member
Olomouc-Slavonín ve Křelov arasında kalan üç kilometre baypas açılması yıllar sonra görünürde, son tarih 20 Kasım. Yol ve Otoyol Müdürlüğü (RMD) Temmuz ayında sınırlı bir rejimde devreye alındığını duyurdu.


Bununla birlikte, bazı Olomouc halkı için bu endişe anlamına geliyor. Nisan ayında, bölgesel otorite, şehrin geçtiği Foersterova Caddesi'nden çıkarılma niyetini açıkladı ve kamyonların ve ek masaların girişini yasaklayan maksimum ağırlık olarak 12 tonluk bir veri ile işaret ediyor. Ve Křelov yakınlarındaki D35 otoyolu günü itibariyle. Daha önce, bu bölümden birkaç yüz kamyon geçti.


Bölge yetkililerine göre, “diğer önemli kamu yararı”, yani bir yasağa izin veren bir sebep. Bu nedenle, özellikle, Brno ve Ostrava yönünde Globus'taki döner kavşaktaki dayanılmaz cephelerden kaçınmak için, özellikle Olomouc'un bypass'ından I/35'in yol sayısına geçiş bölümüne geçiş kamyonlarıdır.


Kamyonlar Olomouc'a gidebildiğinde, şehirdeki omurga yolları ve diğer sokaklar aşırıdı. Bölgesel ulaşım ve karayolu yönetimi departmanına göre bir daha olmayacak olsa da, insanlar şimdi endişeleniyorlar.


“Şehrin bypass'ında otoyolu tamamlayarak ve açarak, şehre transit taşımacılığının girişinin nedenini ve dolayısıyla Foerstrova Caddesi'ndeki yolda yük taşımacılığını sınırlamak için tek yasal nedenden geçiyor.”


Aynı zamanda, bölgesel otorite özel durum değilse, yollardaki eylemin yolun herkes tarafından kullanılabileceğini hatırlatır.


Şehir bir itirazda bulundu



Bununla birlikte, protestolar çağrısında bulunan broşürler, evlerin giriş kapılarında yol kenarında ortaya çıktı.


Olomouc City Bölge Komisyonu başkanı Milan Hebelka, “Bunu sevmiyoruz. Şikayet toplamak zorunda değiliz, çevredeki sokakların sakinlerinden geçiyoruz, çünkü yasağı rahatsız etmek mantıklı değil. Bu bir adım geri.” Diyor.


“Transit taşımacılığı sadece gecikmenin kendisini değil, aynı zamanda bitişik sokaklarda da etkileyecektir. Daha geniş merkezde bile eski bir gelişme var ve evlerin sallanması var.”


İnsanlar aynı zamanda bölgesel otoriteye ve belediyeye şimdiye kadar yanıt vermeden geldi. Foerster iki mahallenin sınırı tarafından oluşturulur, diğer yandan bir tablo tepesidir.


“Kamyon taşıması olmadan, operasyon daha gevşek, daha az gürültülü, çok fazla toz değil.


Belediye meclisi son zamanlarda yasağın kaldırılmasına karşı çıktı. Diyerek şöyle devam etti: “Bölgesel Otorite tarafından verilen yerel düzenlemelerin amacı, Foerster Caddesi'ndeki I/35 Yolu'nda 12 tonun üzerindeki kamyonların girişini tamamlamaktır. Şehir, bu niyet ve nesnelere karşıdır.”


Vali ayrıca yasağı aramak istiyor



İtirazlar ve yorumlar için son tarih sona erdi, ofis şimdi bunları değerlendirecek. Vali Ladislav Okleštěk (evet), “Bence son görüş yıl sonundan önce olmayacak. Yasak söz konusu olduğunda, transit yasaklanmasını tavsiye ederim, ancak arz güvence altına alınmalı” diyor.


Ayrıca, Ombudsman'ın 2019 yılından itibaren, yasakların bypass'tan sonra kaybolması gerektiğine dair görüşünden bahsediyor. Aynı zamanda, bunun devlet yönetiminin aktarılan bir yetkisi olduğunu ve bölgesel benlik yöneticilerinin etkileşim kurma fırsatlarına sahip olduğunu hatırlıyor. Basitçe söylemek gerekirse, yasaklar olarak kalmaya karar veremez.


Vali, “Hala RMD ve sonra şehirle bir toplantı yapacağız. Seçenekler arıyoruz ve sonunda yasaklanacağımızı göz ardı etmiyoruz” diyor.


“Örneğin, sahipliğimize giden yolu devralmak mümkün. Şimdi RMD'ye ait. Bölge, Foerster Caddesi'ne ne olduğu hakkında daha fazla konuşabilir.


2009 yılında Olomouc meclis üyeleri, Batı tanjantının bir kısmının piyasaya sürülmesinden iki yıl sonra yerlilerin şikayetlerini duymaya karar verdiler. Hala sık sık tıkanmış bir döner kavşakla bittiğinden ve ayrıca otoyolda geçiş kapıları olduğundan, taşıyıcılar daha önce bypass'dan kaçındı.


Diyerek şöyle devam etti: “Batı tanjantının ilk bölümünün açılmasının, günde 40.000'e kadar arabanın sürdüğü şehir içi devredeki araba trafiğinin azaltılmasına önemli ölçüde yansıtılmasını bekledik. Ne yazık ki, bu gerçekleşmedi ve Foerster veya Albertova sokaklarındaki kamyonların minimal olduğu.”