86 yaşındaki Richard Truly öldü; Daha sonra NASA'ya liderlik edecek olan mekik astronotu

PiKe

New member
İlk iki uzay mekiği görevinde uçan ve NASA'nın yönetici yardımcısı olarak Challenger felaketinden sonra ajansın uzaya dönüşüne liderlik eden deniz havacısı ve astronot Richard Truly, 27 Şubat'ta Genesee, Colorado'daki evinde öldü. 86 yaşındaydı.

Eşi Colleen (Hanner)'e göre gerçekten de bunun nedeni atipik Parkinson hastalığıydı.

Bay Truly, 1969'da NASA'ya katıldı ancak mekik programının ikinci yörünge uçuşunun pilotu olduğu 12 yıl boyunca uzaya çıkma girişiminde bulunmadı. Bu uçuşun başarısı, NASA'nın Columbia mekiğini güvenli bir şekilde yeniden başlatabileceğini ve ilk uçuşundan yedi ay sonra onu güvenli bir şekilde Dünya'ya geri getirebileceğini kanıtladı.


Ancak beş gün sürmesi gereken görev, Columbia'nın yakıt hücrelerinden birinin arızalanması nedeniyle iki güne kısaltıldı. (Bu görev, Bay Truly'nin NASA'dan ayrılıp yedi kişilik mürettebatı öldürmesinden çok sonra meydana gelen 2003 Columbia felaketinden ayrıydı.)


1983 yılında, o zamanın kaptanı olan Bay Truly, mekik programındaki genel sekizinci uçuş olan Challenger'a üçüncü uçuşunu komuta etti. Programda bir ilk olarak gece havalandı ve karanlığa indi. Uçuş aynı zamanda kişisel bir farklılığa da işaret ediyordu: Kaptan Truly, uzaya giden ilk Amerikalı büyükbabaydı.

Kısa süre sonra NASA'dan emekli oldu ve Donanmanın uzay iletişimini, navigasyonunu ve gözetleme operasyonlarını birleştiren Donanma Uzay Komutanlığının ilk komutanı oldu.

Ancak 1986'da, Challenger'ın, kısmen aşırı soğuk havalarda fırlatılması nedeniyle uçuşuna 73 saniye kala bozulmasından ve Christa adlı öğretmene ait yedi kişilik mürettebatın ölmesinden bir aydan kısa bir süre sonra, mekik programının yönetici yardımcısı olarak NASA'ya geri döndü. McAuliffe.

Yeni işine bir ay kala Kaptan Truly, bir sonraki mekiğin yalnızca gün ışığında ve sıcak havalarda fırlatılacağını (Challenger 36 Fahrenheit derecede fırlatıldı) ve Cape Canaveral, Florida yerine Kaliforniya'ya ineceğini söyledi.

“Doğru olduğunu düşündüğüm bu muhafazakar yaklaşımın, bu güvenli yaklaşımın gülünç bir mekik programı olacağını düşünmenizi istemiyorum” dedi. “Uzayda uçma işi cesur bir iştir.”


Şöyle ekledi: “Bunu tamamen risksiz hale getirecek kadar para basamıyoruz.” Ancak geçmişte yaptığımız hataları kesinlikle düzelteceğiz ve bu yönergeler çerçevesinde mümkün olan en kısa sürede tekrar çalışır hale getireceğiz.”

Kaptan Truly aynı zamanda Challenger Felaketini Araştırmak için Başkanlık Komisyonunu destekleyen dahili NASA görev gücüne de başkanlık etti. Ancak asıl görevi mekik programını tekrar çevrimiçi hale getirmekti.

George Washington Üniversitesi Uzay Politikası Enstitüsü'nden emekli profesör John Logsdon, bir e-postada, “Bu sorumlulukta mükemmel bir iş çıkardığı geniş çapta kabul edildi” dedi.

Görev 32 ay sürdü: Discovery'nin Eylül 1988 sonlarında dört günlük bir görevle fırlatılması, teşkilatta uzun bir karamsarlık ve kendinden şüphe dönemini tetikledi.


O zamanlar koramiral olan Bay Truly, “Ulus, önümüzdeki yüzyıla kadar uzay programının omurgası olarak uzay mekiğine sahip olacak” dedi.


Richard Harrison Truly, 12 Kasım 1937'de Fayette, Miss'de doğdu. Babası James, Federal Ticaret Komisyonu'nda avukattı. Annesi Jessie Smith (Sheehan) bir öğretmendi. Richard gençken boşandılar.

Bay Truly havacı olmayı isteyerek büyümedi; Daha doğrusu, rüyasında itfaiye aracı kullandığını hatırlıyordu. 2003 yılında NASA'nın sözlü tarihinde “Aslında hiçbir zaman pilot olmayı düşünmedim” dedi. “Bunun bir olasılık olduğu hiç aklıma gelmemişti.”

Donanma ROTC bursuyla Georgia Teknoloji Enstitüsü'nde mühendislik okudu ve iki yaz Donanma ve Donanma öğretisi sırasında havacılığa olan hayranlığını keşfetti. 1959 yılında havacılık mühendisliği alanında lisans derecesi ile mezun olduktan sonra deniz havacılığı eğitimi aldı ve bir savaş filosuna atandı.

1960 ile 1963 yılları arasında Intrepid ve Enterprise uçak gemilerine çoğu geceleri olmak üzere 300'den fazla iniş yaptı ve ardından uçuş eğitmeni oldu.


1965 yılında, astronotların silindirik, 15 metre uzunluğunda bir laboratuvara bağlı değiştirilmiş bir Gemini kapsülü içinde yörüngeye gönderilmesini öngören Soğuk Savaş döneminden kalma bir gözetim programı olan Hava Kuvvetlerinin İnsanlı Yörünge Laboratuvarı'na atandı. Ancak program Haziran 1969'da iptal edildi ve iki ay sonra Bay Truly, o programdan NASA'ya katılan yedi astronottan biriydi.

1970'lerde Skylab ve Apollo-Soyuz insanlı görevlerinde kapsül iletişiminde çalıştı. Daha sonra 1981'deki ilk mekik görevinde mekik test pilotu ve yedek pilot oldu.

İkinci mekik görevinden kısa bir süre sonra, Donanma Sekreteri John F. Lehman Jr.'ın Dahlgren, Virginia'da yeni kurulan Donanma Uzay Komutanlığı'nı devralmasını istemesi üzerine NASA'dan ayrıldı. Orada koramiralliğe terfi etti.

Ancak Challenger trajedisinden sonra Bay Lehman ve Beyaz Saray, onun NASA'ya dönmesi konusunda ikna etti. 2012 yılında Colorado Maden Okulu ile yaptığı bir röportajda, yönetici yardımcısı olarak ilk gününde ofisine girdiğinde ve koridorda “medyada aldıkları eleştiriler nedeniyle” ağlayan insanları bulduğunu hatırladığını söyledi. bir mütevelli.

“O noktada” diye ekledi, “NASA mürettebatının ölümünden çok bir uçak kazası gibi tasvir ediliyordu.” Bu, şimdiye kadar parçası olduğum en çalkantılı teknik, politik, kültürel ve sosyal çabanın başlangıcıydı. ile ilgili .”


Üç yıl yönetici yardımcısı olarak çalıştıktan sonra Amiral Truly, Başkan George H. W. Bush tarafından uzay ajansının en yüksek pozisyonu olan yönetici olarak atandı.

Başkan Bush bir basın toplantısında, “Bu, seçkin tarihinde ilk kez NASA'nın kendi türünden bir kahraman, uzayda bulunmuş bir astronot tarafından yönetileceği bir olaydır” dedi.

Ancak Amiral Truly'nin NASA'nın başında geçirdiği üç yıl zordu. Ajans, fırlatma gecikmeleri, mekik yakıt sızıntıları ve Hubble Uzay Teleskobu'nda kırık bir aynanın bulunması nedeniyle sorunlarla karşı karşıya kaldı.

Sonunda, Başkan Yardımcısı Dan Quayle ve Bay Quayle'ın başkanlığını yaptığı Ulusal Uzay Konseyi'ndeki personeli ile NASA'nın yönetimi konusunda çıkan bir anlaşmazlığın ardından istifa etmek zorunda kaldı.


Bay Logsdon, üst düzey NASA yetkililerinin, havacılık müteahhitlerinin ve kongre gözetmenlerinin Amiral Truly'nin performansını olumlu gördüklerini, ancak görev süresinin “NASA'nın temel bir değişime ihtiyacı olduğuna inanan ve bu sonuca varan reformcular tarafından” olumsuz değerlendirildiğini söyledi. Bu değişime öncülük edecek kişi değildi.”

Şubat 1992'de NASA'dan ayrıldıktan sonra Amiral Truly, Georgia Tech'in kar amacı gütmeyen bir kolu olan Georgia Tech Araştırma Enstitüsü'nde başkan yardımcısı ve direktör olarak görev yaptı ve ardından Enerji Bakanlığı'nın Ulusal Yenilenebilir Enerji Laboratuvarı'nın direktörü olarak görev yaptı. 2005 yılında emekli oldu.

Ödülleri arasında Donanma Seçkin Uçan Haçı, Başkanlık Vatandaşları Madalyası ve iki NASA Üstün Hizmet Madalyası yer aldı.

Amiral Truly'nin karısının yanı sıra kızı Lee Rumbles hayatta kaldı; oğulları Mike ve Dan; beş torun; ve altı büyük torun.

Amiral Truly, bir Donanma pilotu ve astronot olarak bazen tehlikeyle ve teknik başarısızlıkla karşılaştığında korktuğunu itiraf etti.

Bir keresinde “Korku güzel, sağlıklı bir olgudur” demişti. “Hiç korkmadığını söyleyen pilot yalan söylüyordur.”