Tüm mağazalara Hindistan’dan öğrenmelerini tavsiye ediyorum: Domino’s CEO’su

benbilirim

Global Mod
Global Mod
Tüm mağazalara Hindistan’dan öğrenmelerini tavsiye ediyorum: Domino’s CEO’suYENİ DELHİ: DominoPizza Inc., Amerika dışındaki en büyük ikinci pazar olan Hindistan’daki varlığını neredeyse iki katına çıkarmaya hazırlanıyor. Dünyanın en büyük pizza zincirinin 95 ülkede yaklaşık 20.000 mağazası var ve bunların 6.700’ü ABD’de, ardından 1.700’ü Hindistan’da. Domino’s CEO’su, buradaki sayının orta vadede yaklaşık 3.000’e çıkacağını söyledi. Russel Weiner Salı günü TOI’ye söyledi. “Hindistan bizim için kritik bir pazar, perakende açısından ABD dışındaki en büyük pazar. Weiner, “Her yıl yaklaşık 250 mağaza ekleyeceğiz” dedi.
Rusya’nın Ukrayna’ya karşı savaşı dünya çapında tahıldan petrole kadar her şeyin fiyatlarını yükseltirken, Weiner dünya çapındaki mağazalara Hindistan örneğinden ders almalarını tavsiye ediyor. “Domino’s India gibi yapmanızı (her yerde mağazalar) tavsiye ederim. Hindistan’daki bir numaralı pizza şirketi ve bir numaralı restoran olduğunuzda, ölçeğe sahipsiniz. Zor zamanlarda müşterilere harika fiyatlar sunmanın yolu, tedarikçilerden yararlanmak ve bu tasarrufları müşterilerinize aktarmaktır. Domino’s India bunu çok iyi yapıyor,” dedi Weiner.
Teslimat mutfakları ve bulut mutfaklarının rekabeti sorulduğunda, “Gerçekten önemli olan, diğer restoranların ve teslimat uygulamalarının aksine Domino’s pizzanın her zaman Domino’s tarafından teslim edilmesidir. Pizzalarımız ancak sizin elinize geçince elimizden çıkıyor. Aracı yok” diye ekledi.
Pandemi, tüketicileri teslimata giderek daha fazla bağımlı hale getirdi ve bu hızlı servis restoran (QSR) zinciri, 2020’den önce bile bu konuda iyiydi. Şimdi Hindistan’da 20 bölgede 20 dakikada teslimatı başlattı. Hindistan, tüketiciye sıcak ve taze bir pizza getirmek için 20 dakikada teslimata odaklanıyor.” Ancak, diyor ki mantra “Sürücüler için önce güvenlik” ilkesi ile 20 dakikada teslimat, geniş mağaza ağı ile güvenli yerlere yapılır. Örneğin Bengaluru’da 165 mağaza var.
Zincir artık teknolojiden giderek daha fazla yararlanıyor ve uygulama her çeyrekte 90 lakh indirme görüyor. “İnsanlar dışarıda yemek yemek istemedikleri ve bu da teslimatın işe yaramasına neden olduğu için oturma toplantılarında Covid etkisi görüldü. Weiner, Covid’den sonra bunun tarihsel olarak olduğu yere nasıl geri döndüğünü görmek gerçekten ilginç olacak” dedi. ABD’de yürütmek ve oturmak teslimattan daha büyüktür.
Hindistan’da, satışların çoğu, %30’a tekabül eden teslimat ve oturarak yapılıyor. Ancak yeni müşteri edinmenin en büyük kanalı mağazalar olmaya devam ediyor. Bu nedenle yeme-içme ve alışverişi iş stratejisinin önemli bir parçası olarak görüyor ve burada yeni pazarlarda büyüyor. Hindistan’da Domino’s Pizza gibi markaları işleten Jubilant FoodWorks’ün CEO’su ve Genel Müdürü Sameer Khetrapal, “Yemek yemeden, zaman içinde teslimat ve paket servise geçecek yeni müşterileri çekeceğimizi düşünmüyorum” dedi. ABD’de oran %60 adrese teslim ve %40 paket servis şeklindedir.