EnguLizyoN
New member
Čeplová, Moravian Tiyatrosu'ndaki tüm performanslar için kostüm ve kılık değiştirme sağlanmasından sorumlu on meslektaşından oluşan bir ekip tarafından yönetildi.
“Sekiz koğuşa ek olarak, kostümlerle ilgilenmemize, onları korumamıza ve yapımların tamamından sonra değiştirmemize yardımcı olacak bir çamaşır ve modistimiz de var.” Genellikle bu, uzun yıllar boyunca, örneğin Karlštejn'deki gece veya iki ustanın hizmetçisi on birinci sezon için tiyatroda oynuyor.
Bu nedenle, giyim, ayakkabı veya aksesuarları dikkatlice önemsemek ve hijyen ölçümlerinin tekrar tekrar yıkanması ve korunması olan malzemeler giydiği için bir yedek aramak gerekir. Çok sayıda performans aynı zamanda tiyatroda binlerce kostüm ve daha büyük veya daha küçük aksesuarlar olduğu anlamına geliyor.
Polova, “Geri dönüşüm bizim için önemlidir. Genellikle zaten dikilmiş kostümleri almaya ve onları harika yapmaya dönüştürmeye çalışıyoruz.” Her gün değişiyorlar ve bir yönetici, gardiyanlar aynı zamanda testlere ve fotoğrafçılığa yardımcı olur veya kostümleri halka ödünç verir ve müşterilerin ihtiyaçlarına göre düzenler.
Tiyatro gecesinin on üçüncü yılı boyunca ziyaretçiler, ekibin arka plan, aydınlatma ve ses sağlayan Prostějov'daki Belediye Tiyatrosu'nun ana teknisyeni František Tabery'nin çalışmalarını da bilebilirler. Tiyatronun kalıcı topluluğu olmadığından, her zaman konserlerde ve diğer etkinliklerde tiyatroların veya müzisyenlerin isteklerine göre alanı hazırlamalıdır.
Tabery, “Her şeyi sıfırdan başlamadan başlıyoruz. Her zaman teknikleri ile her şeyi önceden planlıyoruz, genellikle sahne büyüklüğü için veya özel ışıklar elde etmek için zemin özelliğini özelleştirmek gerekir.”
Performans sırasında dikiş kostümü? Kabul edilemez
Sektörde neredeyse 25 yıl içinde yüzlerce çeşitli prodüksiyon yerini aldı.
Tabery, “İnsanlar bazen bana kesinlikle rahatlatıcı bir işim olduğunu söylüyor, çünkü tiyatro akşam yediden beri oynandı, bu yüzden altı yaşındayım. Ama işe yaramıyor. Ekibimiz için performansı normalde temizlemek, arka planların temizleme ile yıkılması arasındaki zamanın bir günde 16 saate çıkacağı anlamına geliyor.”
Čeplová, birçok mesleklerin çalışmalarının tiyatroda biraz görünmez olduğunu ekliyor. İzleyicilerin sahnede gördükleri hikayenin oyunculuk tasviri, perde arkasındaki düzinelerce insandan oluşan bir ekip tarafından gizleniyor. Büyük bir zorluk, genellikle kıyafet alışverişi yapmak için sadece birkaç dakikası olan aktörlerin değişmesidir.
Garderobist, “Tüm hızlı kostüm değiştirmeleri önceden planlanıyor ve onları ileriye doğru eğitiyoruz. Bir aktör bile dörtte, genellikle karanlıkta veya ağızda bir el feneri ile değiştiriyoruz. En hızlı değişikliğim 47 saniye sürdü.”
Bazen sahnedeki kostümün bir kısmının hasar görmesi veya yırtılması da olur.
Eplová tiyatro endüstrisinin bir gülümsemesi ile “Batıl inançlara göre,” Her şeyi hızlı bir şekilde onarmaya ve her şeyi hızlı bir şekilde onarmaya çalışıyoruz.
Tematik turlar sayesinde, tiyatro gecesi ile ilgilenenler de halkın normalde almadığı bir ipi, uyarlama odasını, kurumsal ve diğer köşeleri ziyaret edebilirler.
“Sekiz koğuşa ek olarak, kostümlerle ilgilenmemize, onları korumamıza ve yapımların tamamından sonra değiştirmemize yardımcı olacak bir çamaşır ve modistimiz de var.” Genellikle bu, uzun yıllar boyunca, örneğin Karlštejn'deki gece veya iki ustanın hizmetçisi on birinci sezon için tiyatroda oynuyor.
Tiyatro Gecesi için Bölgede Cumartesi günü nerede Olomouc
|
Bu nedenle, giyim, ayakkabı veya aksesuarları dikkatlice önemsemek ve hijyen ölçümlerinin tekrar tekrar yıkanması ve korunması olan malzemeler giydiği için bir yedek aramak gerekir. Çok sayıda performans aynı zamanda tiyatroda binlerce kostüm ve daha büyük veya daha küçük aksesuarlar olduğu anlamına geliyor.
Polova, “Geri dönüşüm bizim için önemlidir. Genellikle zaten dikilmiş kostümleri almaya ve onları harika yapmaya dönüştürmeye çalışıyoruz.” Her gün değişiyorlar ve bir yönetici, gardiyanlar aynı zamanda testlere ve fotoğrafçılığa yardımcı olur veya kostümleri halka ödünç verir ve müşterilerin ihtiyaçlarına göre düzenler.
Tiyatro gecesinin on üçüncü yılı boyunca ziyaretçiler, ekibin arka plan, aydınlatma ve ses sağlayan Prostějov'daki Belediye Tiyatrosu'nun ana teknisyeni František Tabery'nin çalışmalarını da bilebilirler. Tiyatronun kalıcı topluluğu olmadığından, her zaman konserlerde ve diğer etkinliklerde tiyatroların veya müzisyenlerin isteklerine göre alanı hazırlamalıdır.
Tabery, “Her şeyi sıfırdan başlamadan başlıyoruz. Her zaman teknikleri ile her şeyi önceden planlıyoruz, genellikle sahne büyüklüğü için veya özel ışıklar elde etmek için zemin özelliğini özelleştirmek gerekir.”
Performans sırasında dikiş kostümü? Kabul edilemez
Sektörde neredeyse 25 yıl içinde yüzlerce çeşitli prodüksiyon yerini aldı.
Tabery, “İnsanlar bazen bana kesinlikle rahatlatıcı bir işim olduğunu söylüyor, çünkü tiyatro akşam yediden beri oynandı, bu yüzden altı yaşındayım. Ama işe yaramıyor. Ekibimiz için performansı normalde temizlemek, arka planların temizleme ile yıkılması arasındaki zamanın bir günde 16 saate çıkacağı anlamına geliyor.”
Čeplová, birçok mesleklerin çalışmalarının tiyatroda biraz görünmez olduğunu ekliyor. İzleyicilerin sahnede gördükleri hikayenin oyunculuk tasviri, perde arkasındaki düzinelerce insandan oluşan bir ekip tarafından gizleniyor. Büyük bir zorluk, genellikle kıyafet alışverişi yapmak için sadece birkaç dakikası olan aktörlerin değişmesidir.
Garderobist, “Tüm hızlı kostüm değiştirmeleri önceden planlanıyor ve onları ileriye doğru eğitiyoruz. Bir aktör bile dörtte, genellikle karanlıkta veya ağızda bir el feneri ile değiştiriyoruz. En hızlı değişikliğim 47 saniye sürdü.”
Bazen sahnedeki kostümün bir kısmının hasar görmesi veya yırtılması da olur.
Eplová tiyatro endüstrisinin bir gülümsemesi ile “Batıl inançlara göre,” Her şeyi hızlı bir şekilde onarmaya ve her şeyi hızlı bir şekilde onarmaya çalışıyoruz.
Tematik turlar sayesinde, tiyatro gecesi ile ilgilenenler de halkın normalde almadığı bir ipi, uyarlama odasını, kurumsal ve diğer köşeleri ziyaret edebilirler.